Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

A tanulást segítő külső tényezők. Rend a lelke mindennek •Egyszerű íróasztal, amin minden tanuláshoz szükséges eszköz elfér. •A kupac mértéke nem arányos.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "A tanulást segítő külső tényezők. Rend a lelke mindennek •Egyszerű íróasztal, amin minden tanuláshoz szükséges eszköz elfér. •A kupac mértéke nem arányos."— Előadás másolata:

1 A tanulást segítő külső tényezők

2 Rend a lelke mindennek •Egyszerű íróasztal, amin minden tanuláshoz szükséges eszköz elfér. •A kupac mértéke nem arányos a munka intenzitásával. •Félretenni mindent, ami nem ahhoz a munkafolyamathoz kell.

3 Ne engedd el magadat! •Puha karosszék, ágyban elterülés ellazít, ami a koncentrációt gyengíti. •A testtartás azon túl, hogy jelzi a magatartást, befolyásolja is azt. •Ez persze nem azt jelenti, hogy kényelmetlen székes keress magadnak.

4 Levegőt! •Szellőztetés az időjárásnak megfelelően •Különösen a légzőgyakorlatok végzésekor Világítás •Ne vakítson, de legyen elé – szórt fény

5 Csendet kérek! •Mechanikus munka esetén élénkít a zaj - unatkozunk „zajt” keresünk •Sportolót buzdít a taps, de ha a rúdugrására készül, csend támad a stadionban is. •A zaj hatása a koncentrált tanulásra: - koncentrációs zavar - stressz - több energiát emészt fel, fárasztóbb

6 Evés, ivás •Ne legyünk éhesek, se szomjasak •Ellenben, ha pótcselekvésként van jelen a nass tanulás közben asztalunkon, az figyelemelterelő.

7 Néhány jó tanács! •A tanulás lényege az iskolai tanulás. •Azzal az elhatározással menj iskolába, hogy tanulni fogsz! •Figyeljünk az órán! De hogyan? - pl. jegyzet készítés •Önmotiválás – mire lesz ez jó később? •Keresd a kapcsolatokat a házi – és iskolai munka közt!

8 Házi feladat •Tanév első órájától kezdj tanulni! •Állandó készülés mellett nincs leckehalmozódás! •Aznap kezdd el a délelőtt tanultak átnézését! •Állandó tanulási idő – heti időbeosztás

9 Mit hogyan? •Tárgyak sorrendje: - nehéz könnyű - könnyű nehéz könnyű nehéz •Hasonlók zavarhatják egymást interferencia

10 Interferencia A korábban és később tanultak gátolhatják egymást a tanulás során. - proaktív interferencia •Bóbita, bóbita táncol… •Bóbita, bóbita játszik… •Bóbita, bóbita álmos… Weöres S. - retroaktív interferencia • Where? – Hol? • Wer? – Ki?

11 Magolni is lehet jól, és néha kell is! •Ismétlés a „mehanikus” tudás anyja •Ideges nyelvet és verseket –Elosztva –Este-reggel •Évszámok, képletek –Táblázatkészítés –Keresd az összefüggéseket –Ismétlés

12 Köszönöm a figyelmet! Készítette: Csobothné Hegedűs Mária


Letölteni ppt "A tanulást segítő külső tényezők. Rend a lelke mindennek •Egyszerű íróasztal, amin minden tanuláshoz szükséges eszköz elfér. •A kupac mértéke nem arányos."

Hasonló előadás


Google Hirdetések