Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az ellenőrzés, értékelés szerepe, módszerei A teljesítménymérés

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Az ellenőrzés, értékelés szerepe, módszerei A teljesítménymérés"— Előadás másolata:

1 Az ellenőrzés, értékelés szerepe, módszerei A teljesítménymérés
A tanár szerepe, a tanulók bekapcsolása az oktatási folyamatba A motiváció Testnevelés tantárgypedagógia 8.ea.

2 Mit ellenőrzünk, értékelünk? A teljesítményt!!!
Teljesítőképesség Képességek (mozgásos, intellektuális), ismeret, tudás (technikai, taktikai) Teljesítőkészség Mobilizáló erők (a rendelkezésre álló erők mozgósítása) Befolyásoló körülmények: serkentő ill. gátló tényezők (egészségi állapot, időjárás, pillanatnyi lelki állapot stb…) Testnevelés tantárgypedagógia 8.ea.

3 Az ellenőrzés funkciói:
Didaktikai: a tanulás eredménye a képzés folyamatában Nevelési: a követelményekhez való aktív viszony → fokozható a teljesítményre törekvés Társadalmi: a tanulók előkészítése az életre Testnevelés tantárgypedagógia 8.ea.

4 Testnevelés tantárgypedagógia 8.ea.
Az ellenőrzés fajtái: Folyamatos: gyakorlás közben, több tanulót is, többféle feladatban Időszakos: témakörök végén, kijelölt ellenőrző feladatokkal (javítási lehetőség!) Testnevelés tantárgypedagógia 8.ea.

5 Értékelés, osztályozás:
A tanterv által előírt követelményeket, annak minőségét, azok alkalmazását A tanórán kívüli, önkéntes testnevelési és sporttevékenységet, versenyeredményt Neveltségi szintet, aktivitást Önmagához mért fejlődés!!!! Testnevelés tantárgypedagógia 8.ea.

6 Vita: szükség van-e az osztályzára?
Igen: Melléktantárgy lenne Konkrét ismertanyaga, műveltségtartalma van Nincs tanulmányi átlag Nem kell: Különbözőek a képességek Ronthatja a bizonyítványt Nagyobb örömélményt adna Testnevelés tantárgypedagógia 8.ea.

7 Testnevelés tantárgypedagógia 8.ea.
Motiváció: A tevékenység elvégzésének feltétele Belső késztetés Az érdeklődés különböző módokon való felkeltése, fenntartása A mozgás, mint szükséglet bekapcsolása a napi tevékenységekbe Testnevelés tantárgypedagógia 8.ea.

8 A sporttevékenység indítékai:
Közvetlen: Mozgásszükséglet, jó közérzet Bátorság, ügyesség, erő kifejezése, bizonyítása Küzdelmekben való részvétel Győzelem lehetősége, rekord elérése Közvetett: A választott hivatásra felkészülés Kötelességérzet – adott intézmény hagyományai Erő, ügyesség, edzettség Testnevelés tantárgypedagógia 8.ea.

9 A mozgásos cselekvések leggyakoribb kisgyermekkori ösztönzői:
A mozgás szükséglete A mozgás öröme A teljesítmény iránti szükséglet Az újdonság megismerése iránti szükséglet - kíváncsiság Testnevelés tantárgypedagógia 8.ea.

10 Testnevelés tantárgypedagógia 8.ea.
A tanító szerepe: DÖNTŐ JELENTŐSÉGŰ!!!! Szakmai tudás Személyes varázs – gyerekekhez való „értés” Pillanatnyi lelki állapot Testnevelés tantárgypedagógia 8.ea.

11 Testnevelés tantárgypedagógia 8.ea.
A tanító módszerei: Sikerélmény adása Kíváncsiság felkeltése Dicséret Versenyhelyzet teremtése Viszonyulás a tanulók szociális környezetéhez „ A pedagógiai szakszerűség a csel, mely ráveszi a gyereket arra, hogy arra menjen, amerre mi akarjuk.” (Rousseau) Testnevelés tantárgypedagógia 8.ea.


Letölteni ppt "Az ellenőrzés, értékelés szerepe, módszerei A teljesítménymérés"

Hasonló előadás


Google Hirdetések