A Somogy Megyei Önkormányzat Fejlesztési Terve és a kompetenciaalapú oktatás TÁMOP 3.1.4 Kaposvár,2009.augusztus 26.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
STRATKOM Kft ÖSSZEFOGLALÓ A SZAKKÉPZÉS IRÁNYAIRÓL ÉS ARÁNYAIRÓL FOLYÓ ESZMECSERÉKRŐL "A kormány szakképzés-fejlesztési koncepciója az új szakképzési törvény”
Advertisements

TÁMOP A/ projekt: Intézményi együttműködés, pedagógiai módszertani megújulás – pedagógiai szemléletváltás a sajátos nevelési igényű.
Ifi István ügyosztályvezető november 2 4. Esélyegyenlőség a fővárosi TISZK-ekben.
A sajátos nevelési igényű gyermekek, és a pedagógiai szakszolgálatok finanszírozása 2010-ben Előadó: Dr. Gergőné Babina Jusztina- igazgatónő Egységes Pedagógiai.
„Ezt egy életen át kell játszani”
TÁMOP Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés
Kovács István Vilmos Fejlesztéspolitikáért felelős elnökhelyettes
TÁMOP A/ projekt: Intézményi együttműködés, pedagógiai módszertani megújulás – pedagógiai szemléletváltás a sajátos nevelési igényű.
Záró Konferencia Nógrád Megyei Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmény és Gyermekotthon TÁMOP /
Előadó: Faragóné Bircsák Márta
Fővárosi Pedagógiai és Pályaválasztási Tanácsadó Intézet
A köznevelési törvény tehetséggondozási aspektusai, felkészítés a minőségi felsőoktatásra a közoktatásban Dr. Kaposi József Oktatáskutató és Fejlesztő.
Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben pályázati felhívásához
Az EFOP köznevelést érintő beavatkozásai
1. Tájékoztató az Oktatási Minisztérium HEF OP pályázati kiírásairól február 24.
„Híd a forráshoz – forrásteremtő civil találkozó” (2009. május , Budapest) TÁMOP – TIOP A pályázati lehetőségek rendszere.
A TÁMOP felépítése Tóth István január 26.. ÚMFT prioritások és OP-k Társadalmi megújulás Gazdaság- fejlesztés Közle- kedés Környezeti és energetikai.
A TÁMOP civileket érintő területei. A TÁMOP specifikus céljai 1.A munkaerő-piaci kereslet és kínálat összhangjának javítása 2.Az aktivitás területi különbségeinek.
Szakképzési szakemberek kompetenciáinak meghatározása
Didaktika 2. Tanügyi és iskolai szabályozás
Közoktatási feladatok teljesítése: - nevelési-oktatási intézmény; - pedagógiai szakszolgálat; - pedagógiai szakmai szolgáltató. Intézkedési terv.
Sajátos nevelési igényű tanulók együttnevelése Együtt egy-másért! TÁMOP-3.4.2/09/ október 28.
Az informatika szükségessége és lehetősége a hazai és az Európai Uniós fejlesztési célkitűzésekben Dr. Köpeczi-Bócz Tamás.
TÁMOP 3.1.5/ – 0001 PEDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA
SZAKKÉPZÉS A FEJLESZTÉS ESZKÖZE
Az SNI tanulók státuszhelyzete a jogszabályváltozások tükrében
1 Közoktatás fejlesztési elképzeléseinek háttere 2007.
Tájékoztató a Társadalmi Megújulás Operatív Programról.
Patrónus program és ezzel együtt az IPR bevezetése 2007/ 2008-as tanévtől a halmozottan hátrányos helyzetű tanulók esélyenlőségének biztosítása céljából.
ÚJ TUDÁS- MŰVELTSÉG MINDENKINEK Gyula, június 23.
Egyensúlyban a világgal TÁMOP A konzorcium tagjai Zuglói Benedek Elek Egységes Gyógypedagógiai Zuglói Benedek Elek Egységes Gyógypedagógiai Módszertani.
Dr. Fodor Imréné Pécsi Regionális Képző Központ igazgatója
„Híd a forráshoz – forrásteremtő civil találkozó” (2009. május , Budapest) NCA-ÖNSZ-08-C-0070 A Társadalmi Megújulás Operatív Programról: a HEFOP.
Befogadó iskolák, befogadó pedagógus-közösségek
Társadalmi Megújulás Operatív Program Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés – Innovatív intézményekben TÁMOP 3.1.4/08/2. – A kompetencia.
Kormányszóvivői tájékoztató 1 Tanulni és versenyben maradni felnőttkorban is.
Az iskola gyermekvédelmi feladata, célja, funkciója
1 A kompetencia alapú oktatás jövője a NFT II. tükrében Debrecen, Február 20. Hámoriné Váczy Zsuzsa, OKM.
Somogy Megye Önkormányzatának szakképzési koncepciója.
„Míg élsz, egyre tanulj, és soha abba ne hagyd.” Az Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmények által nyújtott szolgáltatások fejlesztése a sajátos.
A KEZDŐ KÉPZÉSI SZAKASZ FEJLESZTÉSI IRÁNYAI ÉS LEHETŐSÉGEI Dr. Csonka Csabáné 2007.
Első esély - esélyegyenlőség a mai iskolarendszerben
TÁMOP / „Integrációs bázisiskola a Jászságban”
A lisszaboni stratégia és a magyar foglalkoztatáspolitika Kordás László április 29. Balatongyörök.
A PEDAGÓGIAI SZAKSZOLGÁLATOK MEGÚJULÁSÁNAK SZAKMAI TÁMOGATÁSA, EREDMÉNYEI (TÁMOP B) Kapcsáné Németi Júlia szakmai vezető.
A Hernád-Pusztavacs Általános Iskola, mint referenciaintézmény Ráczné Kocsis Krisztina szakmai vezető.
A Békéscsabai Központi Szakképző Iskolai tapasztalatok a vasútgépészeti szakmák képzésében április 29.
Takács Erika Zádori Zoltán
TÁMOP / Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés –a szobi innovatív intézményekben.
A szakképzés és felnőttképzés struktúrájának átalakítása a TÁMOP /2-2F projekt Az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Fejlesztési.
Szakképzési közfeladatok a Kamarában
Közoktatás-fejlesztési programok 2007-ben Új Magyarország Fejlesztési Terv Hámoriné Váczy Zsuzsa OKM Balatonfüred, november 14.
1 A foglalkoztatáspolitika ösztönző elemei, a szolgáltatások szerepe Munkaerő-piaci Műhely Konferencia Pécs november 20. SZOCIÁLIS ÉS MUNKAÜGYI MINISZTÉRIUM.
Az esélyegyenlőség elvének érvényesülése az oktatáspolitikában EMBERI ERŐFORRÁSOK MINISZTÉRIUMA KÖZNEVELÉSÉRT FELELŐS ÁLLAMTITKÁRSÁG Pölöskei Gáborné helyettes.
Fény vagy Te is, ragyogj, hát” TÁMOP / Társadalmi Megújulás Operatív Program Hétszínvirág Óvoda, Bölcsőde, Gyermekjóléti és Családsegítő.
TÁMOP A-11/2. A pályázati célja, hogy a sajátos nevelési igényű gyermekek nevelésében, oktatásában részt vevő intézmények (speciális és többségi)
A közoktatás fejlesztési irányai és a társadalmi felzárkóztatás kapcsolata.
1. Európai uniós pályázati lehetőségek az oktatás területén március 25.
Nemzeti Foglalkoztatási Akcióterv (2004) Magyarország 2006.június
SZAKISKOLAI FEJLESZTÉSI PROGRAM „A” komponens Schottner Péterné komponensvezető
A Társadalmi Megújulás OP és a Társadalmi Infrastruktúra OP Budapest, április.
Strukturális alapok és a HEFOP. Strukturális Alapok Európa regionális politikája a pénzügyi szolidaritáson alapul. A Strukturális Alapok, az EU regionális.
Barcsák Marianna - KPSZTI
NEMZETI FEJLESZTÉSI TERV
Közoktatási alapismeretek
VÁLTOZÁSOK címszavakban.
Lorem ipsum.
Fővárosi Petrik Térségi Integrált Szakképzési Központ
Háromszéki szakoktatás jövője
Matókné Misóczki Mária Projektigazgató Szekszárd
Előadás másolata:

A Somogy Megyei Önkormányzat Fejlesztési Terve és a kompetenciaalapú oktatás TÁMOP Kaposvár,2009.augusztus 26.

„Mivel mindenki a maga módján látja a világot, a maga módján éli meg nehézségeit és a sikereit. Tanítani annyi, mint megmutatni a lehetőséget. Tanulni annyi, mint élni a lehetőséggel.” Paulo Coelho

A megyei önkormányzat feladatai: a kollégiumi és a nemzeti és etnikai kisebbségi kollégiumi ellátás, a középiskolai és szakiskolai ellátás, a felnőttoktatás, az alapfokú művészetoktatás, a továbbtanulási, pályaválasztási tanácsadás, a nevelési tanácsadás, a logopédiai szolgáltatás, a gyógytestnevelés, gyógypedagógiai tanácsadás, korai fejlesztés és gondozás megszervezése, a tanulási képességet vizsgáló szakértői és rehabilitációs bizottság működtetése, a többi gyermekkel, tanulóval együtt nem foglalkoztatható, illetőleg oktatható testi, érzékszervi, értelmi, beszéd- vagy más fogyatékos gyermekek, tanulók óvoda, iskolai, továbbá kollégiumi ellátása (A közoktatási törvény 87. §-a (1) és (4) 86. § (3) bekezdései )

A magyar közoktatás és az Európai Unió kapcsolata 2000.Lisszaboni Folyamat elindulása - oktatás felértékelődése Magyarország tagja lett az Európai Uniónak. EU 2010-ig tartó oktatásfejlesztési koncepciója kidolgozásra került,melyben a legfőbb p rioritások : a kompetenciafejlesztés hangsúlyozása, az esélyegyenlőség biztosítása, az élethosszig tanulás általánossá válására való törekvés.

Az új oktatáspolitika megjelenési formái hazánkban kompetencia alapú megközelítést követő NAT elfogadása Saját intézményi minőségfejlesztési rendszerek kiépítése 2003 Szakiskolai Fejlesztési Program, szakiskolák megnyitása a modernizációs folyamatok előtt iskolafenntartók konzorciumai, 16 TISZK létrehozása Kompetencia alapú tanítási programok bevezetése, kipróbálása 120 intézményben kétszintű érettségi bevezetése új OKJ hatályba lépése,-célja, a képzés szerkezete, a szakképesítések követelményei a munkaerő-piaci elvárásokra épüljenek 2007.NAT-kulcskompetenciák meghatározása Új típusú TISZK-ek alapítása, tartalmi infrastrukturális fejlesztéshez uniós forrás biztosítása IMIP-ek tartalmi bővítése

Tartalmi fejlesztések támogatási kerete: Társadalmi Megújulás Operatív Program „TÁMOP”

A TÁMOP célrendszere, struktúrája Átfogó cél: az aktivitás növelése Specifikus célok: A munkaerőpiaci kereslet és kínálat összehangolásának javítása Az egész életen át tartó tanulás támogatása A társadalmi összetartozás erősítése, az esélyegyenlőség támogatása A változásokhoz való alkalmazkodás segítése

Stratégiai prioritások A foglalkoztathatóság fejlesztése, a munkaerőpiacra belépés ösztönzése A felsőoktatás tartalmi, szervezeti fejlesztése a tudásalapú gazdaság kiépítése Minőségi oktatás és hozzáférés biztosítása mindenkinek A társadalmi befogadás, részvétel erősítése Az alkalmazkodó- képesség javítása

A TÁMOP és a Megyei Közoktatási Fejlesztési Terv kapcsolata

Somogy Megye Közoktatási Feladatellátási, Intézményhálózat-működtetési és Fejlesztési Terve 1997 május elfogadás felülvizsgálat-oka a KT évi módosítása módosítás-oka az EU-s csatlakozás következményei ismételt felülvizsgálat-oka új oktatáspolitikai törekvések, közoktatás szerkezeti változásai

A Fejlesztési Terv főbb célkitűzései a sajátos nevelésű gyermekek ellátása terén   Sajátos nevelési igényű tanulók integrált nevelését biztosító intézmények számára módszertani segítség nyújtása az utazó szakember hálózat működtetésével.   Az SNI-s gyermekek neveléséhez-oktatásához, személyi, tárgyi feltételek biztosítása.   Együttműködés a jegyzőkkel, gyermekjóléti szolgálatokkal, a helyi kisebbségi önkormányzattal a tankötelezettség biztosítása érdekéáben.

Középiskolai nevelés-oktatás, pályaválasztás   A pályaválasztási tevékenység bővítése,személy- központúvá tétele.   Gazdaság szereplőinek bevonása a piac igényeinek közvetítésével.   Pályakövetési rendszerek kiépítése.

Középfokú oktatás-nevelés Az érettségire épülő iskolarendszerű képzés bővítése az érettségizett fiatalok számának növekedése. Minőségi szakképzés, a felsőfokú szakképzés felé történő nyitás, akkreditált felsőfokú szakképzések indítása. Az intézmények szakképzési profiljának bővítése illetve csökkentése az RFKB döntése alapján. A középfokú oktatási-nevelési intézmények tárgyi és személyi feltételeinek folyamatos javítása pályázati lehetőségek figyelembe vételével. A tartalmi munka javítása, továbbképzéseken, tanfolyamokon való részvétel.

Esélyegyenlőség biztosítása Kiemelt figyelem a sajátos nevelési igényű gyermekek fejlesztő és szakszolgálati ellátására. A hátrányos helyzetű tanulók felzárkóztatása, az esélyegyenlőtlenségek csökkentését biztosító új pedagógiai módszertani kultúra elsajátítására való törekvés. A pedagógusok szakmai, módszertani eszköztárának továbbképzések keretében történő megújítása. ). Tanítási módszerekben az egyénre szabott fejlesztő módszerek alkalmazása(kompetencia alapú oktatás, Integrációs Pedagógiai Rendszer ). Tehetséggondozás, tehetségsegítés.

TÁMOP Mindezek megvalósítását segíti a TÁMOP és bízom abban, hogy vele közelebb kerülhetünk a következőkben megfogalmazott pedagógus hitvalláshoz. Mindezek megvalósítását segíti a TÁMOP és bízom abban, hogy vele közelebb kerülhetünk a következőkben megfogalmazott pedagógus hitvalláshoz.

„ Nem bátorítom az átlagosságot. Hiszem, hogy minden tanítványom képes tanulni, „ Nem bátorítom az átlagosságot. Hiszem, hogy minden tanítványom képes tanulni, ha nem tanítom meg alaposan arra, hogy képtelen rá. Meg fogom tanítani őket arra, hogy gondoljanak magukra. Meg fogom tanítani azt, hogy honnan merítsenek erőt és bátorságot saját tudásuk felépítésére… hogy elég bátrak legyenek ahhoz, hogy ne fussanak el a nehézségek elől, hanem szembe merjenek nézni azokkal… mint az élet nagy kihívásaival. Arra ösztönöznöm őket, hogy ne üljenek a már megszerzett babérjaikon… hogy [tudják] a kiválóság elnyerése egy soha véget nem érő folyamat, és hogy igazából sosem fognak megérkezni a tökéletesen elvégzett és befejezett munka földjére. Hiszem… hogy a tanítványaim csillagok lesznek majd, akik kiválóságukkal, önállóságukkal és büszkeségükkel beragyogják a világot.” Hiszem… hogy a tanítványaim csillagok lesznek majd, akik kiválóságukkal, önállóságukkal és büszkeségükkel beragyogják a világot.” (Marva Collins (1992)

Köszönöm a figyelmet! Készítették:Bátori Zsolt,Gyöngyösiné SzabóJudit,Jakodáné Jendrek Zsuzsanna