Közösségi média és tudásmegosztás… Változik a tudás megítélése a digitális generációknál?

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A VILLÁMOLVASÁS TITKAI
Advertisements

A tanulást és a megértést segítő módszerek alkalmazása
Forrás: Educatio folyóirat 2003/III szám, - E-LEARNING / Buda András: Virtuális oktatás című cikke Előadó: Burai István György cím:
Több játékot az oktatásba Honti Pál. Előítéletek.
Miskolczi Ildikó
A digitális jövő kutatási előrejelzések tükrében
A tanári munka értékelése
Komplex Instrukciós Program
Az Index.hu USA-képe. A kutatás célja Az Index.hu Külföld rovatában közzétett hírek és az amerikaiakról a köztudatban él ő sztereotípiák összefüggéseinek.
VI. Interaktív Tábla Konferencia
AZ AUTIZMUSSAL ÉLŐ GYERMEKEK FEJLESZTÉSÉNEK ALAPELVEI Őszi Tamásné Autizmus Alapítvány.
Mindenki Ságvári Bence másképp VII. Nemzetközi Médiakonferencia, Balatonalmádi, szeptember 25. Az internethasználat jellegzetességei, a kockázatok.
Az Y generáció „laptoposítása”,avagy szociális kompetenciafejlesztés másként Dr. Buri Antalné kollégiumvezető.
Számítógép az oktatásban Készítette: Halász Rita Tanár- informatikatanár MA 2010/2011.
TANULÁS-TUDÁS-MINŐSÉG Farkas Katalin címzetes főiskolai tanár, SZTE Tanárképző Főiskolai tanár Budapest, november 29.
Tanulás és tanítás a kulturális evolúció rendszerében
A tanári szerep A kezdő pedagógus (10).
A diákok megismerésének lehetőségei - szükségessége
Környei László elnök HunDidac Szövetség EGER október 11.
A család szerepe, jellemzői
Országos Közoktatási Intézet Tantárgyi obszervációs vizsgálatok
Az emberi tanulás.
Iskolahálózatok itthon és külföldön Pénziránytű műhelymunka MNB, november 10.
. Egy nemzeti képesítési keretrendszer lehetséges előnyei Vitaindító [ Derényi András ]
Élet a facebookon: otthonteremtés vagy elidegenedés?
Digitális világ – interaktív táblán
Élet a Ságvári Bence digitális VII. Nemzetközi Médiakonferencia, Balatonalmádi, szeptember 25. ökoszisztémában kisgyerekként...
A közoktatás „dobbantási” esélye Dobbantó Programindító Konferencia Setényi János 2008 Budapest.
Tanulás tanítása Tanulásmódszertan
Biztos Kezdet and the Early Years Foundation Stage
Közismeret Osztályfőnöki Kommunikáció-magyar ( KO-MA) Matematika Idegen nyelv Természetismeret Társadalomismeret.
"Talán a legnagyobb pedagógiai téveszme az a vélemény, hogy az ember csak azt tanulja meg, amit megtanítanak neki. A mintegy mellékesen elsajátított, tartós.
SPECIÁLIS TANULÁSI NEHÉZSÉGEK
Y generáció Viselkedési jellemzők és változások az Információs Korban.
New View Beszámoló a tanárokkal történt interjúról.
Differenciált tanulásszervezés 2. TKM1016L
Innováció Intézményi fejlesztés Egyenlő hozzáférés
Kooperatív oktatással a befogadás támogatásáért
Ha javítani szeretnénk az eredményeken
A DIGITÁLIS NEMZEDÉK OLVASÓI PROFILJAI A nyomtatott és digitális olvasói szokások kapcsolata a teljesítménnyel a PISA2009 eredményei alapján Balázsi Ildikó-Ostorics.
Benjamin Bloom: A nevelési célok taxonómiája
Fiatalok szegmentálása táplálkozási szokásaik szerint
Új tanulásszervezés – mit és miért kell tennünk?
A tanulás segítése – a tanulás tanítása a napköziben
TÁMOP /2-2F A projekt neve: A Berettyó-Körös Térségi Integrált Szakképző Központ modell létrehozása A projekt az Európai Unió támogatásával,
A 2014/2015 iskolai év pszichológusi tevékenységének beszámolója.
Kulcskompetenciák, munkaerő-piaci kulcskompetenciák
A tanárképzés filozófiája és gyakorlata. Hogyan készíti fel a tanárképzés a jelölteket a NAT nevelési feladataira?
Cím szöveg – Second level Third level – Fourth level » Fifth level TÁMOP Tájékoztató Nap „Interaktív elektronikus tananyagok fejlesztése” projekt.
Informatikai alapfogalmak
Élet az Ságvári Bence eszközökben VIII. Nemzetközi Médiakonferencia, Balatonalmádi, szeptember 29. A fiatalok internet- és médiahasználati szokásairól.
ZENEALATTI Halljuk, vagy hallgatjuk is? Székely Levente –
Varázsos évek, avagy a gyermekkor rejtelmei Dragán Zsuzsanna 2014.
Biztosan tapasztaltátok már, hogy manapság 2010-ben a számítógép elengedhetetlen az életben a tanulásban és a tanárok munkájában is. Nos mai beszámolóm.
"KÖ- ZÖS- SÉ- GI" MÉ- DI- A. új lehetőségek sora alapvető értékek rendeződnek át PARA- DIGMA- VÁLTÁS.
Picasso: Festival Mondial HUNGART © LEGE ARTIS Felnőttképzési Intézmény E – /2014 A „rossz osztály” Iskolai mediációs eset bemutatása 2015 október.
Digitális generáció az iskolapadban Bedő Ferenc
Pedagógiai hozzáadott érték „Őrült beszéd, de van benne rendszer” Nahalka István
A szövegértés változásai a PISA 15 éve alatt
Motiváció és ellenőrzés az informatika órákon
A szakiskola jelene és jövője
Mérés-értékelési gyakorlatok tanulmányozása az európai szakképzésben
Határon túli magyar tanulók teljesítménye a PISA vizsgálatok alapján
Nemzeti Köznevelési Portál
Tanítási filozófia Gyetvai Anna.
KIPRÓBÁLÁS ÉS MEGÚJULÁS - A TANÍTÁS TANULÁSA -
Miért szükségszerű a változás a természettudományok oktatásában?
Kognitív és emotív jelentés
Csoportos technikák, kompetencia-fejlesztő foglalkozások
Túl a tanórán Művészetek és a fejlődő, kibontakozó ember
Előadás másolata:

Közösségi média és tudásmegosztás… Változik a tudás megítélése a digitális generációknál?

Tanítani őket… A legnehezebb a figyelem felkeltése és fenntartása. (figyelmi kapacitás 20 perc) Az érdeklődés és kíváncsiság nincs mindig a szemekben. A tanárok gyakran érzelmi nehézségeket élnek át, mert a tekintély és a tanításhoz szükséges pozíció felvétele nem megy könnyen.

Nagyot változott a világ  Az átlagos Z generációs fiú/lány mire 21 éves lesz 3,5-szer több médiahasználatot sűrít az életébe. Napi minimum 3 óra az online töltött idő.  Egy 2014-es amerikai kutatás szerint a tanárok 68%-a gondolja azt, hogy a digitális eszközök leszoktatnak az írásbeliségről, a gyors és szűkített kommunikáció mellett megjelenik a gondatlanság és az erőfeszítések hiánya.

A két digitális generáció eltérő attitűdje  Vizuális szcénában nőnek fel, leginkább a képeket fogadják be  Multitasking működés és megosztott figyelem jellemzi őket  Az információt böngészők – keresők – tartalommegosztók nyújtják számukra – megváltoztak az információkeresés stratégiái  Online üzemmódban, gyorsuló trendben élnek

Változnak a kognitív folyamatok  A tanulás hagyományos formája – memorizálás, lineáris tanulás, gondolkodás és egyfókuszú figyelem megváltozott  Helyette: Asszociatív gondolkodás, többfókuszú figyelem és az emlékezés – felidézés megváltozott formája valósul meg, ami mintha csökkentené a textuális befogadóképességet a korábbi generációkhoz képest.

Multitasking  Rövidebb ideig tart, de több pályán mozog egyszerre a figyelmük és türelmetlenebbek.  Éppen ezért nehezebben követik az elméleti levezetéseket, a kézzel fogható, gyakorlati példa fontos számukra.  Az olvasás és szövegértés elmélyült figyelmet igényel, és nem feltétlenül gyors folyamat, ami ma – úgy tűnik nem annyira vonzó számukra.  Ki-be mozognak a reális és virtuális térben

A gyorsulás  A keresőmotorok gyorsasága megváltoztatta a realitásban is a gondolkodáshoz szükséges idő definícióját, és a fiatal digitális generáció átszokott erre a sebességre.  Mindebből következik, hogy a hatékony oktatásnak - módszertanában - a diákok megváltozott igényeihez kell alakulnia, mert ezeket a kognitív folyamatokat kell figyelembe vennie.

A hagyományos a jó?  Meglepő eredményre jutott az OECD az egyik tanulmányában: az iskolai számítógéppark fejlesztésétől egyáltalán nem kezd el javulni a gyerekek teljesítménye.  Éppen ellenkezőleg: azokban az országokban, ahol a legmagasabb a számítógép használat aránya az órákon, gyengébb eredményeket értek el például a PISA teszteken – BBC hír.

Connected generáció  Szamolni kell a ko ̈ rnyezetto ̋ l való elidegenedessel  es azzal, hogy virtualis ko ̈ zo ̈ ssegi letu ̈ k okan to ̈ bb negativ tapasztalattal kell megbirkozniuk,  Nehez megfelelest, tarstansagot, kiuttalansagot, a rohanas – penz – po ̈ rges - sikerhajszolas helyzetet teremti ko ̈ ru ̈ kben.  Ennek okat abban latjuk, hogy az internet vilagaba valo beleszu ̈ letes az emberi kapcsolataikat - legyen szo - csaladi, iskolai, kortars vagy mas csoportokrol, kommunikaciorol - atalakitja.

Digitális metódus  Az online vilag kitagitja enhataraikat, az identitas alakulasanak jelento ̋ s tenyezo ̋ jevé valik.  A tekintelyhez való viszony megvaltozik ami a tudasszerzes folyamataban komoly problemak kialakulasat hozhatja.  A valosagos vilagban konfliktuskezelesi keszsegu ̈ k hianyos, indulatkezelesi nehezsegek, agresszió valoszinu ̋ sithető.  Magany, szorongas es agresszio...

Gondolkodás tantárgy  az élet minden területén ez lesz az alap  gyakorlati, perceptuális és az igazi feltáró gondolkodás  cselekvési gondolkodás és a kreatív gondolkodás  önbecsülése hatékonyan nőni kezd és reális lesz  növeli a hatékony cselekvés érzését és segít abban, hogy intenzíven átélhessék a tudásukat  észleljék a világot maguk körül, és eligazodjanak a valóságban  Ez ma, amikor az online tér egyetemleges fontosságúvá kezd válni, kiemelkedő szerepet kap.

Honnan jöhet a tudás?  Jó lenne, ha higgadt felnőttektől  Okos tv műsorokból  Alkalmazott kritikai szűrővel ellátott online tartalmakból  Mindehhez: emelni kellene a tudás presztizsét  Az erőfeszítések és a kitartás presztízsét.

Köszönöm a figyelmet! Tari Annamária Pszichoterapeuta