Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Harsányi János Főiskola Levelező Tagozat III.évfolyam 2009.X.17.szombat Utazási irodák.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Harsányi János Főiskola Levelező Tagozat III.évfolyam 2009.X.17.szombat Utazási irodák."— Előadás másolata:

1 Harsányi János Főiskola Levelező Tagozat III.évfolyam 2009.X.17.szombat Utazási irodák

2 Karsai Árpád Utazási irodai tapasztalat: Ibusz idegenvezető Utazási irodák referens, cégvezető Turizmusstratégiákat készítő tanácsadó cég cégvezető Végzettség: jogász Idegenforgalmi szaktanfolyam Idegenforgalmi minősítő vizsga

3 kísérlet 3,5 óra alatt átadni ! Idegenforg.földrajzi tudásfelmérő: Play now » Tripadvisor traveller IQPlay now »

4 A MAGYAR TURIZMUS HELYE A VILÁGBAN Hazánk 33. a Világgazdasági Fórum turisztikai versenyképességi rangsorában. A listán 130 ország szerepel. 1 év alatt 7 helyet javítottunk! Közvetlen versenytársaink közül csak Ausztria (2.) és Csehország előz meg minket. Mögöttünk végzett Horvátország (34.), Szlovénia (36.) és Szlovákia (38.).

5 Turizmusipar a 3.évezredben Az UNWTO prognózisa szerint A 2007 ben 600 milliárd Euro turisztikai bevétel 2020 ra eléri a 2000 milliárd Euro –t Európa részesedése bár csökken, vezető desztináció Magyarország turizmus bevétele 2007 ben 2,5 millárd Euro Multiplikátor hatás /termelési- beszállítói kapcsolatokon keresztül egységnyi kereslet a szálláshely- szolgáltatás,vendéglátás iránt 1.96 egységnyi bruttó termelést generál (élelmiszergazdaság, kereskedelem stb)/

6 Válság és prognózis A turizmusiparban a háborúk, terror,járványok, gazdasági katasztrófák hatása átmeneti UNWTO októberi jelentése: 1.Átmenetileg lassul a növekedés (2008 / %) 2.Hatás SARS-nál gyengébb lsz 3.Közeli desztinációk felértékelődnek 4.VFR 5.Tartózkodás hossza, kiadása csökken 6.Cégek költségérzékenysége 7.PPP –szakma –desztináció értékláncban (kritikusabb mint valaha)

7 Barometer 2009 The latest edition of the UNWTO World Tourism Barometer confirms the rapid slowdown of international tourism growth since mid 2008, reflecting the impact of rising oil prices at the beginning of the year and the deterioration of the economic situation as well as of consumer confidence in recent months. Overall growth for 2008 is though still projected at around 2%, building on the strong results of the first five months.

8 trend traffic to closer destinations, including domestic travel, is expected to be favoured as compared to long-haul travel; segment s such as visiting friends and relatives, repeat visitors, as well as special interest and independent travellers are expected to be more resilient; the decline in average length of stay as well as on expenditure is projected to be more pronounced than in the overall volume; destinations offering value for money and with favourable exchange rates have an advantage as price becomes a key issue; companies will and should concentrate on containment of cost in order to keep their competitive edge; more than ever it is necessary to closely work together in the tourism value chain, between public and private sector, and destinations with trade.

9 Prognózis 2009 utánra The Barometer stresses that the anticipated softening of international tourism growth in 2008, and further in 2009, follows four historically strong years. Between 2004 and 2007 international tourist arrivals grew at an extraordinary rate of 7% a year, well above the 4% long-term average.

10 Utazási iroda Turizmus alapfogalmak A turizmus,mint rendszer A turizmus rendszer résztvevői A turista

11 A turisztikai termék Megfoghatatlan Egyidejűséggel járó Veszendő Szezonhoz kötött

12 A termék(product) Alapja: Vonzerők(attractions) Szükséges még: szolgáltatások: közlekedési,szálláshelyi,vendéglátási,prog ram „Csomagolás”: csomaggá (package)gyúrás Utazásszervez ő utazási iroda

13 Vonzerők Épített örökség Természeti örökség Kulturális programok események Vonzásképesség hatóköre Helyi Regionális Országos nemzetközi

14 Mi is kell a turizmushoz ??? Loch Ness, ha nincs tényleges vonzerő

15 Magyaro.pozicionálása Az üzenet :Magyarország sokszínű mozaik: „Mediterrán tengerpart” és törökfürdők, Bugac és Forma 1, Lánchíd és MüPa, Margitsziget és Sziget Fesztivál, minaret és bazilika, puszta és az Alpok lába, Aquincum és Fertőd, wellness és halászlé stb. Jelentsük ki bátran, hogy ennyi különböző világ, ilyen közel egymáshoz – sehol sincs! Tehát annak, aki Magyarországra látogat, karnyújtásnyira egymástól, a legkülönbözőbb „világokban”, élményekben van része.

16 Brand képi megjelenítése

17 Brand üzenet,szlogen Szlogenünk Hungary : A love for life Az élet szeretete, illetve életreszóló szerelem Egy izgalmas, életvidám, színes világ vár, teli szenvedéllyel elemei

18 Termék létrehozásához,eladásához Intézményrendszer : Tourinform irodák,marketingszervezetek,Utazási irodák Szakemberek Értékesítés – marketing

19 A turizmus 1.Belföldi (domestic) 2.Nemzetközi(international) Kiutazó ( outbound) Beutazó(inbound) Azon személyek tevékenysége, akik szokásos környezetükön kívüli helyre utaznak és 1 évnél nem hosszabb ideig tartózkodnak ott pihenés, üzlet vagy más céljából (leisure, business, VFR)

20 A turista Külföldi látogató Belföldi látogató Egynapos látogató (kiránduló) Turista (megszálló látogató) az a látogató,aki legalább 1 éjt eltölt kereskedelmi vagy magánszálláshelyen Aktív turizmus Passzív turizmus

21 Indítékok:motívumok Maslowi szükséglet-piramis Önmegvalósítás- igény értékmegbecsülés Társadalmi igények biztonságigény létszükségletek

22 Motivációk Anyagi javak Szórakozás Sport Jóllét-evés- (szállás?) Szellemi javak:megismerés.felfedezés élmény Meghatározatlan komplexitás

23 Turizmus típusai 1.Leisure (Vakációs) Pihenés-kikapcsolódás Megismerés Szórakozás- vásárlás.stb. 2. Business(üzleti) 3.Kiránduló Üdülő Városlátogató Körutazó VFR Sportturizmus Vallási turizmus

24 Magyarország 2008 A többnapos látogatók motivációja (megoszlás; abszolút szám) Üdülés (23,4%; 2018,4 ezer fô) Nem turisztikai (26,0%; 2246,1 ezer fô) Egyéb turisztikai (0,8%; 69,9 ezer fô) Kulturális és sportrendezvény (2,9%; 246,8 ezer fô) Hivatásturizmus (13,0%; 1120,1 ezer fô) Egészségturizmus (6,0%; 516,5 ezer fô) Körutazás (1,7%; 144,4 ezer fô) Városnézés (10,9%; 939,8 ezer fô) Rokon, barát meglátogatása (22,6%; 1949,9 ezer fô)

25 A turizmus rendszere Motivációs folyamat Termék Közlekedés(odajutás) Vonzerő Infrastruktúra Szuprastruktúra(Turisztikai fogadóképesség) Biztonság + ??? Mi még ???

26 Piac Termék Vonzerő, fogadóképesség –konkrét termék Turista (utas/vendég) Utazási iroda

27 T.O-agent-utas Utazásszervező utazásközvetítő

28 Tour operator és agent

29 Az alábbi tevékenységi kört gyakorló iroda tour operator vagy agent? teljeskörű utazás-, rendezvény- és programszervezés Magyarországon és világszerte üzleti utaztatás nemzetközi utazási központ működtetése repülőjegyek a világ minden pontjára szállásfoglalás világszerte belföldi és nemzetközi transzfer szerviz és idegenvezetői, host/hostess szolgáltatások autó, limousine, motorcsónak, hajó, helikopter és repülő bérlés testreszabott programok, tréningek, kulturális programok konferenciák, értekezletek, szemináriumok szervezése és lebonyolítása nyelvoktatás profi, anyanyelvi tanárokkal VIP szolgáltatások Megoldáshoz: Vagyoni biztosíték(V.B.)

30 Trendek Keresleti trendek Szabadrendelkezésű jövedelem és a szabadidő növekedése Új, feljövő desztinációk megjelenése Szub-régiós, szomszédos országok közötti összefogások jelennek meg e területeken a turisztikai kínálat fejlődését eredményezve. Fogyasztói tudatosság és tájékozottság növekedése. Életstílus változások Demográfiai változások Egészségtudatosság Közlekedési szabadság Utazások gyakorisága Új típusú kínálat az attrakcióbemutatásban Kínálati trendek a szállodaiparban

31 A turizmus hatásai

32 Irodalom Turizmus. Bulletin Turizmus Online


Letölteni ppt "Harsányi János Főiskola Levelező Tagozat III.évfolyam 2009.X.17.szombat Utazási irodák."

Hasonló előadás


Google Hirdetések