Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Közszolgálati protokoll

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Közszolgálati protokoll"— Előadás másolata:

1 Közszolgálati protokoll
2015.február 11.

2 Polgármesterek a közéletben

3 Polgármester Köztisztviselő az államigazgatási szervezetben (viselkedése, aktívák, passzívák) Hatalom, felelősség és jellem rendszerszemlélet (pozíció, hatáskör, döntéshozatal, jellem, karakter) Jellemfejlesztő tréningek (önkontroll, kitartás, határozottság, önállóság) Megfelelés az illedelmes ember fogalmának

4 A polgármester karaktere
Az embernek saját magához jellemző viszonya és jellemvonásai Másik emberhez való viszonyulás Az ember munkához való viszonya Az ember világhoz való viszonyulása

5 Közéleti részvétel Közéleti protokoll Protokolláris szemléletmód
A közszereplés etikai normái Kerülendő tulajdonságok Kapcsolatteremtő készség fejlesztése Közéleti részvétel, társadalmi nyilvánosság

6 Politikus „ A hatalomnak és a felsősségnek összemérhetőnek kell lennie” = pozícióval járó hatalom Kultúrák és struktúrák – fontos döntések meghozatala Szerepkultúra-vitakultúra Feladatkultúra Személykultúra

7 Sikeres politikus

8 Sikeres politikus protokollja
Képzettség Általános műveletség Vezetői attitűd Kifejezőkészség Megjelenés Fellépés Elegáns visszavonulás Gesztusok fegyelme Ápoltság Tolerancia Sikertűrő képesség

9 Képviselőtestület, bizottságok
Polgármester Alpolgármester(ek) Bizottsági elnökök Bizottságok

10 Hivatali protokolláris események
Megnyitók Átadók, avató ünnepségek Állampolgársági eskü Rendezvények Sajtótájékoztató Kitüntetések, díszoklevelek, elismerések

11 Rendezvényszervezés hivatali keretek között
Közmeghallgatás Bál Búcsú Díszvacsora Falunap Városnap Testvértelepülések vendéglátása

12 A polgármester, mint vendéglátó
Meghívások előkészítése Vendéglátás helyszíne Alkalomhoz illő öltözék Megfelelő étrend Vendégek fogadása Háziasszony és házigazda teendők Ültetés Pohárköszöntő Ajándékok

13 Ünnepi beszéd „Ritka szerencsés pillanat az, amikor kimondhatod amit akarsz-és el is tudod mondani úgy, ahogy gondolod.”

14 Beszéd kritériumok Jó beszédhez, jó ötlet
Öt pillér- ki, mit, hol, mikor, miért Másképp kezdődik, mint a szokásos Ne üdvözöljünk, unalmas Figyelemfelkeltés Tagolás Gazdag szókincs Érthetőség, artikuláció Frappáns Dinamikus beszédtempó

15 Gyakorlatban 

16 Jó tanácsok! Maradjon az, aki megválasztása előtt volt.
A beszéd írott szövegének javítását sose bízza másra! Beszéljen lassan, érthetően! A szónok álljon, vagy üljön! Tekintetét emelje fel! Emelt hang, vagy metakommunikáció alkalmazása Helyes igeragozás – én úgy látom…úgy látom Jól látható gépelés Hidegvér megőrzése elakadás idején Köszönöm a figyelmet helyett, adjunk hangot reményeinknek!

17 Menedzserszemlélet Tervez Szervez Utasít Koordinál ellenőriz
Kapcsolatot tart Felettes szervek

18 Mik szükségesek a menedzserszemlélethez?
Menedzserillemtan, üzleti etikett Tárgyalástechnika Fogalmi alapismeretek Igazgatási és jogi ismeretek Pénzügyi ismeret Műszaki, informatikai ismeret Ergonómia, időbeosztás

19 Munkahelyi vezetőként fontos
Személyes példamutatás Vezetési stílus Munkahelyi légkör kialakítása kapcsolattartás

20 Primus inter pares- első az egyenlők között
Reflektorfényben van Nincsenek kiváltságai Szolgálatot teljesít Közfigyelemnek örvend

21 A magánélete is a nyilvánosság előtt zajlik
Magánemberként… A magánélete is a nyilvánosság előtt zajlik


Letölteni ppt "Közszolgálati protokoll"

Hasonló előadás


Google Hirdetések