1 (törvényi, rendeleti szabályozás) Molnárné Ditzendy Judit főigazgató helyettes.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
– A nemzeti köznevelésről szóló évi CXC. törvény – A szakképzésről szóló évi CLXXXVII. törvény – A nevelési-oktatási intézmények működéséről.
Advertisements

Ráczné Dr. Rózsa Katalin projektvezető A DASZK fő feladatai TÁMOP /2-2F
VÁLTOZÁSOK A SZAKKÉPZÉSBEN április 04. dr. Harangozó Ildikó Fejér Megyei Kormányhivatal Építésügyi, Hatósági, Oktatási és Törvényességi Felügyeleti.
Közművelődési szakmai továbbképzések, helyük a felnőttképzés rendszerében; az akkreditáció folyamata A közösségi művelődés felnőttképzési feladata Nemzeti.
A családsegítő és gyermekjóléti szolgálatokat érintő változások A család és gyermekjóléti szolgáltatás.
Dr. Vandlik Erika OEFI - Országos Addiktológiai Centrum Ifjúsági addiktológiai ellátás feltételeinek kialakítása a Norvég finanszírozási mechanizmus keretein.
Aktualitások és változások a pedagógiai szakszolgálati feladatellátásban 2016 őszén 1.
A Mi Házunk Határtalan Szív Alapítvány (Esztergom)
M ESTERPEDAGÓGUS SZAKTANÁCSADÓK FELADATAI. Megállapodás megkötése-aláírás után a HMPI-nek visszaküldeni, melyet az OFI-ba továbbítunk aláírásra Útiköltség.
Az Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmények által nyújtott szolgáltatások fejlesztése és a szolgáltatást támogató eszközök beszerzése a sajátos.
A képzett szakemberekért AZ ÖNÉRTÉKELÉS FOGALMA, LÉNYEGE, SZEREPE A MINŐSÉGFEJLESZTÉSBEN 3.2. előadás.
A kamara szerepvállalása a felnőttképzésben évi LXXVII. tv. főbb rendelkezései Tv. hatálya elsődlegesen az állam által elismert vizsgával záruló,
Összefüggő, egyéni gyakorlat. Bologna rendszerű mestertanárképzés.
NSZFI SZFP Programkoordinációs Iroda Minőségfejlesztési Terület Teljesítményértékelési rendszer A képzett szakemberekért Információgyűjtés.
Az alapító okirat: (latinul: memorandum) egy jogi aktus írásba foglalása, mely például egy intézmény létrehozására irányul. Célja, hogy egységes szerkezetben,
1 Helyi szintű egyeztetés a köznevelés terén KEF országos konferencia Budapest, március 06. Simonyi István Emberi Erőforrások Minisztériuma KÖZNEVELÉS-FEJLESZTÉSI.
EU pályázati programok A szervezet / változások 1.A pályázók adminisztrációs terheinek csökkentése a projektfejlesztési, pályázati szakaszban.
Gazdasági jog IV. Előadás Egyes társasági formák Közkeresleti társaság, betéti társaság.
időskorban felmerülő Problémák és megoldásmódok
A Szociális intézményi férőhely kiváltási szakmai koordinációs műhely munkája – EFOP VEKOP/15 TÁRS PROJEKT bemutatása EFOP VEKOP
Palotás József elnök Felnőttképzési Szakértők Országos Egyesülete
Dobrik-Lupták Sára szeptember 19.
Törökszentmiklósi Tagintézmény
Nemzeti Erőforrás Minisztérium Oktatásért Felelős Államtitkárság
Összevont munkaközösség vezetői és igazgatótanácsi értekezlet
Szaktanácsadás 2015/2016 Készítette: Szabó Klára.
Adottságok tényszerű megfogalmazása 4.6. előadás
Összevont munkaközösség vezetői és igazgatótanácsi értekezlet
Munkaközösségek támogatása, bemutatófoglalkozások szervezése
Összevont munkaközösség vezetői és igazgatótanácsi értekezlet
Barcsák Marianna KPSZTI
Fejér Megyei Pedagógiai Szakszolgálat
A dietetikai tevékenység értékelése fekvőbeteg intézményekben a személyi minimumfeltételek teljesülése tükrében Erdélyi-Sipos Alíz MSc Főtitkár, Magyar.
Gondoskodás Gyermekeinkért Közhasznú Alapítvány (Budapest)
Óvodától az érettségiig - a kompetencia-alapú oktatás Szegeden
A víziközmű-szolgáltatásról szóló évi CCIX
Működését meghatározó törvények,rendeletek
Az Áldozatsegítő Szolgálat átalakulása
Összevont munkaközösség vezetői és igazgatótanácsi értekezlet
Kispálné Horváth Mária
A közigazgatással foglalkozó tudományok
Az iskolai könyvtár szolgáltatás típusai
Az Európai Uniós csatlakozás könyvtári kihívásai
Az aktív korúak ellátására való jogosultság megállapítása
A pedagógus-életpályamodell, a minősítés rendszere
Baross László Mezőgazdasági Szakközépiskola és Szakiskola Mátészalka
Az Országos Egészségfejlesztési Intézet fejlesztési projektjei az iskolai egészségfejlesztés területén DR. TÖRÖK KRISZTINA.
SZAKISKOLAI FEJLESZTÉSI PROGRAM
1993-as közoktatási törvény
Tájékoztató a évi OSAP teljesüléséről
Intézmény-akkreditáció szakképző intézmények kérelme esetén
középfokú felvételi eljárás
Veszprémi Érseki Hittudományi Főiskola
Bemutatkozik az iskolapszichológus
Alsó-ausztriai alapfokú oktatási intézmények
Sajben - Kenyeres Márta munkaközösség-vezető
Új pályainformációs eszközök - filmek
Zanáné Haleczky Katalin október 09.
BTMN.
KÖFOP VEKOP A közszolgáltatás komplex kompetencia, életpálya-program és oktatás technológiai fejlesztése A Döntőbizottság tapasztalatai.
Középfokú felvételi eljárás a 2017/2018. tanévben
A többcélú kistérségi társulások közoktatási feladatellátásának elmúlt 6 éve november 30.
A turizmus tendenciáinak vizsgálata Magyarországon
A BTMN és SNI tanulókról (jogszabály-változások, vezetői feladatok)
Intézmény minőségirányítási programja
Felvételi a középfokú iskolákban a 2016/2017. tanévben
Iskolai szociális segítő
Óvodából az iskolába Készítette: Bóczi Zsuzsanna november 13.
Az aktív korúak ellátására való jogosultság megállapítása
KONFERENCIA Adminisztráció Óvári Márta
Előadás másolata:

1 (törvényi, rendeleti szabályozás) Molnárné Ditzendy Judit főigazgató helyettes

Főigazgató Főigazgató-helyettes (általános) Főigazgató-helyettes (szakmai-koordinációs) Főigazgató- helyettes Bácskai Szakértői Bizottság Kiskunhalasi Konduktív Pedagógiai Intézmény BajaKecskemét megyei szakértői bizottság Kiskunfélegyház a KiskunhalasKalocsaKiskőrösKunszentmiklós BácsalmásTiszakécskeKiskunmajsa Jánoshalma Pályaválasztási tanácsadás SZÉKHELY Tankerületi tagintézmények Megyei illetőségű tagintézmények

ALAPVETÉSEK Pedagógiai szakszolgálatok a Nemzeti köznevelési törvényben [Nkt.] A pedagógiai szakszolgálati feladat alapfeladat. Nkt. 4. § (1) q) A pedagógiai szakszolgálati intézmény a köznevelési rendszer intézménye. Nkt. 7. § (1) i) Az állam gondoskodik a köznevelési alapfeladatok ellátásáról Nkt. 74. § (1) A szülő és a pedagógus nevelő munkáját, valamint a nevelési-oktatási intézmény feladatainak ellátását segíti. Nkt. 18. § (1) Pedagógiai szakszolgálat a) a gyógypedagógiai tanácsadás, korai fejlesztés, oktatás és gondozás, b) a fejlesztő nevelés, c) szakértői bizottsági tevékenység, d) a nevelési tanácsadás, e) a logopédiai ellátás, f) a továbbtanulási, pályaválasztási tanácsadás, g) a konduktív pedagógiai ellátás, h) a gyógytestnevelés, i) az iskolapszichológiai, óvodapszichológiai ellátás, j) a kiemelten tehetséges gyermekek, tanulók gondozása. Nkt. 18. § (2)

Szakértői bizottsági tevékenység I. 15/2013. (II.26.) EMMI rendelet 7. § (1)-(2) alapján Szakértői bizottsági tevékenység keretében az intézmény szakértői bizottsága komplex pszichológiai, pedagógiai-gyógypedagógiai, továbbá szükség szerint orvosi vizsgálat alapján szakértői véleményt készít: a) az iskolába lépéshez szükséges fejlettség megállapítása céljából aa) abban az esetben, ha a gyermek nem járt óvodába, ab) óvodába járó gyermek esetén, annak megítélésére, hogy hétéves korában szükséges-e újabb nevelési évet kezdenie az óvodában, ac) annak megítélésére, hogy a gyermek számára javasolt-e, hogy hatéves kora előtt megkezdje tankötelezettségének teljesítését, ad) óvodába járó gyermek esetén, ha a gyermek iskolába lépéshez szükséges fejlettsége egyértelműen nem dönthető el a fejlődésének nyomon követéséről szóló óvodai dokumentumok alapján, ae) ha a szülő nem ért egyet a gyermek fejlődésének nyomon követéséről szóló óvodai dokumentumok alapján az iskolába lépéshez szükséges óvodai igazolásban tett javaslattal, af) ha a szülő nem ért egyet a hatodik életévét augusztus 31-ig betöltő gyermek óvodai nevelésben való további részvételéről szóló óvodai döntéssel, b) a beilleszkedési, a tanulási, a magatartási nehézség megállapítása vagy kizárása

Szakértői bizottsági tevékenység II. 15/2013. (II.26.) EMMI rendelet 7. § (1)-(2) alapján c) a sajátos nevelési igény megállapítása / kizárása, d) sajátos nevelési igényű tanuló esetében da) az érettségi bizonyítvány kiadásának feltételeként meghatározott közösségi szolgálat teljesítésére vonatkozó kötelezettség alóli mentesítés, db) a tankötelezettség meghosszabbításának céljából, a vizsgálatok eredményei alapján javaslatot tesz BTMN, SNI gyermekek / tanulók különleges bánásmód keretében történő ellátására, az ellátás módjára, formájára és helyére. (2) iskolapszichológiai, óvodapszichológiai vagy logopédiai ellátásba vétel kezdeményezése

 A rendelet általános szabályai szerint indult vizsgálatok esetében  a harmadik életévüket betöltött gyermek, tanuló teljes körű pszichológiai, pedagógiai/gyógypedagógiai vizsgálata,  a beilleszkedési, a tanulási, a magatartási nehézség (BTMN) megállapítása vagy kizárása és az ehhez kapcsolódó felülvizsgálatok elvégzése,  a gyermek iskolába lépéshez szükséges fejlettségének megállapítása.  Ha a tankerületi szakértői bizottság megítélése szerint a gyermeknél a sajátos nevelési igény valószínűsíthető, saját vizsgálatának dokumentációját és annak eredményeit, valamint a rendelkezésre álló egyéb iratokat megküldi a megyei szakértői bizottság részére.

a)a három évesnél fiatalabb gyermekek teljes körű pszichológiai, pedagógiai- gyógypedagógiai vizsgálata b)a közösségi szolgálat teljesítésével, a tankötelezettség meghosszabbításával kapcsolatban a gyermek, a tanuló vizsgálatának eredményei alapján szakértői vélemény készítése c)SNI vélelmezése esetén a kiegészítő vizsgálat végzése  SNI megállapítása/kizárása, BTM/N megállapítása/kizárása  szakértői vélemény elkészítése, kiadása d) az SNI gyermekek, tanulók esetében a felülvizsgálatok elvégzése, e) jogszabályban meghatározott esetben az SNI gyermek, tanuló családja részére a juttatások és kedvezmények igénybevételéhez szükséges igazolások kiadása, f)jogszabályban meghatározott esetben javaslattétel a súlyosan-halmozottan fogyatékos gyermekek ápoló-gondozó otthoni ellátására, a három évnél idősebb gyermekek bölcsődei ellátására, fogyatékos fiatalok lakóotthoni ellátásra.

A megyei szakértői bizottság feladata Koordinációs feladatok 15/2013. (II.26.) EMMI rendelet 12.§ (1)  a tankerületi szakértői bizottság szakmai és operatív működésének koordinációja,  a szakértői vizsgálatoknál alkalmazott protokoll eljárások folyamatos ellenőrzése /fejlesztése,  speciális diagnosztikai feladatok koordinálása

Illetékesség területi ellátási kötelezettség 15/2013. (II.26.) EMMI rendelet 13.§ (1) alapján A szakértői vizsgálat a szülő kérelmére, illetve – ha az eljárást nem a szülő kezdeményezi –, a szülő egyetértésével indul. Az eljárás megindítása az Intézmény szakértői bizottságként eljáró azon feladatellátási helyénél kérhető vagy kezdeményezhető, amelynek működési körzetében a gyermek, tanuló lakóhellyel, ennek hiányában tartózkodási hellyel rendelkezik, vagy amelynek működési körzetében a gyermek, tanuló intézményes ellátásban részesül. A mozgásszervi fogyatékosság, az érzékszervi fogyatékosság, valamint a beszédfogyatékosság megállapítására vagy kizárására irányuló vizsgálat közvetlenül is kérhető, illetve kezdeményezhető az országos szakértői bizottságnál.. Kecskeméti járás

2011. évi CXC. törvény a nemzeti köznevelésről (Nkt.) 15/2013. (II. 26.) EMMI rendelet a pedagógiai szakszolgálati intézmények működéséről új szakszolgálati intézményrendszer létrejötte új szakszolgálati intézményrendszer létrejötte megyei/fővárosi pedagógiai szakszolgálat (köznevelési megállapodás alapján nem állami fenntartású psz.) a változásban rejlő lehetőségek egységes szakmai protokoll, eljárásrend, közelebb kerül az ellátás, egyenlő esélyű hozzáférés…

Feladatmegosztás Székhelyintézmény Bácskai Szakértői Bizottság Konduktív Pedagógiai Tagintézmény (szakosított tagintézmény) Tankerületi tagintézmények megyei szakértői bizottsági tevékenység továbbtanulási, pályaválasztási tanácsadás megyei szakértői bizottsági tevékenység konduktív pedagógiai ellátás korai fejlesztés, gondozás fejlesztő nevelés tankerületi szakértői bizottsági tevékenység nevelési tanácsadás logopédiai ellátás konduktív pedagógiai ellátás gyógytestnevelés iskolapszichológiai, óvodapszichológiai ellátás kiemelten tehetséges gyermekek, tanulók gondozása