Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Mi az egészség? Szellemi Szociális Testi Pszichoszociális állapot Pszichoszomatikus állapot Szocioszomatikus állapot.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Mi az egészség? Szellemi Szociális Testi Pszichoszociális állapot Pszichoszomatikus állapot Szocioszomatikus állapot."— Előadás másolata:

1

2 Mi az egészség? Szellemi Szociális Testi Pszichoszociális állapot Pszichoszomatikus állapot Szocioszomatikus állapot

3 Az egészségfejlesztés területei Első-,másod-és harmadfokú egészségnevelési programok Gazdasági és szabályozási tevékenységek Az egészsége környezettel kapcsolatos tevékenységek Egészséges közérdekű intézkedések Megelőző jellegű egészségügyi szolgáltatások Közösségi szintű munka Szervezeti szintű fejlesztések

4 Az egészségnevelési programok  Információnyújtás  Értékek és beállítódások feltárása  Egészséget érintő döntések meghozatala  Cselekvés az egészség érdekében

5 Elsőfokú HigiéniaFogamzásgátlásTáplálkozás Társas kapcsolatok Pozitív önértékelés Egészségnevelés

6 Az egészségnevelést végző személyek az iskolában  Pedagógus, egészségtan tanár  Drogkoordinátor  Gyermek és ifjúságvédelmi felelős  Iskolaorvos  Védőnő  Külső szakember

7 Az egészségnevelő személyisége  Szakmai felkészültség  A problémák iránti érzékenység, fogékonyság  Jó konfliktuskezelési képesség  Felelősség  Hitelesség  Jó kommunikációs képesség

8 Az egészségnevelési team  Meghatározott szakemberekből álló csoport  Közösen megvalósítandó feladatok, célok  Ismerik és elfogadják a saját és a többi tag szerepét  Támogatják egymást a közös cél érdekében  Nyílt és őszinte módon kommunikálnak  Vezetőjét mindenki elfogadja

9 Az egészségnevelési programok tervezése és értékelése „ Az iskola nevelési programjának részeként el kell készíteni az iskola egészségnevelési és környezeti nevelési programját. Az iskola egészségnevelési programnak tartalmaznia kell az egészségfejlesztéssel összefüggő iskolai feladatokat, beleértve a mindennapi testedzés feladatainak végrehajtását szolgáló programot is. Az iskolai egészségnevelési program elkészítéséhez be kell szerezni az iskola - egészségügyi szolgálat véleményét.”

10 Az egészségnevelési programok tervezése és értékelése  Szükségletek és prioritások meghatározása  Célok és célkitűzések megállapítása  A célok megvalósításához szükséges legjobb út kiválasztása  Források meghatározása  Értékelő módszerek kidolgozása  Cselekvési terv készítése  Cselekvés

11 Az egészségnevelés keretei iskolán belül Tanórai: „Az iskola helyi tantervébe-az osztályfőnöki nevelő és oktató munkához kapcsolódva- be kell építeni az egészséges életre nevelést ill. az egészségvédelmet szolgáló tananyagot, melynek időkerete az évfolyamon nem lehet kevesebb a tanévenként tíz tanórai foglakozásnál.”

12 Az egészségnevelés keretei iskolán belül Tanórán kívüli Rendszeres • Klub foglakozások • Személyiségfejlesztő tréningek Alkalomszerű • Világnapokhoz kötődő • Iskolai lehetőségek

13 Az Egészség Évtizedének Johan Béla Nemzeti Programjához kapcsolódó prioritások Egészséget támogató társadalmi környezet kialakítása Egészséges ifjúság  Iskolaorvos és védőnő eü.-i feladatainak bekapcsolása az iskolába  Egészségfejlesztési tananyag kidolgozása  Az egészségfejlesztés oktatása folyamatos legyen

14 Az Egészség Évtizedének Johan Béla Nemzeti Programjához kapcsolódó prioritások Egészséges életmód programjai, az emberi egészség kockázati tényezőinek csökkentése  A dohányzás visszaszorítása  Alkohol és drogmegelőzés  Egészséges táplálkozás és élelmiszerbiztonság  Aktív testmozgás elterjesztése  Nemzeti Környezet-egészségügyi Akcióprogram

15 A dohányzás visszaszorítása A rászokás megelőzése Tények  Minden 3. felnőtt dohányzik  Magyarország a világon a 3. legnagyobb cigarettafogyasztó  A dohányosok 70 %-a 20 éves kora előtt kezdett dohányozni  A dohányzás okozza a tüdőrák halálozás 90 %-át  A dohányzás okozta halálesetek megelőzhetők lennének Feladatok  Tanári tréning  Kortárs oktatás

16 Alkohol és drogmegelőzés Tények  Az alkoholfogyasztás növekvő tendenciát mutat  Magas az alkohol okozta megbetegedések aránya.  Magas az alkoholfogyasztás a fiatalok között  A drogfüggők száma növekvő tendenciát mutat Feladatok  Iskolai drogkoordinátorok  Drogstratégia 2/2003 (I.30.) sz. közgyűlési határozat a nevelési oktatási intézmények számára december 31.-ét határozta meg a drogstratégiájuk, cselekvési tervük elkészítésének határidejeként. Ezzel egyidőben az egészségfejlesztő- drogprevenciós tevékenységet integrálni kell az iskolák nevelő munkájába.

17 Egészséges táplálkozás és élelmiszerbiztonság Az egészséges táplálkozás alapelveinek oktatása folyamatosan. Az egészséges táplálkozás az iskolai büfékben és az iskolai konyhán.

18 Aktív testmozgás elterjesztése Mindennapi egészségfejlesztő testmozgás KOMA pályázati lehetőség

19 Nemzeti Környezet-egészségügyi Akcióprogram Környezet-egészségügyi oktatási program elkészítése Parlagfű elleni védekezés

20 Az Egészség Évtizedének Johan Béla Nemzeti Programjához kapcsolódó prioritások Az elkerülhető halálozások, megbetegedések, fogyatékosság megelőzése  A mozgásszervi betegségek csökkentése  Az AIDS megelőzés

21 A mozgásszervi betegségek csökkentése Korai mozgásszervi szűrővizsgálatok Iskolai testnevelés, gyógytorna Speciális tartásjavító torna

22 Az AIDS megelőzés Családi életre nevelési ismertek oktatása

23 Iskolai egészségfejlesztési normatíva terv Szakmai feladat: 1. Egészséges táplálkozás a büfében és étteremben. 2. Minden gyermeknek minden nap egészségfejlesztő testmozgás. 3. Személyiségfejlesztő tevékenységek a pedagógusok és gyermekek részére. 4. Egészségfejlesztési modulszerű tantárgy oktatása.

24

25


Letölteni ppt "Mi az egészség? Szellemi Szociális Testi Pszichoszociális állapot Pszichoszomatikus állapot Szocioszomatikus állapot."

Hasonló előadás


Google Hirdetések