Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

A tanulást segítő külső tényezők

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "A tanulást segítő külső tényezők"— Előadás másolata:

1 A tanulást segítő külső tényezők

2 Rend a lelke mindennek Egyszerű íróasztal, amin minden tanuláshoz szükséges eszköz elfér. A kupac mértéke nem arányos a munka intenzitásával. Félretenni mindent, ami nem ahhoz a munkafolyamathoz kell.

3 Ne engedd el magadat! Puha karosszék, ágyban elterülés ellazít, ami a koncentrációt gyengíti. A testtartás azon túl, hogy jelzi a magatartást, befolyásolja is azt. Ez persze nem azt jelenti, hogy kényelmetlen székes keress magadnak.

4 Levegőt! Szellőztetés az időjárásnak megfelelően
Különösen a légzőgyakorlatok végzésekor Világítás Ne vakítson, de legyen elé – szórt fény

5 Csendet kérek! Mechanikus munka esetén élénkít a zaj
- unatkozunk „zajt” keresünk Sportolót buzdít a taps, de ha a rúdugrására készül, csend támad a stadionban is. A zaj hatása a koncentrált tanulásra: - koncentrációs zavar - stressz - több energiát emészt fel, fárasztóbb

6 Evés, ivás Ne legyünk éhesek, se szomjasak
Ellenben, ha pótcselekvésként van jelen a nass tanulás közben asztalunkon, az figyelemelterelő.

7 Néhány jó tanács! A tanulás lényege az iskolai tanulás.
Azzal az elhatározással menj iskolába, hogy tanulni fogsz! Figyeljünk az órán! De hogyan? - pl. jegyzet készítés Önmotiválás – mire lesz ez jó később? Keresd a kapcsolatokat a házi – és iskolai munka közt!

8 Házi feladat Tanév első órájától kezdj tanulni!
Állandó készülés mellett nincs leckehalmozódás! Aznap kezdd el a délelőtt tanultak átnézését! Állandó tanulási idő – heti időbeosztás

9 Mit hogyan? Tárgyak sorrendje: - nehéz könnyű
- könnyű nehéz könnyű nehéz Hasonlók zavarhatják egymást interferencia

10 Interferencia A korábban és később tanultak gátolhatják egymást a tanulás során. - proaktív interferencia Bóbita, bóbita táncol… Bóbita, bóbita játszik… Bóbita, bóbita álmos… Weöres S. - retroaktív interferencia Where? – Hol? Wer? – Ki?

11 Magolni is lehet jól, és néha kell is!
Ismétlés a „mehanikus” tudás anyja Ideges nyelvet és verseket Elosztva Este-reggel Évszámok, képletek Táblázatkészítés Keresd az összefüggéseket Ismétlés

12 Készítette: Csobothné Hegedűs Mária
Köszönöm a figyelmet! Készítette: Csobothné Hegedűs Mária


Letölteni ppt "A tanulást segítő külső tényezők"

Hasonló előadás


Google Hirdetések