„Az innováció útján…” Átfogó módszertani megújulás a kiemelt figyelmet igénylő tanulók nevelésében-oktatásában a Meixner Ildikó EGYMI-ben.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
TÁMOP / TÁMOP / A kompetencia alapú oktatás megvalósítása Mosonmagyaróváron A pályázati kiírás forrását az Európai.
Advertisements

Ifjúsági Egészségnap április 7.. Célcsoport és célok •18-28 éves korosztály •A felsőoktatásban tanuló hallgatók •Egészségmagatartás fejlesztése.
FIATALOK LENDÜLETBEN PROGRAM Fiatalok Lendületben Program •Időtartam: •Célja: –Fiatalok tapasztalati tanulása nem-formális tanulási.
BALOGH GÁBOR Magyar Diáksport Szövetség Elnök
"Tabletek, kispolski, miegymás - Mi is az a Bűvösvölgy?” Média animátor – H95 Bűvösvölgy szeptember Legeza Katalin.
Az előminősített referenciaintézményi szerepből adódó gyakorlati feladatok december.
Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben TÁMOP
Jó gyakorlat „A 21. század gyermekeiért” – IKT eszközök használata egy inkluzív iskolában II. Rákóczi Ferenc Tagiskola 7400 Kaposvár, Kanizsai u
Tisztelt Látogatóink! Szeretnénk rövid tájékoztatást adni az általános iskolában megvalósuló új tanulásszervezési eljárásokról és azok tartalmáról a TÁMOP.
„SZAKMÁK VONZÁSÁBAN” – A szakképzés jelene és jövője Szakmai konferencia május 10.
TÁMOP / RIDENS Szakképző Iskola, Speciális Szakiskola és Kollégium „Innovatív speciális szakiskola” című projekt tevékenységeinek bemutatása.
Integráció a sportiskolai és a művészeti nevelés segítségével A Vajda Péter Ének-zenei Általános és Sportiskola pályázatáról Integráció sporttal és zenével.
TÁMOP / A kompetencia alapú oktatás bevezetése a tényői Napközi Otthonos Óvodában és az Ady Endre Általános Iskolában Projektindító.
Társadalmi Megújulás Operatív Program Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben.
Támop 3.1.4/ A kompetenciaalapú oktatás, egyenlő hozzáférés – innovatív intézményekben.
TÁMOP Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés
LKG–HEFOP Szakmai Nap, / Kompetensek leszünk!? Bánhegyesi Zoltán Leövey Klára Gimnázium
„Lépj feljebb! Tanulj tovább! Segítünk! A sarkadi Ady Endre - Bay Zoltán Középiskola és Kollégiumban”
TÁMOP /2 „Lenni, akik vagyunk, és azzá válni, amivé válni tehetségünk adatott: ez életünk egyetlen célja.” Robert Louis Stevenson.
A kompetencia-alapú oktatás megvalósítása a Katedra Informatikai és Művészeti Szakközépiskolában HEFOP / /1.0.
A TÁMOP pályázat bemutatása. A támogatás célja -A befogadó közoktatási rendszer megteremtése -A sajátos nevelési igényű gyerekek, tanulók sikeres.
Arany János Általános Iskola Kisújszállás, Kálvin u. 3.
TÁMOP 3.1.4/08/ Társadalmi Megújulási Operatív Program
Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben pályázati felhívásához
Szűts József Általános Iskola
Sajátos nevelési igényű tanulók együttnevelése Együtt egy-másért! TÁMOP-3.4.2/09/ október 28.
Szent-Györgyi Albert Általános Iskola
Zákányszéki Általános Iskola és Alapfokú Művészetoktatási Intézmény prezentációja 2009.
A gyakorlatvezető mentor
intézményi folyamat-szaktanácsadó
Orosházi Evangélikus Általános Iskola és Gimnázium
Integrációs és képesség-kibontakoztató felkészítés az intézményekben Bedőné Fatér Tímea IPR szakértő Integrációs szaktanácsadó
A referenciaintézmények feladatai, hatáskörei
TÁMOP ÚJ Oktatásszervezés -és várható hatásai Nagy Anna Magdolna Eger, szept.03.
„Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés – Innovatív intézményekben” TÁMOP / /0065 Moduláris oktatás Az egészséged a Te kezedben van!
TÁMOP /08/1 vizsgaanyag Támogatható tevékenységek: A kompetencia alapú oktatás implementációja A hátrányos helyzetű és SNI-s tanulók esélyegyenlőségének.
Társadalmi Megújulás Operatív Program Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés – Innovatív intézményekben TÁMOP 3.1.4/08/2. – A kompetencia.
„Míg élsz, egyre tanulj, és soha abba ne hagyd.” Az Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmények által nyújtott szolgáltatások fejlesztése a sajátos.

Kompetensek lettünk? június 27..
Szeretettelköszöntöma PROJEKT NYITÓNAP résztvevőit!
 SZERETETTEL KÖSZÖNTJÜK VENDÉGEINKET  A TÁMOP Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben pályázat projektindító.
LÉPÉSRŐL – LÉPÉSRE program
Innováció Intézményi fejlesztés Egyenlő hozzáférés
TÁMOP „Tehetséghidak Program” című kiemelt projekt Utak és esélyek az Egyéni Tehetséggondozás területén.
TÁMOP b-14/ „határokon túl-ha/tár”
TÁMOP Kompetencia alapú oktatás Egyenlő hozzáférés innovatív intézményekben.
Az egészségvédelmi program megvalósításának értékelése A program ideje: – A Béres József TIT Kisvárdai Egyesületének Egészségvédelmi.
TÁMOP / Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés –a szobi innovatív intézményekben.
TÁMOP – A- 12/1. ALAPVETŐ CÉL  HH és HHH tanulókat nevelő iskolák kapcsolatfelvétele, programkínálatuknak bővítése  testvériskolai kapcsolat.
Az Egressy Béni Kéttannyelvű Általános Iskola bemutatkozik Gyöngyös
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
Sári Gusztáv Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola TÁMOP B „Közoktatási intézmények esélyegyenlőségi alapú fejlesztéseinek támogatása”
Ki az a mentortanár? „az a pedagógiai gyakorlattal rendelkező tanár, aki tapasztalatai és a továbbképzésben szerzett speciális képzettsége eredményeként.
Jó gyakorlatok a közoktatás területén
Fény vagy Te is, ragyogj, hát” TÁMOP / Társadalmi Megújulás Operatív Program Hétszínvirág Óvoda, Bölcsőde, Gyermekjóléti és Családsegítő.
Az Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmények által nyújtott szolgáltatások fejlesztése a sajátos nevelési igényű gyermekek, tanulók együttnevelésének.
A TÁMOP / projekt jelene és jövője.
PROJEKTZÁRÓ RENDEZVÉNY TÁMOP C „Az innováció útján a Szorgalmatosi Deák Ferenc Általános Iskola” Az elnyert támogatás: 12 millió Ft.
TÁMOP A-14/ „Komplex intézményi mozgásprogramok és kapcsolódó egészségfejlesztési alprogramok megvalósítása az általános iskolákban, többcélú.
„ÍVELJETEK CSILLAGOK!” ESÉLYEGYENLŐSÉGI PROJEKT A II. RÁKÓCZI FERENC ÁLTALÁNOS ISKOLA ÉS AMI-BAN TÁMOP B
TÁMOP B ,,Esély a Vass Jenő Óvoda és Bölcsőde gyermekeinek” Halmozottan hátrányos helyzetű gyermekek támogatásának eredményessége 3.
ÜNNEPÉLYES NYITÓRENDEZVÉNY Iránytű az esélyhez TÁMOP B
TÁMOP /10/ Együtt-Működők Nevelési-oktatási intézmények tanórai, tanórán kívüli és szabadidős tevékenységének támogatása szeptember.
SZAKISKOLAI FEJLESZTÉSI PROGRAM „A” komponens Schottner Péterné komponensvezető
Barcsák Marianna - KPSZTI
TÁMOP E-13/1/KONV „A 21. század követelményeinek megfelelő, felsőoktatási sportot érintő differenciált, komplex felsőoktatási szolgáltatások.
„Lépj feljebb. Tanulj tovább. Segítünk
A Szolnoki Pedagógiai Oktatási Központ szervezésében megvalósuló szakmai programok a 2017/2018. tanév során Szabó Róza főosztályvezető Oktatási Hivatal.
LEHETŐSÉGEK AZ ISKOLAI KERÉKPÁROS KÖZLEKEDÉSRE NEVELÉSBEN
Előadás másolata:

„Az innováció útján…” Átfogó módszertani megújulás a kiemelt figyelmet igénylő tanulók nevelésében-oktatásában a Meixner Ildikó EGYMI-ben

A projekt indokoltsága -NAT köznevelési feladatai /Pl: teljes körű egészségfejlesztés, környezeti nevelés, mindennapos testnevelés, digitális kompetencia fejlesztése, H-H és H-H-H gyermekek, tanulók esélyegyenlősége, partneri kapcsolattartás, elsősegély nyújtási és közlekedési ismeretek átadása, módszertani- pedagógiai kultúra fejlesztése stb./ -Pedagógiai Programunk kiemelt nevelési-oktatási céljai, feladatai -Intézményi Munkatervünkben szereplő éves programok A projekt hozzájárult mindezek színvonalas, tartalmas megvalósításához!

A projekt megvalósításának időszaka: május október 31. Az elnyert támogatás összege: Ft A projekt célcsoportja: Az általános iskolánk és speciális szakiskolánk tanulói, az őket nevelő-oktató pedagógusok, és a szülők. A projekt megvalósítás helyszínei: Mohács székhelyintézmény Old tagintézmény A projekt szakmai megvalósítója:a Meixner Ildikó EGYMI nevelőtestülete, és alkalmazotti közössége

MEGVALÓSÍTOTT TEVÉKENYSÉGEK /kötelező, és szabadon választott/ A/1/i Környezettudatos magatartást szolgáló tanórán kívüli tevékenységek Mohács:5 napos nomád ökotábor Gyűrűfűn Old:3 napos erdei iskola a Duna-Dráva Nemzeti Parkban A tevékenységek eredménye olyan tudatformálás, amely a gyerekeket megtanítja környezet iránti felelősségre, minden élő iránti tiszteletre, hozzájárul a környezettel való tudatosabb együttéléshez, a környezetbarát életvitel értékrendbe való beépüléséhez.

MOHÁCS Ökotábor Gyűrűfűn

OLD erdei iskola

A/1/ii Tanórán kívüli - mozgásos tevékenység a) Kapkodd a lábad!..... sportverseny Hagyományőrző sor és váltóversenyt szervezünk a Meixner héten SNI tanulóink részvételével, és a mohácsi többségi iskolák diákjainak bevonásával. A tevékenység célja a hagyományápolás, a személyiségfejlesztés, az adaptív attitűd formálás volt. Ezen felül hozzájárult a sport-játékon keresztül a rendszeres testmozgás megszerettetéséhez, a szabadidő hasznos-egészséges eltöltéséhez, igény szintű kialakításához.

MEIXNER HÉT Kapkodd a lábad!

A/1/ii Tanórán kívüli - mozgásos tevékenység b) Országos Komplex Horgászverseny Intézményünk vállalta a 2014/2015-ös tanévben az országos rendezvény megszervezését Erdősmárokon a sporthorgásztónál. Célcsoport: ált. isk. 8. évfolyam és Speciális Szakiskola 9.10.évfolyam Résztvevők: Tíz sni tanulóból álló 4 fős csapat +26 kísérő pedagógus Téma: környezetvédelem, halélettan, horgászati módszerek, eszközök, valamint a gyakorlatban is megvalósuló halfogás. Eredmény: A sni, H-H-H, fiatalok természet közeli szabadidős tevékenységben való részvétele, amely „nemcsak sport”, hanem szemlélet és pozitív minta is egyben.

REGIONÁLIS ÉS ORSZÁGOS KOMPLEX HORGÁSZVERSENY Erdősmárok

A/3/i Informatikai tantárgy tanításának fejlesztése / informatikai szakkör / 15 alkalommal, heti 2 órában szaktanár vezetésével informatika szakkört szerveztünk azon tanulóink számára, akik érdeklődést mutattak a tantárgy iránt, és szívesen gyarapítják tudásukat. A tevékenység megvalósítása során az érintett tanulók digitális kompetenciái fejlődtek, valamint megvalósult a tehetségek gondozása is.

INFORMATIKA SZAKKÖR Mohács

A/3/ii Digitális tartalmak, taneszközök oktatási gyakorlatban való használata (tananyagfejlesztés) A felmenő rendszerű új helyi tanterv alternatív tananyag feldolgozását, IKT eszközökkel is segítjük. Interaktív táblára készült tanmeneteket, és tananyagokat fejlesztettünk az alábbi tantárgyakból: Magyar nyelv és irodalom, Matematika, Földrajz, Informatika A digitális pedagógiai módszertan fejlesztése révén a gyermekközpontú, korszerű, tanulásszervezési formák beépülnek a napi oktatási gyakorlatunkba, hozzájárulva a tanulóink kulcskompetenciáinak fejlődéséhez.

A/4 Komplex közlekedési ismeretek oktatása KRESZ Suli MohácsCélcsoport: ált. isk. 4-8 évf./ 10 tanuló Old Célcsoport: ált. isk. 1-8 évf./ 10 tanuló Fizikai aktivitásban gazdag, komplex közlekedési ismeretekkel ismertettük meg tanulóinkat 15 alkalommal, heti két órában. A gyalogos, és kerékpáros közlekedés, baleset megelőzés tematikája 14 óra elméletet, és 16 óra helyszíni gyakorlatot tartalmazott. A megvalósítás eszközbeszerzést is igényelt 15 db kerékpárt vásároltunk. A tanulók elsajátították a felelős közlekedés alapszabályait és etikai normáit, képessé váltak arra hogy felmérjék a közúti közlekedésben rejlő lehetséges veszélyforrásokat.

MOHÁCS KRESZ Suli

OLD Közlekedési ismeretek

B/1 H-H és H-H-H tanulók iskolai sikerességét elősegítő differenciáló pedagógiai módszerek Pedagógusaink (15 fő) megismerkedtek „Mást akarok” Béres Mária módszerével 30 órás akkreditált tanfolyam keretében. A képzés hozzájárult pedagógusaink magasabb színvonalú szakmai-módszertani kultúrájának fejlődéséhez.

BMM MÓDSZER pedagógus továbbképzés

B/5/I. A hátrányos és halmozottan hátrányos helyzetű gyermekek szüleinek bevonása, aktív részvételének ösztönzése Közösségi rendezvények szervezése szülők bevonásával MOHÁCS 1.Családi nap Bikalon a Reneszánsz Élménybirtokon A szülői munkaközösség bevonásával egész napos programot szerveztünk Bikalra, ahol középkori „történelmi időutazás” részese lehetett 70 tanuló, 20 kísérő pedagógus és a szülők. OLD 2. Kirándulás szülőkkel együtt a Gemenci erdőbe Egynapos kirándulást szervezett tagintézményünk, a tanulóik családtagjainak bevonásával a gemenci tájvédelmi körzetbe. Eredmény: A szülők aktív bevonása az intézményi programokba A szülői partner kapcsolat erősödése

MOHÁCS Családi nap Bikalon

OLD Kirándulás a Gemenci erdőbe

C. Egészségfejlesztő-szemléletformáló-iskolai programok megvalósítása C.1. A mindennapos testnevelés részét képező-oktatásszervezési formák, délutáni sport-és mozgásprogramok Célcsoport: Általános Iskola 1-8 évfolyam Időtartam:2015 május 20-október hét/2 óra Oktatásszervezési formák: a) lábtoll labda 15 tanuló b) népitánc 12 tanuló c) lovas oktatás 6 tanuló/Gerber Lovasbirtok/ d) sporthorgászat 10 tanuló Ezek az oktatásszervezési formák szerepelnek a Pedagógiai Programunkban. Az alternatív mozgásprogramok beépülése a tanulók napirendjébe hozzájárul az életvitelszerű rendszeres testmozgáshoz.

MOHÁCS Lábtoll labda

MOHÁCS Népitánc

MOHÁCS Lovas oktatás

MOHÁCS Sporthorgászat

C.2 Egészségnap szervezése az egészséges táplálkozással összefüggésben Célcsoport: Általános Iskola 1-8 évfolyam a) Mohács : 100 tanuló b) Old: 20 tanuló Az egészséges életmóddal kapcsolatos ismeretek bővítése céljából egészségnapot szervezünk öt színtéren, különböző képesség, és korcsoportban. Célja: szemléletformálás pozitív minták, példák, lehetőségek bemutatásával, amely hozzájárul az egészség tudatos életmód belső igénnyé válásához. Állomások: 1. egészséges táplálkozás 2. személyi higiénia, 3. káros szenvedélyek megelőzése, 4. sport-mozgás/élmény/, 5. lelki egészségfejlesztés

MOHÁCS Egészségnap

OLD Egészségnap

C/6 Elsősegély-nyújtási tanfolyam Célcsoport: általános iskola 5-8 évf.8 tanuló Elsősegély nyújtási alapismeretek elsajátítása céljából tanfolyamot szervezünk tanulóink számára, 15 alkalommal, heti két órában. Eredmény: Tanulóink felelősségteljes gondolkodásmódja, helyzetfelismerő, problémamegoldó képessége fejlődött.

MOHÁCS Elsősegély-nyújtási tanfolyam

F.A pedagógiai kultúra fejlesztése tanár továbbképzés F.2. Egészséges életmódra nevelés tárgyú továbbképzés a)A pályázat eredményes megvalósítása céljából beiskoláztunk 2 pedagógust egészséges életmód tárgyú továbbképzésre. b) Tanfolyam szervezése: Így tedd rá! módszer elsajátítása 30 órás akkreditált tanfolyam keretében. Tanúsítványt szerzett 20 pedagógus. Eredmény: A továbbképzés résztvevői képessé váltak az intézmény egészségnevelési programjának tanulóközpontú megvalósítására.

Mohács 1 pedagógus Old 1 pedagógus Egészséges életmódra nevelés tárgyú továbbképzés

TANTESTÜLETÜNK TAGJAI Így tedd rá! módszer

F/5 Lelki egészség fejlődését szolgáló tanártovábbképzés a)A pályázat eredményes megvalósítása céljából beiskoláztunk 2 pedagógust a lelki egészség fejlődése tárgyú módszertani továbbképzésre. b) Személyközpontú pedagógiai módszert átadó továbbképzést, és műhelymunkát t szervezünk a tantestületnek, 70 fő bevonásával Harkányban.

HARKÁNY Személyközpontú pedagógiai módszert átadó továbbképzés

Köszönöm a figyelmet! A pályázat fotó dokumentációja megtekinthető az intézmény honlapján. Orosz Józsefné szakmai vezető Mohács, november 24.