Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

A KÖZNEVELÉSI ADATOK FELHASZNÁLÁSÁNAK ÚJ LEHETŐSÉGEI TÁMOP 3.1.10-11/1-2012-0001 „Helyi oktatásirányítás fejlesztése”

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "A KÖZNEVELÉSI ADATOK FELHASZNÁLÁSÁNAK ÚJ LEHETŐSÉGEI TÁMOP 3.1.10-11/1-2012-0001 „Helyi oktatásirányítás fejlesztése”"— Előadás másolata:

1 A KÖZNEVELÉSI ADATOK FELHASZNÁLÁSÁNAK ÚJ LEHETŐSÉGEI TÁMOP / „Helyi oktatásirányítás fejlesztése”

2 KOMPLEX HELYZETELEMZÉS CÉLJA KÖZNEVELÉSI ADATOK FELDOLGOZÁSA EGYSÉGES SZEMLÉLETTEL, ELJÁRÁSSAL A KÖZNEVELÉSI FELADATELLÁTÁS KAPACITÁSIGÉNYÉNEK BEMUTATÁSA A KÖZNEVELÉSI FELADATELLÁTÁS VOLUMENÉNEK „PILLANATFELVÉTELE” A KÖZNEVELÉSI FELADATELLÁTÁS SAJÁTOS MUTATÓINAK PREZENTÁLÁSA A KÖZNEVELÉSI ALAPADATOK ÖSSZEFÜGGÉSEINEK BEMUTATÁSA A KÖZNEVELÉS STRATÉGIAI TERVEZÉSI, IRÁNYÍTÁSI, FENNTARTÓI FELADATAINAK TÁMOGATÁSA VISSZAJELZÉS AZ INTÉZMÉNYI ADATOKRÓL, „TÜKÖRKÉP”

3 HELYZETELEMZŐ SZOFTVER EGYSÉGES SZEMLÉLETTEL RENDEZI AZ INTÉZMÉNY ÁLTAL SZOLGÁLTATOTT ADATOKAT KIR ALRENDSZEREIBŐL NYERT ADAT (KIR STAT, KIR INT, KIR SZNY) KÖZVETLEN INTÉZMÉNYI ADATSZOLGÁLTATÁS A KÖZNEVELÉSI FELADATELLÁTÁSRA ÁLTALÁNOS ÉRVÉNYŰ SZABÁLYOKAT ALKALMAZ A FELADATTÍPUSRA ÁLTALÁNOS ÉRVÉNYŰ ÉS EGYEDI SZABÁLYOKAT EGYARÁNT ALKALMAZ A LEHETŐ LEGALACSONYABB SZINTRŐL INDULVA MUTATJA BE ÉS ÖSSZEGZI AZ ADATOKAT GENERÁLT SZABÁLYOK VÉGZIK AZ ADATOK ÖSSZEVETÉSÉT KIZÁRÓLAG ADATÉRTÉK ESETÉN VÉGZI EL A SZABÁLY A MŰVELETET

4 KOMPLEX HELYZETELEMZÉS FELÉPÍTÉSE FELADATTÍPUS SZERINT ÓVODA ÁLTALÁNOS ISKOLA ALAPFOKÚ MŰVÉSZETI ISKOLA GIMNÁZIUM SZAKKÖZÉPISKOLA SZAKISKOLA KOLLÉGIUM FELADATELLÁTÁS SZINTJE SZERINT MEGYE TANKERÜLET TELEPÜLÉS INTÉZMÉNY FELADATELLÁTÁSI HELY

5 A KOMPLEX HELYZETELEMZÉS A KOMPLEX HELYZETELEMZÉS TARTALMAZZA: -A KÖZNEVELÉSI FELADATELLÁTÁS JELENLEGI HELYZETÉT, -ANNAK ELEMZÉSÉT, -AZ ADATOKBÓL KÉPZETT INDIKÁTOROKAT. A KOMPLEX HELYZETELEMZÉS CÉLJA: - A KÖZNEVELÉSI FELADATELLÁTÁS TERVEZÉSÉNEK TÉNYSZERŰ MEGALAPOZÁSA. A PROJEKT KERETÉBEN KÉSZÜLT KOMPLEX HELYZETELEMZÉS A KÖZNEVELÉSI FELADATELLÁTÁSRÓL.

6 MFT – 2013 A ÉVI KÖZNEVELÉS-FEJLESZTÉSI TERV TAPASZTALATAI -EGYSÉGES MÓDSZER -EGYSÉGES ADATKÖRREL -EGYSÉGES SZERKEZET -EGYSÉGES FELKÉSZÍTÉS A KÉSZÍTŐK SZÁMÁRA -MÉGIS KÖZEPESEN EGYSÉGES MEGÁLLAPÍTÁSOK

7 MFT – TAPASZTALATOK ADATHIÁNY ÉS BIZONYTALAN ADATOK ENNYI SZEREPLŐ ÖSSZEHANGOLÁSA SZINTE LEHETETLEN FELADAT KÉZZEL NEM MEGY. SZÁMÍTÓGÉPPEL TÁMOGATOTT MEGOLDÁSRA VAN SZÜKSÉG. UGYANAZON ADATOKBÓL TÖBBFÉLE KÖVETKEZTETÉS IS LEVONHATÓ. A KÖVETKEZTETÉSEK LEVONÁSA INFORMATIKAI ESZKÖZÖKKEL TÁMOGATHATÓ LENNE

8 A ÉVI KÖZNEVELÉS-FEJLESZTÉSI TERV TAPASZTALATAI SZÜKSÉGES A FEJLESZTÉSI TERV ELKÉSZÍTÉSI MÓDSZERTANÁNAK FELÜLVIZSGÁLATA, AZ ADATOK VALIDÁLÁSA. SZÜKSÉGES A TERVEZETT TÁMOGATÓ SZOFTVER OLYAN FORMÁBAN VALÓ KIALAKÍTÁSA, AMI: ─JAVÍTJA AZ EGYENSZILÁRDSÁGOT ─CSÖKKENTI AZ ADATOK BIZONYTALANSÁGÁT ─CSÖKKENTI HOSSZÚTÁVON A RÁFORDÍTÁSOKAT ─AUTOMATIZMUSOKAT ÉPÍT BE A LÉTREHOZÁSBA ─BÁRMIKOR MEGISMÉTELHETŐ ─LEHETŐVÉ TESZI A TRENDEK ELEMZÉSÉT SZÜKSÉGES A KIRSTAT ÉS A KIR ALRENDSZEREI ADATTARTALMÁNAK ÖSSZHANGJÁNAK VIZSGÁLATA. SZÜKSÉGES AZ INDIKÁTORKÉSZLET ÉS AZ INDIKÁTORSTRUKTÚRA KIALAKÍTÁSA.

9 ADATTÁBLÁK A 2013-AS MFT-BEN M

10 MFT – 2013 – HELYZETELEMZÉS, JAVASLATOK A megyében 57 településen 63 intézményben 166 feladatellátási helyen folyik óvodai nevelés. Az intézményekben férőhely biztosított, melyen a nevelési évben gyermek részesül óvodai ellátásban. Ez 90,02%-os kihasználtságot mutat. A megye 3 településén nem működik óvoda, közülük 2 települési önkormányzat szerződés útján látja el a feladatot. A települések közül 3 a demográfiai adatok alapján a szülők kérésére indokolt lehet az óvodai feladatellátás megszervezése. A megye 42 településén az óvodai férőhelyek középtávon biztosítják a feladatellátást. A megye 8 településén a férőhelyek száma és a középtávú demográfiai mutatók szerint folyamatosan figyelemmel kell kísérni a feladatellátás biztosítását, szükség esetén javaslattétel a szükséges kapacitás-bővítésre.

11 A HELYZETFELMÉRÉS ÉS ELEMZÉS INFORMATIKAI TÁMOGATÁSA CÉLKITŰZÉSEI  A RENDSZER CÉLJA, HOGY A KÖZNEVELÉSI INTÉZMÉNY-SZERKEZET ÁTVILÁGÍTÁSÁT, ÁTALAKÍTÁSÁVAL KAPCSOLATOS DÖNTÉSHOZATALT, ÉS HOSSZÚ TÁVÚ MONITOROZÁSÁT IS TÁMOGASSA.  TÖBB ADATFORRÁSBÓL BEGYŰJTÖTT ELEMI ADATOKON ALAPULÓ, AUTOMATIKUS ELEMZÉSEK SEGÍTSÉGÉVEL IS TÁMOGASSA AZ EGYENSZILÁRDSÁGÚ ELEMZÉST ÉS JAVASLATTÉTELT.  HOSSZÚTÁVON A KIALAKÍTÁSRA KERÜLŐ SZOFTVER A KÖZPONTI ADATBÁZISOKBÓL KELL VEGYE AZ ADATOKAT.  A RENDSZER TÁMOGASSA A MEGYEI KÖZNEVELÉS-FEJLESZTÉSI TERV (MFT) ELKÉSZÍTÉSÉT.  A RENDSZER TÁMOGASSON MÁS ELEMZÉSEKET, JELENTÉSEK KÉSZÍTÉSÉT IS.

12 TÁMOGATÓ SZOFTVER FELÉPÍTÉSE KSH adatok Demográfiai adatok Közlekedési adatok Gazdasági adatok Munkaügyi adatok KIR ADATOK Adattárház tárol minden adatot Időszakonként friss adatok kerülnek be Idősoros elemzésre alkalmas Az adatokból a szükséges adattáblák előállíthatók Ebből dolgozik az MFT JET és az IVIO Adatvalidátor Intézményektől gyűjtött adatok ADATTÁRHÁZ

13 A SZOFTVERRENDSZER FELÉPÍTÉSE

14 ADATGYŰJTÉS - ADATELLENŐRZÉS KÖZNEVELÉSI FELADATELLÁTÁSI FEJLESZTÉSI TERVHEZ SZÜKSÉGES ADATOK KÖRÉNEK MEGHATÁROZÁSA (ADATKÖR, DEFINÍCIÓ, MÉRTÉKEGYSÉG) ADATGYŰJTÉS AZ INTÉZMÉNYEKNÉL – 2014 NYARA (ELŐZETES TÁJÉKOZTATÁS) KIR – KIRSTAT ÖSSZEVETÉS ADATOK ELLENŐRZÉSE – VALIDÁLÁS, HELYSZÍNI EGYEZTETÉS AZ INTÉZMÉNYEKBEN

15 KÖZNEVELÉSI INTÉZMÉNYEK/FELADATELLÁTÁSI HELYEK SZÁMA AZ ADATGYŰJTÉSBEN Az adatgyűjtésben érintett intézmények és feladatellátási helyek eloszlása Fenntartó típusa Intézmények száma Feladatellátási helyek száma KLIK2 475 db5 612 db Állami153 db246 db Egyház461 db886 db Magán515 db2 591 db Egyéb5 db Összesen3 609 db9 340 db

16 ADATGYŰJTŐ FELTÖLTÖTTSÉG AZ EDUCATIÓTÓL KAPOTT STATISZTIKA SZERINT alapfokú művészetoktatás64,38% általános iskola83,27% fejlesztő nevelés-oktatás65,91% gimnázium49,35% kollégium75,18% óvoda35,46% pedagógiai szakszolgálat63,63% szakiskola55,63% szakközépiskola56,16%

17 ADATOK FELDOLGOZÁSÁNAK ELŐKÉSZÍTÉSE KÖZNEVELÉSI FELADATELLÁTÁSI ÉS FEJLESZTÉSI TERV (KFFT) STRUKTÚRÁJÁNAK MEGHATÁROZÁSA AUTOMATIZÁLT ELEMZÉS MEGTERVEZÉSE ADATTÁBLÁK ELKÉSZÍTÉSE ELEMZÉSI SZABÁLYOK MEGHATÁROZÁSA

18 AZ AUTOMATIZÁLT ELEMZŐ RENDSZER FUNKCIÓI MEGADHATÓK AZ ELEMEZNI KÍVÁNT ADATKÖRÖK MEGADHATÓ AZ ELEMZÉS DIMENZIÓI −MEGYE −JÁRÁS −TELEPÜLÉS −INTÉZMÉNY −FEH −……(FENNTARTÓ, ÉLETKOR, SZAKMACSOPORT, STB.) SZERKESZTHETŐ A DOKUMENTUM STRUKTÚRÁJA SZERKESZTHETŐK A TÁBLÁZATOK (FEJLÉC, TÖRZS, LÁBLÉC) MEGADHATÓK A SABLONOK (DOKUMENTUM FEJEZETEK) KIVÁLASZTHATÓK A SZABÁLYOK (ELEMZÉSI SZEMPONTOK)

19 ADATFELDOLGOZÁS ELŐKÉSZÍTÉSE

20 HOGYAN KÉSZÜLNEK A SZABÁLYOK AZ ELEMZÉS TERÜLETEINEK MEGHATÁROZÁSA PL. SZAKOS ELLÁTOTTSÁG, KAPACITÁS MIT AKARUNK MONDANI, ÁLLÍTANI A KAPACITÁS KIHASZNÁLTSÁG % RÉSZEKRE KELL BONTANI AZ ÁLLÍTÁST AZ EGYES RÉSZEKHEZ FELTÉTELEKET KELL RENDELNI (VIZSGÁLATI SZEMPONTOK)

21 SZABÁLYRENDSZER a megengedettnél több tanuló van. a kapacitást meghaladó, de még megengedett számú tanuló van. a kapacitás 75%-nál kevesebb tanuló van, ezért az intézmény felülvizsgálata javasolt. Az intézményben

22 ELÉRHETŐ EREDMÉNYEK Zala megyében 4 tisztán szakképzési, 1 tisztán szakképzési profilú és kollégiumot fenntartó, 13 vegyes szakképzési profilú intézmény található. A megyében 4 tisztán szakképzési profilú intézmény található. Ezekben az intézményekben 9 feladatellátási helyen 2358 tanulót képeznek 220 pedagógussal. Ezen intézmények összes személyi és dologi kiadása Ft. A megyében 1 tisztán szakképzési profilú és kollégiumot fenntartó intézmény található. Ezekben az intézményekben 1 feladatellátási helyen 670 tanulót képeznek 75 pedagógussal. Ezen intézmények összes személyi és dologi kiadása Ft. A kollégiumi férőhelyek száma 240, melyeket 209 szakképző intézményben tanuló és 25 egyéb intézményben tanuló diák vesz igénybe. A megyében 13 vegyes szakképzési profilú intézmény található. Ezekben az intézményekben 26 feladatellátási helyen 7255 tanulót képeznek 981 pedagógussal. Ezen intézmények összes személyi és dologi kiadása Ft. A vegyes szakképzési profilú intézmények átvételénél tekintettel kell lenni arra, hogy összesen 18 feladatellátási helyen 1106 tanulót egyéb köznevelési feladat keretében képez 282 pedagógus.

23 A SZOFTVERRENDSZER FELÉPÍTÉSE Csak szakképző feladatot ellátó intézmény Megye neve Intézmények száma Feladat-ellátási helyek száma Férőhelyek száma Tanulók számaOsztályok száma Pedagógusok és segítők száma évi összes kiadás Bács-Kiskun Baranya Békés Borsod-Abaúj- Zemplén Budapest Csongrád Fejér Győr-Moson- Sopron Hajdú-Bihar Jász-Nagykun- Szolnok Komárom- Esztergom Nógrád Pest Somogy Szabolcs- Szatmár-Bereg Tolna Vas Veszprém Zala Összesen

24

25 EREDMÉNYEK AZ ADATTÁRHÁZ ADATAI FOLYAMATOSAN FRISSÍTHETŐK IDŐSOROS ELEMZÉSEKRE IS LEHETŐSÉGET AD HOSSZÚTÁVON AZ ADATTÁRHÁZBAN LEVŐ ADATOK MINDEGYIKÉRE KÉSZÍTHETŐ SZABÁLY, ADATOK TETSZŐLEGES KOMBINÁLÁSA A JELENTÉSEK, HELYZETELEMEZÉSEK TETSZŐLEGESEN STRUKTURÁLHATÓK TÁBLÁZATOK, DIAGRAMOK SZERKESZTHETŐK MEGTEREMTI A SZAKÉRTŐI ELEMZÉS EGYENSZILÁRDSÁGÁT CSÖKKENTI AZ ELEMZÉSEK ELKÉSZÍTÉSÉNEK RÁFORDÍTÁSAIT

26 JÖVŐBELI FELHASZNÁLÁS ADATOK FOLYAMATOS FRISSÍTÉSE IGÉNY SZERINTI ELEMZÉSEK, JELENTÉSEK GYORS ELŐKÉSZÍTÉSE SZAKÉRTŐI MUNKÁKHOZ ELŐKÉSZÍTŐ ANYAGOK A SZAKÉRTŐI MUNKA ÚJ DIMENZIÓIT TEREMTI MEG A SZABÁLYOK FOLYAMATOS FRISSÍTÉSE CÉLCSOPORTOK SZÁMÁRA STANDARD JELENTÉSEK

27 ALAPVETÉS A KÖZNEVELÉS KÖZÉPPONTJÁBAN A GYERMEK, AZ ELLÁTOTT/TANULÓ ÁLL EZÉRT AZ INDIKÁTORRENDSZERREL SZEMBEN ALAPELVÁRÁS ELÉGSÉGES MÉRTÉKŰ ÉS MEGBÍZHATÓ INFORMÁCIÓT LEGYEN KÉPES SZOLGÁLTATNI STRUKTÚRÁJÁVAL TÜKRÖZZE, HOGY A KÖZNEVELÉS KOMPLEX RENDSZER MÓDSZERTANI SOKSZÍNŰSÉG LEGYEN MEGALAPOZOTT

28 AZ INDIKÁTORRENDSZER ELVI CÉLJA AZ INDIKÁTOR LEGYEN MINDEN SZEREPLŐ ÁLTAL ELFOGADOTT INFORMÁCIÓT KÖZLŐ JELZŐSZÁM EGYSZERŰ, ÉRTHETŐ, MÉRHETŐ, ELÉRHETŐ BEHATÁROLT IDŐSZAKRA VONATKOZÓ ALKALMAZÓI FOGADJÁK EL EGY NÉZŐPONTBÓL MEGHATÁROZOTTAN AD SZÁMSZERŰSÍTETT INFORMÁCIÓT ÖNMAGÁBAN NEM ÍR ELŐ MEGOLDÁST CSELEKVÉS SZÜKSÉGESSÉGÉRE HÍVJA FEL A FIGYELMET ÁRNYALHATÓ A KOMPLEX RENDSZERT JELLEMZŐ PLUSZ INFORMÁCIÓKKAL

29 AZ INDIKÁTORRENDSZER GYAKORLATI CÉLJA AZ INDIKÁTOR NE LEGYEN DÖNTÉST MEGALAPOZÓ „GONDOLKODÁST PÓTLÓ” AZ INDIKÁTOR LEGYEN MEGALAPOZOTTSÁGÁVAL SZAKÉRTŐT, SZAKPOLITIKÁT TÁMOGATÓ MINŐSÍTÉST TÁMOGATÓ MINŐSÉGBIZTOSÍTÁST TÁMOGATÓ FEJLESZTÉSI TERVEZÉST TÁMOGATÓ

30 AZ INDIKÁTORRENDSZER TÁVLATA KONCEPCIONÁLISAN AZ INDIKÁTORKÉSZLET FOLYAMATOSAN FEJLŐDIK LEFEDI A MÉG HIÁNYZÓ TERÜLETEKET MIND MEGBÍZHATÓBBÁ, ÉRVÉNYESEBBÉ VÁLIK RENDSZERRÉ FORMÁLÓDIK KÉPESSÉ VÁLIK A SZÜKSÉGES INFORMÁCIÓK BIZTOSÍTÁSÁRA ALKALMAZÁSÁVAL FONTOS SZEREP HÁRUL A SZAKÉRTŐKRE ÉS AZ INTÉZMÉNYEKRE, MELY SORÁN ELVÉGZIK AZ INDIKÁTORÉRTÉKEK ELEMZÉSÉT ÉS ELŐÉRTÉKELÉSÉT

31 INDIKÁTORKÉSZLET - INDIKÁTORRENDSZER ELLÁTOTTAK, ÉS AZ ŐKET ÉRINTŐ, RÁJUK VONATKOZÓ NEVELÉSI, FEJLESZTÉSI TEVÉKENYSÉG ÉS MINŐSÉGI MUTATÓI FENNTARTÁSHOZ, MŰKÖDTETÉSHEZ, SZAKMAI FELADATELLÁTÁSHOZ RENDELT KAPACITÁS- KIHASZNÁLTSÁG ÉS KÖLTSÉGMUTATÓK FELADATELLÁTÁSHOZ SZÜKSÉGES INFRASTRUKTÚRA, ESZKÖZELLÁTOTTSÁG MENNYISÉGI ÉS MINŐSÉGI MUTATÓI KÖZNEVELÉSI HUMÁMERŐFORRÁS ELLÁTOTTSÁGI ÉS SZAKMAI NÍVÓ SZINTJÉNEK MUTATÓI

32 INDIKÁTORKÉSZLET SZÁMOSSÁGA INDIKÁTORCSOPORT AKTÍV PASSZÍV Feladatellátáshoz szükséges infrastruktúra, eszközellátottság mennyiségi és minőségi mutatói Köznevelési humánerőforrás ellátottsági és szakmai nívó szintjének mutatói Fenntartáshoz, működtetéshez, szakmai feladatellátáshoz rendelt kapacitás- kihasználtság és költségmutatók Ellátottak, és az őket érintő, rájuk vonatkozó nevelési, fejlesztési tevékenység és minőségi mutatói

33 INDIKÁTOROK OSZTÁLYOZÁSA RÖVID TÁVÚ JELZŐSZÁMOK JELLEMZŐEN KIZÁRÓLAG TANÜGYIGAZGATÁSI, TÖRVÉNYESSÉGI ÉS HATÓSÁGI ADATOKHOZ KÖTÖTTEK KÖZEPES ERŐSSÉGŰ MUTATÓK A MAGASABB MINŐSÉGŰ FELADATELLÁTÁST MEGALAPOZÓ ADATOKHOZ KÖTÖTTEK KULCSINDIKÁTOROK A FEJLESZTÉSI TEVÉKENYSÉG EREDMÉNYESSÉGI MUTATÓI

34 KULCSINDIKÁTOROK SZAKÉRTŐI MUNKACSOPORT JAVASLATA ALAPJÁN AZONNALI BEAVATKOZÁS IRÁNTI IGÉNYT MUTATNAK KÖZNEVELÉSI FELADATELLÁTÁS SZEMPONTJÁBÓL MEGHATÁROZÓAK LEHETSÉGES ÉS INDOKOLT AZ ELVÁRT ÉRTÉK („PIROS VONAL”) MEGHATÁROZÁSA KIVÁLASZTÁSRA KERÜLT EGYÜTTESEN 29 DB ALINDIKÁTOR ÉS INDIKÁTOR AKTÍV ÉS PASSZÍV INDIKÁTOROK VEGYESEN

35 KULCSINDIKÁTOROK INDIKÁTORCSOPORT AKTÍV PASSZÍV Ellátottak, és az őket érintő, rájuk vonatkozó nevelési, fejlesztési tevékenység és minőségi 16 4 Mutatói Feladatellátáshoz szükséges infrastruktúra, eszközellátottság mennyiségi és minőségi 1 0 Mutatói Köznevelési humánerőforrás ellátottsági és szakmai nívó szintjének mutatói 4 1 Fenntartáshoz, működtetéshez, szakmai feladatellátáshoz rendelt kapacitás- 3 0 kihasználtság és költségmutatók

36 KULCSINDIKÁTOROK CSOPORTOSÍTÁSA I. KATEGÓRIA JOGSZABÁLY, SZÁMSZERŰSÍTETT SZABÁLYOZÁS AZ ÉRTÉK ALAPJA II. KATEGÓRIA STANDARD JEGYZÉK, EU AJÁNLÁS, UTASÍTÁS AZ ÉRTÉK ALAPJA III. KATEGÓRIA SZAKÉRTŐI JAVASLAT ALAPJÁN SZÁMÍTANDÓ, ORSZÁGOS MEGOSZLÁS, SÁVOZÁS AZ ÉRTÉK ALAPJA

37 A „PIROS VONAL” AZ INDIKÁTOR JELZŐRENDSZER FUNKCIÓJÁT TESTESÍTI MEG A KÖZNEVELÉSI RENDSZER VIZSGÁLT ELEMEIT LEÍRÓ JELZŐSZÁM MATEMATIKAI ELJÁRÁS ÚTJÁN SZÁRMAZTATOTT ÉRTÉK JOGSZABÁLYBAN ELŐÍRTTÓL ELMOZDULÓ ÉRTÉK UTASÍTÁSBAN, AJÁNLÁSBAN ELŐÍRTTÓL ELMOZDULÓ ÉRTÉK FIGYELEMFELHÍVÁS: AZ ADOTT FELADATELLÁTÁS TEKINTETÉBEN HIÁNYOSSÁGOK, VESZÉLYEK, KOCKÁZATOK VANNAK KRITIKUS SZINT, MELY BEAVATKOZÁST IGÉNYEL KOMPLEX HELYZETELEMZÉS, MÉLYEBB VIZSGÁLAT ALAPJA LEHET

38 „PIROS VONAL” TERVEZÉSE CÉLJA TARTALMA EGYÉRTELMŰEN MEGHATÁROZÁSRA IRÁNYULTSÁGA KERÜLT A PIROS VONALAK SZEREPE VÁRHATÓ HATÁSA PIROS VONAL TÍPUSA EGYÉRTELMŰENPOZITÍV IRÁNY JELZI, HOGY MILYEN IRÁNYÚ ELTÉRÉSNEGATÍV IRÁNY JELENTI A KOCKÁZATOTMINDKÉT IRÁNY INDOKOLT ESETBEN KÉSZÜL FELADATTÍPUS SZERINTI PIROS VONAL

39 PÉLDÁUL „PIROS VONAL” INDIKÁTORÉRTÉKTÍPUS EGY PEDAGÓGUSRA JUTÓ TANULÓK SZÁMA9 ÉS 15 ALSÓ-FELSŐ TANULÓK RÉSZÉRE HOZZÁFÉRHETŐ, INTERNET-ELÉRHETŐSÉGGEL RENDELKEZŐ 0,05 KVAN. ALSÓ MUNKAÁLLOMÁSOK SZÁMA A TANULÓK SZÁMÁHOZ VISZONYÍTVA A PEDAGÓGUSOK FLUKTUÁCIÓJÁNAK MÉRTÉKE, ARÁNYA AZ ÖSSZLÉTSZÁMHOZ 0,95 KVAN. FELSŐ KÉPEST A NEVELŐTESTÜLETEN BELÜL A MEGELŐZŐ HÁROM ÉV ÁTLAGÁBAN TANULMÁNYAIK SORÁN KETTŐ ALKALOMMAL ÉVET ISMÉTLŐ TANULÓK ARÁNYA A TANULÓK 10 % FELSŐ TERMÉSZETES SZÁMÁHOZ VISZONYÍTVA

40 „PIROS VONAL” ALKALMAZÁSA A PIROS VONALAK GYAKORLATI HASZNÁLATÁT INFORMATIKAI MEGOLDÁS TÁMOGATJA AZ ÉRTÉKEK BEÉPÜLNEK A SZOFTVERBE FELADATELLÁTÁSI HELY A VIZSGÁLT INDIKÁTORT TEKINTVE PIROS TARTOMÁNYBA KERÜL A RENDSZER JELEZ – INFORMATÍV JELZÉST AD

41 „PIROS VONALAK” HASZNOSULÁSA A KÖZNEVELÉSI RENDSZERBEN FELHÍVJÁK A FIGYELMET A VIZSGÁLT JELENSÉGET ILLETŐEN FELMERÜLŐ PROBLÉMÁKRA INFORMÁCIÓT NYÚJTANAK VESZÉLYEKRŐL, KOCKÁZATOKRÓL, EREDMÉNYEKRŐL VÁLASZT ADNAK (PÉLDÁUL) MELY INDIKÁTOR ESETÉBEN KERÜL A LEGTÖBB FELADATELLÁTÁSI HELY A PIROS TARTOMÁNYBA? MELYIK INDIKÁTORÉRTÉKEK ADNAK LEGTÖBBSZÖR PIROS JELZÉST? MELYIK FELADATELLÁTÁSI HELYEK AZOK, MELYEK TÖBB INDIKÁTORT ILLETŐEN IS PIROS TARTOMÁNYBA KERÜLNEK? MILYEN A PIROS JELZÉSEK TANKERÜLETI, MEGYEI VAGY ORSZÁGOS MEGOSZLÁSA?

42 FUTURE AZ ELFOGADOTT KONCEPCIÓ ALAPJÁN AZ INDIKÁTORKÉSZLET FOLYAMATOSAN FEJLŐDIK LEFEDI A MÉG HIÁNYZÓ TERÜLETEKET MEGBÍZHATÓBBÁ ÉS ÉRVÉNYESEBBÉ VÁLIK KOMPLEXEBB RENDSZERRÉ VÁLIK TESZT PROGRAMBAN VIZSGÁZIK EZT KÖVETŐEN TÖRTÉNIK MEG A BEVEZETÉS A FOLYAMAT FONTOS SZEREPLŐI A SZAKÉRTŐK ÉS AZ INTÉZMÉNYEK INDIKÁTORÉRTÉKEK ELEMZÉSE ÉS ELŐÉRTÉKELÉSE

43 KÖSZÖNJÜK A FIGYELMET!


Letölteni ppt "A KÖZNEVELÉSI ADATOK FELHASZNÁLÁSÁNAK ÚJ LEHETŐSÉGEI TÁMOP 3.1.10-11/1-2012-0001 „Helyi oktatásirányítás fejlesztése”"

Hasonló előadás


Google Hirdetések