Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Testnevelés tantárgypedagógia 8.ea. Az ellenőrzés, értékelés szerepe, módszerei A teljesítménymérés A tanár szerepe, a tanulók bekapcsolása az oktatási.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Testnevelés tantárgypedagógia 8.ea. Az ellenőrzés, értékelés szerepe, módszerei A teljesítménymérés A tanár szerepe, a tanulók bekapcsolása az oktatási."— Előadás másolata:

1 Testnevelés tantárgypedagógia 8.ea. Az ellenőrzés, értékelés szerepe, módszerei A teljesítménymérés A tanár szerepe, a tanulók bekapcsolása az oktatási folyamatba A motiváció

2 Testnevelés tantárgypedagógia 8.ea. Mit ellenőrzünk, értékelünk? A teljesítményt!!!  Teljesítőképesség Képességek (mozgásos, intellektuális), ismeret, tudás (technikai, taktikai)  Teljesítőkészség Mobilizáló erők (a rendelkezésre álló erők mozgósítása) Befolyásoló körülmények: serkentő ill. gátló tényezők (egészségi állapot, időjárás, pillanatnyi lelki állapot stb…)

3 Testnevelés tantárgypedagógia 8.ea. Az ellenőrzés funkciói:  Didaktikai: a tanulás eredménye a képzés folyamatában  Nevelési: a követelményekhez való aktív viszony → fokozható a teljesítményre törekvés  Társadalmi: a tanulók előkészítése az életre

4 Testnevelés tantárgypedagógia 8.ea. Az ellenőrzés fajtái:  Folyamatos: gyakorlás közben, több tanulót is, többféle feladatban  Időszakos: témakörök végén, kijelölt ellenőrző feladatokkal (javítási lehetőség!)

5 Testnevelés tantárgypedagógia 8.ea. Értékelés, osztályozás:  A tanterv által előírt követelményeket, annak minőségét, azok alkalmazását  A tanórán kívüli, önkéntes testnevelési és sporttevékenységet, versenyeredményt  Neveltségi szintet, aktivitást Önmagához mért fejlődés!!!!

6 Testnevelés tantárgypedagógia 8.ea. Vita: szükség van-e az osztályzára?  Igen: Melléktantárgy lenne Konkrét ismertanyaga, műveltségtartalma van Nincs tanulmányi átlag  Nem kell: Különbözőek a képességek Ronthatja a bizonyítványt Nagyobb örömélményt adna

7 Testnevelés tantárgypedagógia 8.ea. Motiváció:  A tevékenység elvégzésének feltétele  Belső késztetés  Az érdeklődés különböző módokon való felkeltése, fenntartása  A mozgás, mint szükséglet bekapcsolása a napi tevékenységekbe

8 Testnevelés tantárgypedagógia 8.ea. A sporttevékenység indítékai:  Közvetlen: Mozgásszükséglet, jó közérzet Bátorság, ügyesség, erő kifejezése, bizonyítása Küzdelmekben való részvétel Győzelem lehetősége, rekord elérése  Közvetett: A választott hivatásra felkészülés Kötelességérzet – adott intézmény hagyományai Erő, ügyesség, edzettség

9 Testnevelés tantárgypedagógia 8.ea. A mozgásos cselekvések leggyakoribb kisgyermekkori ösztönzői:  A mozgás szükséglete  A mozgás öröme  A teljesítmény iránti szükséglet  Az újdonság megismerése iránti szükséglet - kíváncsiság

10 Testnevelés tantárgypedagógia 8.ea. A tanító szerepe:  Szakmai tudás  Személyes varázs – gyerekekhez való „értés”  Pillanatnyi lelki állapot DÖNTŐ JELENTŐSÉGŰ!!!!

11 Testnevelés tantárgypedagógia 8.ea. A tanító módszerei:  Sikerélmény adása  Kíváncsiság felkeltése  Dicséret  Versenyhelyzet teremtése  Viszonyulás a tanulók szociális környezetéhez „ A pedagógiai szakszerűség a csel, mely ráveszi a gyereket arra, hogy arra menjen, amerre mi akarjuk.” (Rousseau)


Letölteni ppt "Testnevelés tantárgypedagógia 8.ea. Az ellenőrzés, értékelés szerepe, módszerei A teljesítménymérés A tanár szerepe, a tanulók bekapcsolása az oktatási."

Hasonló előadás


Google Hirdetések