Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

ÉRTÉKTEREMTŐ FOLYAMATOK MENEDZSMENTJE Horváth Roland Menyhárt Attila Hörcsig Kata Győri Csaba 2008.12.02.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "ÉRTÉKTEREMTŐ FOLYAMATOK MENEDZSMENTJE Horváth Roland Menyhárt Attila Hörcsig Kata Győri Csaba 2008.12.02."— Előadás másolata:

1 ÉRTÉKTEREMTŐ FOLYAMATOK MENEDZSMENTJE Horváth Roland Menyhárt Attila Hörcsig Kata Győri Csaba

2 Értékteremtő folyamatok: Erőforrások beszerzése, kezelése és felhasználása abból a célból, hogy a fogyasztó számára értéket állítsunk elő és a vállalat alapvető céljának realizálása. ÉFM = a szükséglet-kielégítés megvalósítása az üzleti életben „A vállalat alapvető célja fogyasztói igények kielégítése nyereség elérése mellett.” ÉFM

3 ÉRTÉKTEREMTŐ FOLYAMATOK A VÁLLALATI MŰKÖDÉSBEN Vállalat küldetése fogyasztói igények kielégítése nyereség Értékteremtő folyamatok Vállalati képességek ÉFM

4 Vállalati képességek Értékteremtő folyamatok Fogyasztói igények 2. Mit? 3. Hogyan? 1. Kinek? Az értékteremtő folyamatok és a vállalat küldetése ÉFM

5 Logisztika Termelés és szolgáltatás ÉFM

6 Fogyasztói igény – fogyasztói érték Fogyasztói érték dimenziói: Használati Hely Idő Tulajdon Fogyasztói érték: Fogyasztó-specifikus Változó Folyamatos ellenőrzés alatt áll Befolyásolja a termék jelenlegi és jövőbeli keresletét Létrehozása: termelés/szolgáltatás – logisztika – fogyasztó „útvonalon” ÉFM

7 A termelés, a szolgáltatás és a logisztika összekapcsolódása az értékteremtésben FOGYASZTÓFOGYASZTÓ ÉFM

8 Termelés és szolgáltatás A vállalat két ikerfunkciója, melyeknek feladata a vállalat erőforrásainak transzformálása, fogyasztó igényét kielégítő termék érdekében. ÉFM – Termelés és Szolgáltatás

9 Termelés Fajtái: Jellemzői: ÉFM – Termelés és Szolgáltatás Kitermelőipar Feldolgozóipar Mezőgazdaság Élelmiszeripar Építőipar Gyártási rendszer Gyártási rendszer jellege Gyártás tömegszerűsége

10 Szolgáltatás fajtái Elosztói Termelői Társadalmi Jóléti ÉFM – Termelés és Szolgáltatás

11 Szolgáltatás jellemzői Legtöbbször kézzelfoghatatlan Szubjektív az értéke Sokszor nem piacosítható Sokszor nem szállítható ÉFM – Termelés és Szolgáltatás

12 A termelést és szolgáltatást összekapcsolja: Értékesítési szolgáltatások Termékhez kötődő szolgáltatások Fogyasztótámogató szolgáltatások ÉFM – Termelés és Szolgáltatás

13 Kapacitás és minőség Kapacitáshoz kell: Tárgyi eszközök Technológia Termelési eszközök Minőség: Termék azon tulajdonságai, melyekből kifolyólag alkalmas az adott szükségletek kielégítésére TQM EFQM ÉFM – Termelés és Szolgáltatás

14 2007-ben EFQM díjazottak: Kis- és közepes méretű termelő vagy szolgáltató szervezet kategóriában: Debreceni Hőszolgáltató Zrt. Nagyméretű termelő vagy szolgáltató szervezet kategóriában: Északmagyarországi Regionális Vízművek Zrt. Közszolgáltatói szervezet kategóriában: Szabolcs-Szatmár-Bereg Megyei Önkormányzat Jósa András Oktató Kórház ÉFM – Termelés és Szolgáltatás

15 Mivel foglalkozik a logisztika?  Összekapcsolja a vállalatot a termelőkkel és a fogyasztókkal  Feladata: anyagok, információk, személyek és energia rendszereken belüli és rendszerek közötti áramlásának megtervezése, irányítása, szervezése és ellenőrzése.  Összköltség akár 40%-a  Céljai: a)üzleti folyamatok hatékonyabbá tétele b) az áruegységre jutó költségek csökkentése c)Termelés, értékesítés támogatása, értéknövelő szolgáltatások biztosítása – együtt adják a logisztikai teljesítményt ÉFM - Logisztika

16 Logisztikai rendszer Az anyagi áramlások és készletek, a rájuk vonatkozó információk és irányítási struktúrák rendszere Lépései: Hozzáadott érték: készletet helyez szükséges időpontban a megfelelő helyre 1)Fogyasztói keresletről elérhető információk megszerzése 2)Vállalat, beszerzendő anyagok, szállítók, feladott rendelések 3)Információk mozgásba hozzák az anyagi folyamatokat ÉFM - Logisztika

17 1)a megfelelő információ 2)a megfelelő anyag 3)a megfelelő energia 4)a megfelelő személyek jussanak el 5)a megfelelő mennyiségben 6)a megfelelő minőségben 7)a megfelelő időpontban 8)a megfelelő helyre 9)a megfelelő költséggel ÉFM - Logisztika 9M-elv

18 A logisztika legfőbb területei:  beszerzés, alapanyag-ellátás  csomagolás  elosztási-, áruterítési kommunikáció  készletgazdálkodás is irányítás  raktározás  szállítás és forgalom előrejelzés  anyagmozgatás  rendelés-feldolgozás és kommunikáció  informatikai háttér  üzem és raktárelhelyezés  visszáru-kezelés  vevőszolgálati szintek  selejtezés ÉFM - Logisztika

19 A vállalati logisztika területei  Beszerzési (ellátási) logisztika: biztosítja a termeléshez szükséges bemeneti készleteket  Termelési (gyártási) logisztika: gondoskodik róla, hogy az anyagellátás folyamatos legyen  Értékesítési logisztika: termeléstől egészen a vevő általi átvételig tart  Újrahasznosítási logisztika ÉFM - Logisztika

20 Logisztika /költségek o Szállítási költségek csökkentése – nagyobb raktárkapacitás o Minimum költség – ideális kapacitás kihasználása Logisztika fő formái: o Erőforrások sorrendjének koordinálása a projekt végrehajtásához o Anyagok folyamatos és stabil áramlása – fuvarozási útvonalak és raktározási pontok hálózata ÉFM - Logisztika

21 Supply Chain Management (SCM) – Ellátási Lánc Menedzsment ÉFM - Logisztika

22 KPI: Key Performance Indicators ÉFM - Logisztika

23 General Logistics Systems Megbízhatóság Biztonság Átláthatóság Rugalmasság

24 Eredményesség kulcsa: Belföldi piac ismerete nemzetközi szaktudással 36 európai országra kiterjedő csomagdisztribúciós szolgálat 1998 óta van jelen a magyar csomagpiacon

25 Magas szintű csomagszállítás: Minőségi árak Megbízható átfutási idő és csomagkezelés Felhasználóbarát Rugalmas egyéni megoldások Időgarancia: Belföldön 24 óra(másnapi kézbesítés) EU tagországokon belül jutányos feltételek

26 Technológia: Vonalkódos csomagazonosítás Gépesített, iparszerű csomagkezelés 27 depóból álló hálózat 385 tehergépjármű dolgozik naponta Éjjel-nappali csomaginformáció Export indítás minden munkanapon az EU-ba

27 Termékek és szolgáltatások: Belföldön: Business-Parcel, Business-Small Parcel, Express-Parcel, Express-Small Parcel Nemzetközi: Euro Business-Parcel, Euro Business- Small Parcel

28 Értéknövelő szolgáltatások: Exchange Service Pick&Ship Service DocumentReturn Service Guaranteed24 Service Standby Service AdresseeOnly Service …

29


Letölteni ppt "ÉRTÉKTEREMTŐ FOLYAMATOK MENEDZSMENTJE Horváth Roland Menyhárt Attila Hörcsig Kata Győri Csaba 2008.12.02."

Hasonló előadás


Google Hirdetések