Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

A honlapod a holnapod? ,illetve Data is the new Oil?

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "A honlapod a holnapod? ,illetve Data is the new Oil?"— Előadás másolata:

1 A honlapod a holnapod? ,illetve Data is the new Oil?
Mi is ez? A honlapod a holnapod? ,illetve Data is the new Oil? Az Adat az új Olaj? Joós Attila Webmark.Hu learn &

2 A prezentációm tartalma
Tartalom A prezentációm tartalma Honnan - hová is „érkeztünk” a digitális korban? „Felhasználói élményt” érintő trendek (user experience) Adatgyűjtés / automatizmusok – robotok és emberek Adatbiztonság - adatvédelmi alapelvek (GDPR) Intelligence is the ability to adapt to change. Az intelligencia a változáshoz való alkalmazkodóképesség. Stephen Hawking learn &

3 Milyen trendeket élünk át … várhatunk …
Okos telefonok – okos eszközök száma egyre nő Dolgok Internete (IoT) elfogadottsága szintén nő E-book olvasók -szoftverek elfogadottsága egyre nő Asztali számítógépek és laptopok eladási számai csökkennek A klasszikus értelemben vett magán- és vállalkozások tulajdonában lévő szerverszámítógépek száma csökken Felhőszolgáltatások és virtuális szerverek elfogadottsága nő Mobil internet és állandó online jelenlét kialakul Az adatok korát éljük – az adatok köré rendeződik minden Nem az eszköz lesz a lényeg, hanem a hatékony adatszerző és adatközlő megoldások… learn &

4 Adat-farm A Szoftverek korát leváltotta és Beköszöntött az Adatok kora
learn &

5 Topológia Beköszöntött az Adatok kora … Adatok kerültek a középpontba – „befelhősödött” az Internet learn &

6 New Oil 1024 bytes = Yottabytes
learn &

7 „Felhasználói élményt” érintő trendek
UX Trend „Felhasználói élményt” érintő trendek Hiába a rengeteg adat: Egy képernyőnyi lehetőség - …egy képernyő/egy feladat Koncentrációt helyezzük a fontos részekre… tápláld a szemet! A kevesebb több elvét kövesse – lélegző felületekkel (ne zsúfolj!) Egyszerű navigáció – egyszerű „élet” – legyen bejárható a felület Egykezes használat – kétkezes használat alapelvei Mozgasd okosan a felhasználódat… kommunikálj variáltan… learn &

8 A webdesigner élete csupa rettegés…
Designs Az eszközökhöz alkalmazkodó design elterjedése… A webdesigner élete csupa rettegés… learn &

9 Az adatainkat vásároljuk
Adatgyűjtés – Valamire majd jó lesz alapon >> BIG DATA Az adatainkkal fizettünk ezidáig – Most az eddig eladott adatainkat vásároljuk vissza… learn &

10 Push text Hogyan lépjünk a felhasználó felé? Ismerkedünk / kedvére teszünk! learn &

11 A sörétes puska és a távcsöves nem összekeverendő!
R2D2 Nem vagyok Robot! Úgy hisszük, hogy több: a SPAM, mint a normál ember által írt levél? a robot által lekért oldal egy normál weboldalon, mint az ember által lekért? a kiküldött üzenet automatikusan, mint ember által kézzel…? az automatizált reklám, mint a kézi? az automatizált gépi adatgyűjtés és elemzés, mint a kézi? Valamint: egyre több az automatikusan készült tartalom, (buyer persona) a profilozás és a profilok egyesítésének kora is eljött… A sörétes puska és a távcsöves nem összekeverendő! learn &

12 Buyers learn &

13 Európai Adatvédelmi Törvény 2016. május / 2017 május
GDPR Európai Adatvédelmi Törvény május / 2017 május érzékeny adatok gyűjtése nagy mennyiségű adat gyűjtése profilozás adatvédelmi tisztségviselő hatásvizsgálat incidensek kezelése – bejelentése – 72 órán belül adatvédelmi bejelentés – nyilvántartásba vétel adatok kiadása a felhasználóknak adatok törlésének elvégzése adatok hordozása komoly büntetések – adatkezelő és adatfeldolgozó részére learn &

14 Standards learn &

15 Joós Attila ügyvezető www.webmark.hu Joos.attila@webmark.hu Előadó
learn &


Letölteni ppt "A honlapod a holnapod? ,illetve Data is the new Oil?"

Hasonló előadás


Google Hirdetések