A Nagy Átalakitás televiziós trendek Várdy Zoltán TV2, vezérigazgató ProSiebenSat.1, Kelet-közép európai ügyvezető m á rcius 18. M é diapiac 2010.
Kulcs témák ■ A magyar televíziós piac 2009-ben ■ Az új környezet kihívásai ■ A televíziók válaszlépései
I. A magyar televíziós piac 2009-ben
TV reklámpiac 2009-ben 17%-ot csökkent, részesedés kicsit módosult Forrás: TV2/piacbecslés,
Nézettség Az országos TV-k 2009-ben 11%-ot csökkentek Forrás: AGB Nielsen Media Research, 2004–2009, WD, 18-49
Műsortrendek ■ Kábel TV-k több csatorna, erősödő műsorkínálat ■ Országos Ker TV-k régi kedvencek mellett kitartanak, celeb műsorok ■ Sport kiterjedt érdeklődés
II. Az új környezet kihívásai
Digitális média trendek ■ Fragmentáció új csatornák/tartalom, több választás ■ „Határtalan” platformok YouTube, iTunes, online ■ Technológia mobil Internet, laptop, iPod, iPhone ■ Közösségi média Facebook, iWiW, Twitter
A változás sebessége A Facebook 2009-ben elérte a 150 millió felhasználót Forrás: Portio Research 150 millió felhasználó elérésének / termék eladásának ideje Bemutatás éve Elérés éve telefon 1876 televízió 1928 mobil telefon 1983 iPod 2001 Facebook év38 év14 év7 év5 év
III. A televíziók válaszlépései
Termékfejlesztés ■ Célzott programbefektetés mit, mikor és hol?, versengő érdekek mérlegelése ■ Költségvezérelt innováció műsor előállítás ■ Többcsatornás portfólió kábel TV-ék, FEM3 ■ New media integrációja műsorok, marketing
Értékesítés és marketing ■ New media bevételek ingyenes/fizetős VOD, mobil ■ Integrált értékesítés BRANDcare ■ Terjesztés történelmi gát, digitális termékek ■ Közösségi marketing kihelyezett tartalom, profilok
Szervezet és működés ■ Áramvonalasítás nincsenek ‘szent tehenek’, gördülékenyebb működés ■ Elemzés és felülvizsgálat több információ, gyorsabb döntések ■ Költségfegyelem!
A TV erős alapokon építkezik ■ A „tábortűz effektus” ■ A márkaépítő erő ■ Széles fogyasztói elérés
Mi vár ránk 2010-ben? ■ Stagnáló TV piac, esetleg kisebb csökkenés ■ A kábel tévék között kialakul egy élboly ■ Futball VB, Megasztár vs... ■ Digitális platformok további terjeszkedése