Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

TÁMOP-3.1.4-12/2-2012-1207 Tartamfejlesztés – Hegyhát OrIGAMI(K) Készítette: Kurczné Fork Valéria.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "TÁMOP-3.1.4-12/2-2012-1207 Tartamfejlesztés – Hegyhát OrIGAMI(K) Készítette: Kurczné Fork Valéria."— Előadás másolata:

1 TÁMOP-3.1.4-12/2-2012-1207 Tartamfejlesztés – Hegyhát OrIGAMI(K) Készítette: Kurczné Fork Valéria

2 TÁMOP-3.1.4-12/2-2012-1207 ÁLTALÁNOS PROJEKT TAPASZTALATOK Megvalósítás időtartama: 2013. március 1- 2014. december 31. Bevont pedagógusok száma: 88 (megfelelő végzettségű, vagy tanfolyamot végzett pedagógus) Érintett tanulók: Mindhárom iskola valamennyi tanulója Bevont külső szakemberek száma: 73

3 TÁMOP-3.1.4-12/2-2012-1207 A pályázat fő célja: a tanulók munkaerő-piaci sikeressége, a gazdasági, társadalmi és technológiai változásokhoz való folyamatos alkalmazkodás érdekében - az oktatás és képzés minőségének és hatékonyságának javítása - az egész napos iskolai nevelés és foglalkoztatás elterjesztése

4 TÁMOP-3.1.4-12/2-2012-1207 Részcélok: 1. az oktatási intézmények pedagógiai, módszertani megújulása feladat: a.) jó gyakorlatok átvétele TLG Jó gyakorlat neve TartalomÁtadó intézmény,, Édes élet” – gazdasági projekt a vállalkozások működése cukrászdanyitás példáján keresztül, a gazdasági gondolkodás megismertetése, a pénzügyi döntéshozásban való részvétel Közgazdasági Politechnikum Alternatív Gimnázium és Szakközépiskola

5 TÁMOP-3.1.4-12/2-2012-1207 Általános Iskola Gyönk Jó gyakorlat neve Tartalom Átadó intézmény,,Dalton-tervvel a tehetségekért” nevelésközpontú, csapatorientált, megoldáskereső munkamódszer  lehetővé teszi minden tanuló fejlesztését  minden tanulónak lehetőséget biztosít, hogy egyéni munkatempójához igazodva dolgozhasson Együtt Győrszemeréért Egyesület

6 TÁMOP-3.1.4-12/2-2012-1207 Általános Iskola Hőgyész Jó gyakorlat neve Tartalom Átadó intézmény „Élménytől élményig” Kézműves tevékenységek a tehetségfejlesztés szolgálatában. (A művészeti tevékenység hatása, hogy elősegíti a tudásszerzést, a kreatív képességek fejlődését, erősíti a közösséghez tartozást. )Csuhé, nemez, gyöngy, fonás, rajzolás, festés. Zalai Matematikai Tehetségekért Alapítvány

7 TÁMOP-3.1.4-12/2-2012-1207 b.) továbbképzések megvalósítása pedagógusok száma: 39 TLG - 15 általános iskola Gyönk - 13 általános iskola Hőgyész – 11 Témák: - a köznevelési törvény új nevelési feladatai - tanulási és magatartási problémák módszertana - szaktárgyi képzések - informatikai képzések - családpedagógiai - a lelki egészség fejlődését szolgáló képzés - egészségtan, életvitel - egészséges életmódra nevelés

8 TÁMOP-3.1.4-12/2-2012-1207 - környezettudatos magatartás - helyes testtartást kialakító, testtartás javító tornát oktató - művészetek egészség- és személyiségfejlesztő hatású alkalmazását oktató - társas kapcsolati készségek gyakorlását szolgáló - elsősegélynyújtás - menedzsmentképzés vezetők számára - tanórán kívüli tevékenységekhez kapcsolódó - népismereti - honismereti - idegen nyelv - mérés-értékelés - mediáció -SNI tanulók nevelése, oktatása, integráció, fejlesztő pedagógia - a legtöbb képzésről + tapasztalat - ingyenes 30 órás akkreditált képzések

9 TÁMOP-3.1.4-12/2-2012-1207 2. a diákok egészséges életmódra nevelése, egészségtudatos, szemléletformáló iskolai nevelés elterjesztése a tanulók testi-szellemi állapotának, egészségvédelmének érdekében Programok: -Egészségnapok szervezése (orvos, szakács, jógaoktató, zumbaoktató, aerobic oktató, önvédelmi oktató, NB I kosarasok,ugrókötél oktató, védőnők, Nemzeti Látványszínház …) - Dohányzás megelőzést és dohányzásról leszokást célzó program (tüdőgyógyász)

10 TÁMOP-3.1.4-12/2-2012-1207 -Elsősegély nyújtás tanfolyam (mentőstiszt, mentőápoló, 2 védőnő) -Családi életre nevelést célzó program (orvos, 3 védőnő) - Komplex közlekedési ismeretek oktatása a.) egészségfejlesztési ismeretek ( 2 orvos ) b.) baleset megelőzési ismeretek (KRESZ szakkör)(közlekedésrendészeti főhadnagy ) -Sportkirándulások (gyalogtúra, kerékpártúra) -Mindennapos testnevelés részét képező mozgásprogramok (labdarúgás, kézilabda, tollaslabda, íjászat, fitball, társastánc foglalkozások) (mesteredzők, Magyar Tollaslabda Szövetség tagja, fitball edző, tánctanár, íjász edző) - Alkalomszerű, szabadtéri jellegű, mozgásos tevékenységek

11 TÁMOP-3.1.4-12/2-2012-1207

12 3. a környezettudatos szemlélet kialakítását megcélzó iskolai szabadidős tevékenységek ösztönzése Program: -erdei táborok szervezése ( iskolánként 2 alkalommal) 4. digitális írástudás fejlesztése Program: informatika szakkör (digitális képszerkesztés) a média felelős és tudatos használatát elősegítő innovációs program (folytatás: média és osztályfőnöki órákon 7-8. évf.) (kommunikátor, újságszerkesztő)

13 TÁMOP-3.1.4-12/2-2012-1207 5. gazdasági kultúra, a vállalkozói készségek fejlesztése, a munkaerő - piaci helytállást, alkalmazkodást megalapozó programok alkalmazása az iskolában - Gazdasági és pénzügyi ismeretek fejlesztése” c. program ( a gimnáziumi végzős osztályokhoz kapcsolódóan, folytatás: 12. évfolyamon az osztályfőnöki órák tananyagába beépítve) (közgazdász, ügyvéd, vállalkozó, könyvelő, rendőrségi szakember) -Konfliktus-és iskolai agressziókezelési program (klinikai szakpszichológus, pszichológus, viselkedéselemző,természetgyógyász) -Az iskolán belüli bántalmazás és zaklatás megelőzését célzó program (viselkedéselemző, 2 rendőrségi szakembert) - A készségfejlesztést, a konfliktuskezelő képesség illetve az egyéni megküzdő képesség fejlődését elősegítő program (EGYMI vezetője, szociális munkás, pszichológus, természetgyógyász)

14 TÁMOP-3.1.4-12/2-2012-1207 6. az idegen nyelvek oktatásának fejlesztése Programok: - nyelvi témahetek - német nyelvi vetélkedő - német nyelvi tábor - német nemzetiségi színházlátogatás - német nyelvű zenés előadás ( Holló együttes) - anyanyelvi nyelvtanárok alkalmazása ( 2 német, 1 angol) 7. a nevelés-oktatás hozzájárulása a nemzeti identitás kialakulásához, hagyományápolás Program: - Nemzeti hagyományok, helytörténeti ismeretek feldolgozása c. program ( idegenvezető, műsorszerkesztő) - Sulinapok, Hunyadi Napok, Tolnai Napok (előadóművészek: Figura Ede, Aranyosi Péter, Vastag Csaba, Cozombolis zenekar…)

15 TÁMOP-3.1.4-12/2-2012-1207 8. a helyi társadalmi szervezetekkel (1-1 kulturális, sport, egészségügyi vagy civil ) való együttműködés, partnerség, kapcsolat kialakítása a nevelési-oktatási feladatok megvalósításában helyi társadalmi szervezetek TLG gyönki általános iskola hőgyészi általános iskola sportszervezet Hőgyész Sport Club Egyesület Shogun Sportegyesület Hőgyész Sport Club Egyesület kulturális szervezet Művelődési Ház Gyönk Hőgyész Székely Kör egészségügyi vagy civil szervezet Gyönki Német Nemzetiségi Egyesület Védőnői Szolgálat Hőgyészi Német Nemzetiségi Egyesület

16 TÁMOP-3.1.4-12/2-2012-1207 9. a digitális, sport- és egyéb taneszközök intézményi szintű fejlesztése elősegítve az iskolás korú gyerekek készség- és képességfejlesztését, kreativitásuk fejlesztését valamint a testmozgás iránti igény viselkedésbe épülését

17 TÁMOP-3.1.4-12/2-2012-1207 Összegzés: A célok elérése érdekében a pályázat keretében megvalósult programok nem csak a fenntartási időszak végéig fontosak, megvalósításukról tartósan gondoskodnunk kell!

18 TÁMOP-3.1.4-12/2-2012-1207 + vélemény: - sok színes,új, a szakmai elvárásoknak megfelelő program ( a tanulóknak tetszett) - a programok folytathatóak (Az eszközök többnyire adottak.) - a feladatokhoz sok anyag - sok tapasztalt külső szakember - új szakmai tapasztalatok, módszerek szerzése - elismert bérezés - 100 %-ban támogatott továbbképzések - helyettesítések kifizetése (202 óra) - saját tapasztalat: 1. sok segítőkész, ötletgazdag pedagógussal dolgozhattam együtt 2. megtanultam: megbízási szerződést (289), vállalkozási szerződést (53), igénybejelentéseket, teljesítés igazolásokat, megrendelőlapokat, árajánlati felhívásokat készíteni

19 TÁMOP-3.1.4-12/2-2012-1207 - vélemények: túl sok az adminisztráció a továbbképzések későn kezdődtek, így összetorlódtak a feladatok gyakran sérültek a tanítási órák (bejáró tanulók, magas óraszám – TLG) kifizetési problémák nem minden feladathoz jutott eszköz

20 TÁMOP-3.1.4-12/2-2012-1207 Köszönöm - Dr. Humné Szentesi Katalin - Torma Katalin - Büttl Zoltán - Nagyné Gyánó Gabriella, Stefán Márta, Bán Tamás - Illésné Mosonyi Magdolna, Gyén Szilárd, Balaskó László, Bárdosné Szabó Gabriella - Takácsné Vízi Ildikó, Baksa László - minden pedagógus együttműködését, munkáját! Kurczné Fork Valéria szakmai vezető

21 KÖSZÖNÖM A FIGYELMET!


Letölteni ppt "TÁMOP-3.1.4-12/2-2012-1207 Tartamfejlesztés – Hegyhát OrIGAMI(K) Készítette: Kurczné Fork Valéria."

Hasonló előadás


Google Hirdetések