Szombathelyi Haladás VSE Utánpótlás felépítése Készítette: Artner Tamás UP Szakágvezet ő UEFA Pro Licence Haladas.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Ráczné Dr. Rózsa Katalin projektvezető A DASZK fő feladatai TÁMOP /2-2F
Advertisements

Az óvodai matematikai nevelés elvei, céljai, feladatai Tk. 29.old. Kissné Zsámboki Réka NYME-BPK.
FIATALOK LENDÜLETBEN PROGRAM Ruska Mónika – Mobilitás Országos Ifjúsági Szolgálat - Fiatalok Lendületben Programiroda.
Az OKKER Pedagógiai Szolgáltató Intézet FODOR GÁBOR október 10. ÉRTÉK ÉS MIN Ő SÉG AZ OKTATÁSBAN.
Ellenőri továbbképzés Budapest, Ellenőri továbbképzés Budapest, MLSZ JB.
A Mi Házunk Határtalan Szív Alapítvány (Esztergom)
Magyar Női Labdarúgás Története 1914: Első női mérkőzés 1970: Megalakul az első női csapat, a FEMINA SE 1985: Első női bajnokság 1992: Első női Magyar.
Záró konferencia Dósáné Pap Györgyi HASIT 4. alprojekt Hallgatói motiváció erősítése.
TÁMOP B-13/ SZAKMAI-MÓDSZERTANI TÁMOGATÁS A KOMPLEX TELEPPROGRAM ÉS AZ ELNÉPTELENEDŐ FALVAK TÁRSADALMI GAZDASÁGI FOLYAMATAINAK MEGFORDÍTÁSÁT.
Intézmények közötti egyéni átvezetést segítő programok.
Integráció-szegregáció:probléma, eszközök, gyakorlat Havas Gábor Lillafüred, április 24.
Jó gyakorlat – A pályaorientáció szerepe az egyén életében, a szakember nézőpontjából Kiss István – tanácsadó szakpszichológus.
Projekt módszer óvodai alkalmazásának egy lehetséges változata Encsen „Jó gyakorlat” bemutatása Sárospatak, Léportné Temesvári Ildikó és Zsiros.
GYERMEKSZEGÉNYSÉG ELLENI PROGRAM A HEVESI KISTÉRSÉGBEN TÁMOP /
1 Helyi szintű egyeztetés a köznevelés terén KEF országos konferencia Budapest, március 06. Simonyi István Emberi Erőforrások Minisztériuma KÖZNEVELÉS-FEJLESZTÉSI.
EU pályázati programok A szervezet / változások 1.A pályázók adminisztrációs terheinek csökkentése a projektfejlesztési, pályázati szakaszban.
KÉPZŐ- ÉS IPARMŰVÉSZET ISMERETEK ÁGAZATI SZAKMAI ÉRETTSÉGI VIZSGA (középszintű) május-június.
időskorban felmerülő Problémák és megoldásmódok
Work-based Learning in CVET Az ALFA KISOSZ Érdekvédő és Képző Egyesület szerepe a projekt megvalósításában Előadó: Czibula Zoltán igazgató ALFAKÉPZŐ.
Palotás József elnök Felnőttképzési Szakértők Országos Egyesülete
Dobrik-Lupták Sára szeptember 19.
MOB (MAGYAR OLIMPIAI BIZOTTSÁG) felügyeletével
Nemzeti Erőforrás Minisztérium Oktatásért Felelős Államtitkárság
Szaktanácsadás 2015/2016 Készítette: Szabó Klára.
Adottságok tényszerű megfogalmazása 4.6. előadás
Pályaválasztási tanácsadás
Duális képzés a társadalmi felelősségvállalás szemszögéből
„Csellengő fiatalok” Az ifjúságpolitika komplexitása
Mayer József Budapest február 27.
Miért éri meg a jövő sportolóit támogatnia Önnek?
TÁMOP E-13/1/KONV „A 21. század követelményeinek megfelelő, felsőoktatási sportot érintő differenciált, komplex felsőoktatási szolgáltatások.
Kispálné Horváth Mária
A közigazgatással foglalkozó tudományok
D Á N I A 2007.november Készítette: KOVÁCSNÉ NAGY MÁRIA.
Az Európai Uniós csatlakozás könyvtári kihívásai
Közösségek, iskolák, resztorativitás
1997-es korosztály rövid értékelése (U14) Készítette: Bakos Roland
A pedagógus-életpályamodell, a minősítés rendszere
Baross László Mezőgazdasági Szakközépiskola és Szakiskola Mátészalka
KRE-AKTÍV motivációs projekt
Az Országos Egészségfejlesztési Intézet fejlesztési projektjei az iskolai egészségfejlesztés területén DR. TÖRÖK KRISZTINA.
SZAKISKOLAI FEJLESZTÉSI PROGRAM
HHR.
Fazekas Ágnes – Halász Gábor-Horváth László
középfokú felvételi eljárás
Veszprémi Érseki Hittudományi Főiskola
TÁMOP A pályaorientáció rendszerének tartalmi és módszertani fejlesztése – Életpálya-tanácsadás Csanádi Nikolett Hényel Anett.
Tájékoztató az Önkormányzati ASP Projektről
Felhasználóképzés a kórházban
Sajben - Kenyeres Márta munkaközösség-vezető
INFOÉRA Zsakó László Informatikai tanárszak problémái ELTE Informatikai Kar Juhász István-Zsakó László: Informatikai.
DARUS.
Környezeti Kontrolling
TÁMOP A pályaorientáció rendszerének tartalmi és módszertani fejlesztése – Regionális workshop Zétényi Ákos.
Szervezet-fejlesztés
Új pályainformációs eszközök - filmek
A Vezetői munka értékelése a szülők szemével
Új elvárások és régi hagyományok szintézise a beiskolázásban
Együtt Nyírbátorért Helyi Közösség
U8 – U10 célok a szezonra.
Scool-Túra Kft Miskolc Széchenyi út 36.
Ki mit tud?- művészeti nap december 15. szombat
Intézmény minőségirányítási programja
A katolikus óvodák feladata a Hit évében II.
tanév Iskolanyitogató
Az Ökoiskola hálózat helyzete és tervei
A részekre bontás tilalma és annak gyakorlati alkalmazása
A HEFOP PÁLYÁZAT EREDMÉNYEI A GYAKORLATI KÉPZÉSBEN
a Kölcsey Ferenc Református Gyakorló Általános Iskola
A tehetséggondozás kihívásai
Előadás másolata:

Szombathelyi Haladás VSE Utánpótlás felépítése Készítette: Artner Tamás UP Szakágvezet ő UEFA Pro Licence Haladas

HVSE Története: 1919-ben a Haladás Vasutas Sportegyesület kivált a MÁV Haladás Dal- és Önképző Egyesületből ezáltal megalakult az új egyesület 1922-ben tett szert önálló új sportpályára 1927-re alakították ki a mai 120×70 m-es labdarúgópályát, és annak keleti oldalán 1500 néző befogadására alkalmas fa fedett lelátót 1936-ban jutott fel a labdarúgó csapat az NB/I- es labdarúgó bajnokság között elkészült a 8000 főt befogadó keleti lelátó

HVSE Története 1973-ban elkészült a 28×15 méteres Klubház 1984-ben átadták az egyesület Munkacsarnokát 1989-ben elkészült a korszerű pályavilágítás 1995-ben a felnőtt labdarúgás különvált, KFT-vé alakult. Ettől kezdve az egyesületben csak utánpótlás nevelés folyt 2004-ben elkészült az edzőpályák új füvesítése és az új öntözőrendszer telepítése

HVSE Felnőtt Válogatott Labdarúgói Tóth Zoltán Halmosi Zoltán Novák Dezső Illés Béla Kereki Zoltán Jagodics Zoltán Bognár Zoltán Király Gábor Horváth András Tóth Norbert Nagy József Halmosi Péter Bori Gábor Zsidai László Koman Vladimir Garics György(osztrák válogatott)

HVSE 1995 óta NB/I-ben bemutatkozó játékosai 79-es korosztály: Halmosi Péter, Takács Tamás, Varga Attila, Neczpál Nándor 80-as korosztály: Horváth András, Lukács Tihamér 81-es korosztály: Sipos Norbert, Sipos Gábor, Gaál Miklós, Czeglédi Balázs, Nagy Gábor, Pusztai Olivér 82-es korosztály: Jáger Sándor 84-es korosztály: Rózsa Dániel, Rajos Gábor, Bori Gábor, Jagodics Gyula, Schimmer Szabolcs, Andorka Péter, Garics György 85-ös korosztály: Tarczy Pál, Nagy Gábor, Törtei Tamás, Dancs Roland

HVSE 1995 óta NB/I-ben bemutatkozó játékosai 86-os korosztály: Kovács Zsolt, Zsidai László, Sütő László, Zsömlye György, Venczel Balázs 87-es korosztály: Guzmics Richárd 88-as korosztály: Kozmor Ákos, Németh Milán 89-es korosztály: Koman Vladimir, Palkó Dávid, Kiss Márton 90-es korosztály: Devecseri Szilárd, Bajner Bálint 91-es korosztály: Rácz Ferenc, Gaál Bálint 92-es korosztály: Kovács István, Skriba Máté, Jagodics Márk

A Haladás VSE a következő játékoskat biztosította az Illés Akadémia számára 1992-es korosztály: Mursits Roland, Tar Krisztián, Nagy Bálint, Bezdi Dániel, Gombás Gergő, Baranyai Áron, Kovács István, Szakály Attila, Skriba Máté, Szalai Roland, Horváth Detre, László Levente, Jagodics Márk, Lippai Dávid, Tóth Attila, Hanzl Máté 1993-as korosztály: Molnár Péter, Kovács Bálint, Németh Erik, Gugcsó Benjamin, Dancsecs Dániel,Boznánszky Gábor, Gergó Péter, Devecsery Mátyás, Szíj Gergő, Polgár Milán, Lévai Gergely 1994-es korosztály: Jurak Dániel, Ambrus Tibor, Jagodics Bence, Tóth Dominik, Varga Barnabás, Baranyai Dávid, Tóth László, Sándor Alex, kovács Zoltán, Bezdi Dominik 1995-ös korosztály: Marton Dávid, Németh Áron, Németh Márió, Koronczai Roland, Győrffy Mátyás, Hoós Patrik, Gadavics Bence, Klauzer Ádám, Kasza Kornél, Horváth Balázs, Bakó Bence, Nagy Ottó, Mersits Dávid

HVSE 1995 óta NB/I-ben bemutatkozó játékosai 1996-os korosztály: Gyimesi Máté, Rácz Barnabás, Jancsó András, Varga Attila, Csire Ádám, Tihanyi Olivér, Bedi Noel, Keresztényi Zénó, Görög Ádám, Horváth Patrik, Papp Norbert, Vajda Balázs, Pap Levente, Majthényi Dominik, Mátyás Martin 1997-es korosztály: Gyécsek Martin, Lempeg Olivér, Keresztes Bence, Koltai Dániel, Nagy Viktor,Béry Dávid, Héra Csanád, Kőris Krisztián, Könczöl Szilárd, Bázsa Péter, Jordán Benedek, Németh Dominik, Mester Tamás 1998-as korosztály: Mursits Marcell, Nagy Imre, Kendik Dominik, Kovács Zalán, Szegedi Dominik, Farkas Péter, Sipos Gergő, Szenczi Bence, Mester Bálint, Kiss Krisztián, Fodor Levente, Deéry Ármin, Devecseri Kornél, Cseh Olivér

UP. Szervezeti felépítése UP szakágvezető Artner Tamás UEFA PRO Technikai vezető Óvodai programvezető Gyermek programvezető Tehetségek Kibontakozása programvezető Felzárkóztató programvezető Masszőr Szertáros Mosónő U.5 U.6 U.7 U.8 U.9 U.10 U.11 U.12 U.13 U.14 U.19 U.17 U.15 Kapus edzőkAtléta edzőKoordinációs edző

HVSE Klub filozófia 100% azonosulás a klubbal Hagyományok ápolása Közösségi lét a pályán és a pályán kívül Egymás elismerése Idősebb játékosok tisztelete Egyéniség elismerése Kezdeményezés a mérkőzésen Teljes odaadás Tanulás a pályán és az iskolában Egyéniség kiterjesztése Támadószellem Intelligencia

HVSE csapatainak stílusa Ki kell alakítani egy egységes stílust, amely jellemzi az első csapatot egészen az utánpótlásig. Olyan stílust, amely őrzi a Haladás hagyományait, történetét. Teljesen mindegy milyen játékrendszerben játszanak a csapatok, akkor is ezt a stílust kell követni a játékban és a képzésben is.

Dominancia a mérkőzésen -Kreatív elmozgó rendszerű támadójáték -Kreatív játékosok (egyéni képzések, kisjátékok) -Technikailag képzett játékosok -Soha nem az ellenfél erejéhez igazodni -Területvédekezés -Pontos játékfelépítés hátulról -Sokoldalúság

HVSE sikerfeltétele Korai kiválasztás, előkészítő csoportok képzése, versenyeztetése Korszerű munkafeltételek Edzők szakmai felkészültsége Edzők erkölcsi, anyagi megbecsülése, érintett korosztályok sajátosságainak ismerete

Labdarúgók kiválasztása Tervszerű, objektív Tudományos igényű Folyamatos Nagy tömegből Biológiai életkor ismerete Adatrögzítés Többlépcsős

Képzés: A képzés központjában a játék és az egyéni képzés áll: A helyzet gyorsaság fejlesztését a kisjátékokon keresztül lehet oktatni A játék biztosítja a gyerekek számára a helyzet kialakítás-, és megoldás gyakorlását A gyerek személyisége jobban kibontakozhat Hozzászoktat a folyamatos korrigáláshoz A játék motiváció szintje magasabb, mint az edzés gyakorlatoknak

A képzés bázisai Koordinációs bázis Kisjáték bázis Játékrendszeri ismeretek bázis Párharc bázis Kondíció bázis Egyéni képzés bázis

Koordinációs bázis: Labda nélküli koordináció(heti 3×30 perc) cél:testrészek, végtagok,helyzet-, mozgás-, irány-, és tér érzékelésének fejlesztése, kar és lábmunka összhangjának kialakítása, testtartási rendellenességek megelőzése Labdás koordináció (heti 2×12 perc) labdaérzékelés fejlesztése Alkalmazott koordináció U13-as kortól (heti 2×30 perc) csapatok felállási formáinak gyakorlása

Kisjáték bázis Alapjáték formák (heti 2×20 perc) 2-1 elleni alapformák 3-1 elleni alapformák 3-2 elleni alapformák 4-2 elleni alapformák 5-2 elleni alapformák 5-3 elleni alapformák 6-3 elleni alapformák 6-4 elleni alapformák 7-4 elleni alapformák 7-5 elleni alapformák 8-4 elleni alapformák 8-5 elleni alapformák

Mérkőzés játékformák 4-4 elleni játék (20×30 m) 5-5 elleni játék (30×40 m) 6-6- elleni játék(50×40 m) 7-7 elleni játék (65×45 m) 8-8 elleni játék (65×45 m)

Játékrendszeri ismeretek bázis U6-U7: 4-4 elleni játék változatai Labadbirtokban mélységi szélességi játék Ellenfél labdabirtokban: labdák felvétele, kapu felé zárás U8-U9: 5-5, 6-6 elleni játék minden változata labdabirtokban:labdatartás szélesség, mélység Ellenfél labdabirtokban: területvédekezés, emberfogás U10-U11: játék előkészítése az 7-7 és a 8-8 felállási formáiban, szabad ember elhelyezése labdabirtokban:labdakihozatal, támadás előkészítése, befejezése szélen, középen

Játékrendszeri ismeretek bázis U12-U13: Nagy pályára lépés, 4-3-3–as játékrendszerben, elleni játék, a és felállási formák alkalmazása labdabirtokban:labdakihozatal, mélységi, szélességi játék Ellenfél labdabirtokban: területvédekezés, tolódás U14-U15: játékrendszer alkalmazása Labdabirtokban: pozíciós és elmozgó rendszerű játék agresszív támadó játék Ellenfél labdabirtokban:területvédekezés, tolódás. Letámadás, csapdázás U17-U19: es játékrendszer alkalmazása elmozgó rendszerű támadójáték, kontra játék

Párharc bázis 1-1, 2-2 elleni játékok (cselezés, szerelés) Párharc (küzdő- és erőgyakorlatok) Párkapcsolatok ( a felállási formából kiindulva) Védekező párharc (terelés oldalvonalirányába, egymás biztosítása) Támadó párharc (térnyerés, kapura törés, 2-1 elleni játék kialakítása)

Kondicionális bázis U7-U11-ig: Cél: Reakció és futógyorsaság fejlesztése Mozdulat és mozgásgyorsaság fejlesztése Technikai képzés Aerob kapacitás fejlesztése U12-U19-ig: Cél: Gyorsaság fejlesztése Technikai képzés Aerob és anaerob kapacitás fejlesztése Dinamikus láberő fejlesztés Stabilizáció Felsőtesti erősítés

Egyéni képzés bázis Cél: A gyerekek játékélményének fenntartása Társakkal való kapcsolat megszilárdítása Szabályok alkalmaztatása Általános egyéni képzés Technikai elemek skálázása Technikai elemek összekötése Technikai elemek skálázása mérkőzés szituációban Egyéni képzés anyagának rögzítése játékkal

Egyéni képzés bázis U6-U10-ig: Technika tanulásának durva koordinációja Rúgás belsővel Rúgás külső csüddel Labdaátvétel belsővel Labdaátvétel külsővel Labdaátvétel teljes csüddel Alapszerelés Labdavezetés külső csüddel Labdavezetés belső csüddel Egyszerű cselezések ( külsővel, belsővel, talppal, fejelés a homlok középső részével)

Egyéni képzés bázis U11-U14-ig: Technika tanulásának finom koordinációja Rúgás belső csüddel Rúgás külső csüddel Labdaátvétel combbal, talppal, lábszárral, hassal, mellel, fejjel Megelőző szerelés, lecsúszás szemből, becsúszó szerelés, kanalazó becsúszás Labdavezetés minden változata Fejelés minden változata U15-U19-ig: A technika alkalmazkodása a növekvő erőhöz és gyorsasághoz Minden tanult technikai elem gyakorlása és alkalmazása egyéni képzésben és edzés játékokban

Periodizáció 1-2 hét: aerob bázis Játékok nagy létszámmal Oktató jellegű játékok Edzés bázisok: 12 perctől indul 12 perc kocogás Stabilizáció 3-4 hét: anaerob bázis Létszám előnyös, hátrányos játékok Alap és mérkőzés formák Futás: 50 m, 40 m, 30 m 5-6 hét:rögzítés Az előző 4 hét keveréke Kocogás: 6×20 m, 15 m, 10 m 7 hét: rehabilitáció

Képzés feladatai U5-U6: sportág megkedveltetése U7-U8: a játék megszerettetése- szoktatása a játékhoz U9-U10: a labdás technika készségfejlesztése-szoktatása a játékhoz U11-U12: nagypályás játékérettség elérése, tanulása játékokkal U13-U14: a játékosok mérkőzés tapasztalatainak megszerzése U15-U16:a játéktudás érvényesítése a mérkőzésen U17-U19:maximális eredmény elérése bajnoki- és tétmérkőzésen

Kiválasztás NB1 NB3 vagy NB2 Illés Akadémia HVSE Grundball Megyei körzetek- PFC Óvodák- megyei óvodák

Óvodás program HVSE Városi óvodák Sárvár Városi óvodák Celldömölk Városi óvodák Körmend Városi óvodák Szombathely Városi óvodák Szentgotthárd Városi Óvodák Kőszeg

Cél: - A sport, a játék, a labda megkedveltetése -Tömegbázis kiszélesítése, érdeklődés felkeltése a sportág iránt -A gyerekek terelése a kiválasztott iskolába Feladatok: -Labdás ügyességfejlesztés (kézzel, lábbal) -Mozgáskoordináció, ügyesség fejlesztése -Láb-labda kapcsolata -Labda uralás -Corver edzések Edzések: -Heti kétszer 1 óra -Félévente közös tornák -Pedagógia jellegű „B” licences edzők Óvodás program

Gyermek program (előkészítőkör) HVSE Grundball PFC. Általános iskolák Zrínyi, Dési, Váci Kiskörzete k Sárvári, Celldömölk, Körmendi, Büki Szentgotthárdi. Csepregi Óvodai csoportok

Gyermek program (előkészítőkor U7-U10) Cél: -Sportág megszerettetése -Ügyesség nagymértékű fejlesztése -Technika durva koordinációjának kialakítása -Szoktatás játékhoz -Tömegbázis kiszélesítése -Ügyes gyerekek terelése a Lurkó UFC-be, Grundball PFC-be, Kiskörzetekbe és az egyesületekkel szerződésben álló iskolákba Feladatok: -Labdaérzék, speciális ügyességfejlesztés -Mozgáskoordináció -Stabilizáció -Gyorsaságfejlesztés -Kisjátékok ( 1:1-től 7-7-ig) -Corver edzések -Egyéni képzés Edzések: -Heti 2-3 edzés -Délelőtt egy vagy két egyéni képzés iskolákban -Edző specialisták „B” licencel (labdarúgó múlt-fontos a bemutatás) -Havonta egyszer közös tornák

Tehetségek kibontakoztatása program (alapok lerakása, építkezés időszaka U-11- U-14) Haladás VSE Iskolák Zrínyi, Váci, Dési Grundball PFC.Megyei körzetek

Tehetségek kibontakoztatása program (alapok lerakása, építkezés időszaka U11-U14) Cél: -A futball összes technikai elemét meg kell tanítani, változatos körülmények között játékokban alkalmazva -Kispályáról-nagypályára való átmenet megvalósítása -Egyéni képességek kibontakoztatása -Csapatmunka előkészítése -Tehetségek terelése az Illés Akadémiára Feladatok: -Technika finom koordinációjának kialakítása -Egyéni teljesítmény fejlesztése -Összes technikai elem mozgásban -Posztok elsajátítása -Csapattaktikai alapok lerakása -Együttes támadás, védekezés -Versenyzési szellem -Kondicionálás, stabilizáció, gyorserő, koordináció -Egyéni képzés -Kisjátékok -Párharcok -Corver edzések

Tehetségek kibontakoztatása program (alapok lerakása, építkezés időszaka U11-U14) Edzések: -U11 3 edzés + 1 délelőtt -U12 3 edzés + 1 délelőtt -U13 4 edzés + 2 délelőtt -U14 4 edzés + 2 délelőtt -Edző specialisták „A” „B” licenccel, labdarúgó múlttal (bemutatás fontossága) -Megyei válogatottak kialakítása

Futball Általános Iskola Beindítása óriási jelentőségű a képzés szempontjából. Az iskolai órarendbe beépítve a délelőtti órákban heti két alakalommal lehet képzőedzéseket tartani a gyerekeknek. A délelőtti foglalkozásokon az utánpótlás-edzők végzik. Munkájukat a HVSE szakmai vezetői felügyelik. A képzés kis csoportokban folyik speciálisan. Délutánonként a saját csapatuknál edzenek a gyerekek. A szervezett beiskolázásért az edzők a felelősek, akiknek a feladata, hogy járják az óvodákat, és a bemutató edzésekkel agitálják a gyerekeket. Jelenleg Szombathelyen két iskola alkalmas erre a feladatra: a Váci és a Zrínyi iskola. Az igazán széles alap az lenne, hogy a labdarúgás szakemberei a legtöbb óvodában jelen legyenek. Népszerűsítik a labdarúgást és igyekeznek a Futball általános Iskolába irányítani az óvodásokat. Semmilyen képzéssel nem lehet pótolni azt, amikor nagy létszámból természetesen választódnak ki a legjobbak.

Felzárkóztató program U-15-U18 Haladás VSE Megyei körzetek Középiskolák Szent-Györgyi, Nagy Lajos HVSE Tehetségek kibontakoztatása

Felzárkóztató program U-15-U18 Cél: -Retardált gyerekek felzárkóztatása, versenyeztetése -Tehetségek átirányítása az Illés Akadémiára Feladatok: -Ugyanaz a képzés mint sz Akadémián Edzések: -Heti 5+2 -Egyéni képzések

Felzárkóztató program U-15-U19 Képzés (maximális teljesítmény elérése Profi játékos) Csapat taktikai képzésEgyéni képzésPosztképzés Dominancia a pályánKreatív Játékos Posztokon erőfölény kialakítása

Külföldi partnerkapcsolat Két okból nagyon jelentős, egyrészt az utánpótlás képzés fontos része, másrészt fontos az edzők továbbképzése szempontjából. Tapasztalatokat cserélhetünk. Fontos, hogy évente legalább két-három alkalommal játszanak csapatainak külföldi tornákon. Legügyesebb gyerekeinek tapasztalat szerzése szempontjából is elengedhetetlen. Edzők részére külföldi tanulmányút. Olyan kapcsolatokat kell kiépíteni, ami egy rendszeres információcserét eredményez. Külföldi meghívott szakemberek előadásai. Szekér István által Twente (holland), Király Gábor által Hertha( német), Mitterstiller Csaba által Mattersburg (osztrák) koman Vladimir által Sampdoria (olasz)

Megyei körzetek A körzeti rendszer feladata egy nagy létszámú tömegbázis létrehozása, a folyamatos megfigyelés, beirányítás, a körzetekben tevékenykedő testnevelők, edzők, segítése és a velük történő kapcsolattartás. Lényeges, hogy a Vas Megye minden körzetére rálátásunk legyen azért, hogy a gyerekek minél korábban a rendszerbe kerüljenek. A körzetekben működő óvodákban az a cél, hogy a rendszer felé orientáljuk a legfiatalabbakat. A körzetekhez tartozó iskolákat érdekeltté tesszük azáltal, hogy ha a rendszerben részt vesznek,hetente kétszer vagy háromszor szakkör keretein belül foglalkoznak a labdarúgással, felszerelésekkel látjuk el őket. Ugyanazt a képzést kell alkalmaznunk, mint ami a Haladás VSE-ben megvalósul. Ezt a megyei körzetekre épülő képzést érdemes felépíteni a mindenkori aktuális néven futó „Bozsik” programra.

Megyei körzetek Sárvár és környéke Celldömölk és környéke Bük-Csepreg környéke Kőszeg környéke Szentgotthárd Körmend környéke Répcelak környéke Vasvár környéke A körzeti vezetők legfontosabb feladata, hogy lehetőség szerint minden tehetséget a Haladás VSE-be irányítson

Megyei körzetek Cél: -Vidéki gyerekek felfedezése, rendszerbe beléptetése, és irányítása a HVSE-be és az Illés Akadémiára -Tömegbázis biztosítása -Megfelelő képzés biztosítása Feladat: -Ugyanaz a képzés biztosítása a HVSE-ben -Megyei válogatottak kialakítása (U 12, U13, U14, U15 ) Edzések: -Heti 2-3 alakalommal képzett edzők felügyeletével

Utódlási tábla Rózsa D. Gőcze G. Mursits R. Sásdi B. Dombó D. Schimmer Sz. Szvoboda Sz. Tar K. Guzmics R. Jagodics M. Lengyel D. Zsirai M. Jagodics B. Bódi N. Tóth P. Devecseri Sz. Nagy Z. Füredy P. Máyer M. Simon Á. Szakály A. Tóth M. Rajos G. Kalász M. Halmai R. Milkó D.

Utódlási tábla Rácz F. Kovács I. Rácz B. Németh M. Tóth M. Nagy G. Skriba M. Czafit R. Jordán B. Sipos N. Gyurján B. Radó A. Csire Á. Kenesei K. Dancsecs D. Török M.

Utódlási tábla Célja: -Felméri az utánpótlás személyi feltételeit -Meghatározza, hogy milyen posztokon áll jól az egyesület -Milyen posztokra kell beiskolázni az Akadémiára -Milyen posztokra kell igazolni az első csapatba -Megfigyelőhálózat kialakítása (volt Haladás játékosok) -Országos figyelőhálózat

Életpálya modell Külföld Edző, sportvezető Sport manager Profi csapat Illés Akadémia HVSE Grundball PFC. Savaria Egyetem Középiskolák Ált.Iskola felső tagozat Ált. Iskola alsó tagozat Óvodák

Köszönjük a figyelmét! l