Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Tanulásmódszertan, időmenedzsment. Célok megfogalmazása - célok fontossága  motiváció, tudatosság, tervezhetőség - reális célok az élet minden területére.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Tanulásmódszertan, időmenedzsment. Célok megfogalmazása - célok fontossága  motiváció, tudatosság, tervezhetőség - reális célok az élet minden területére."— Előadás másolata:

1 Tanulásmódszertan, időmenedzsment

2 Célok megfogalmazása - célok fontossága  motiváció, tudatosság, tervezhetőség - reális célok az élet minden területére  tanulás, sport, egyéni teljesítmény stb. - nem a merev ragaszkodás fontos hozzájuk, hanem a dinamikus gondolkodás  ha kell, újratervezni, átértékelni - a célok lebontása távlatuk szerint: - éves/féléves/több hónapos célok (személyiségfejlődés, nagyobb eredmények – nyelvvizsga, felvételi, sportteljesítmények) -havi és heti célok: programokhoz igazodnak -napi célok: feladatlista az adott napra -fontos a célok időnkénti átgondolása, az egyéni teljesítmény- értékelés

3 Kulcs: mindent leírni! - csak akkor tudunk tervezni, ha mindent leírunk -határidőnapló, mobiltelefon, füzet, netbook stb.  mindig kéznél legyen! - mindig átláthatjuk, strukturálhatjuk a feladatokat, bővíthetjük őket - Mit érdemes leírni? - dátumokat – érdemes akár évre előre tervezni, de a havi szintre mindenképpen! -aktuális feladatlista – a feladatok rangsorolása  határidők! -pénzügyi tervezés – kiadások/bevételek -kölcsönadott, beszerzendő dolgok stb. - ötletjegyzék stb. stb.

4 Ideális munkakörülmények - ideális körülmények  csak így lehet zavartalanul dolgozni - fizikai zavartalanság, elszigeteltség -ha koncentrációt igénylő munka: nincs msn, FB, telefon - zene emberfüggő - rend a környezetünkben, átlátható íróasztal  szem előtt a feladatlista (post-itek akár) -harmonikus, de rendezett környezet: nyugalmat sugalló tárgyak OK, de ha túl sok  figyelemelterelés -mottók, idézetek akár! - motiváció  a munka ritmusának beosztása

5 Feladatok rangsorolása - szükséges egy feladatlista, határidőkkel  nem minden feladat ugyanolyan súlyú! És nem mindenre van idő! - Pareto-törvény: a feladatok 20%-a fontos, 80%-a lényegtelen  20% okozza a problémák 80%-át! szem előtt a feladatlista (post-itek akár) -Nagyobb feladatokkal foglalkozzunk előbb  több kicsi megoldása nem visz előre  daraboljuk a nagyobbakat! -Feladatok prioritásának meghatározása: - fontos és sürgős (A) - sürgős, de nem fontos (B) - elvégzendő, de ráér (C) - lényegtelen, elhagyható (D)

6 A munka ütemezése - a munkarend (feladatsorrend) követése - elvégzett fázisok kipipálása -Időkontroll  ellenőrzés, időbeosztás újraértékelése -Szünetek beiktatása (másfélóránként mindenképp)  testmozgás  hatékonyság növelése -Naponta nagyobb szünet/pihenés  teljes relax -Kommunikáció tervezése: kivel, miről akarunk beszélni  célirányosság -Naponta – ideálisan este – feladatok értékelés e, másnapi teendők átgondolása

7 A pozitív gondolkodás hatalma - mentális egészség  kihat a fizikaira is -nem hamis illúziókat jelent!  hanem a problémákkal, feladatokkal való szembenézést, DE pozitív várakozásokkal -Bizalom önmagunkban – az egyéni képességekben  minden fejleszthető - sikerre kondicionált elme  „can do it” -Minden feladat csak annyira nehéz, minden probléma csak annyira súlyos  amennyire annak látjuk -naponta célok ellenőrzése  pozitív megerősítés, pozitív üzenetek megfogalmazása -ha rossz történik  okok feltárása, a javítási/elkerülési lehetőségekre koncentrálás  nem elfojtás!

8 Még néhány tanács - saját jegyzetekből tanulás  már a leírás, a vázlatkészítés is segít  lényegkiemelés (fogalmak külön!) -dolgozat/felelés előtt pozitív gondolkodás  a „worst-case scenario”  minimalizált lámpaláz -stressz  mindig van és lesz, de csökkenthető a negatív stressz  tervszerű problémamegoldás - asszertív embertípus: -Derűs -Nyugodt -Magabiztos -Kooperatív  ha kell, kérjünk tanácsot, segítséget!

9 Megfontolásra „A nagy megpróbáltatások nagy kegyelmeket készítenek elő!” (Szent Bernát) „Az alaptörvény kimondja, hogy a hasonló, hasonlót vonz. A negatív gondolkodás biztosan negatív eredményt hoz. Ennek megfelelően ha valaki rendszeresen optimistán és pozitívan gondolkozik, akkor ezen gondolatai kreatív erőket hoznak mozgásba – és a siker, ahelyett, hogy elkerülné, elkezd felé áramlani.” (Norman Vincent Peale) „Az akadályok nem törhetnek meg; minden újabb akadály az elszántságomat fokozza.” (Leonardo da Vinci)


Letölteni ppt "Tanulásmódszertan, időmenedzsment. Célok megfogalmazása - célok fontossága  motiváció, tudatosság, tervezhetőség - reális célok az élet minden területére."

Hasonló előadás


Google Hirdetések