Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

ÉRTÉKTEREMTŐ FOLYAMATOK MENEDZSMENTJE

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "ÉRTÉKTEREMTŐ FOLYAMATOK MENEDZSMENTJE"— Előadás másolata:

1 ÉRTÉKTEREMTŐ FOLYAMATOK MENEDZSMENTJE
Horváth Roland Menyhárt Attila Hörcsig Kata Győri Csaba

2 Értékteremtő folyamatok:
ÉFM Értékteremtő folyamatok: Erőforrások beszerzése, kezelése és felhasználása abból a célból, hogy a fogyasztó számára értéket állítsunk elő és a vállalat alapvető céljának realizálása. ÉFM = a szükséglet-kielégítés megvalósítása az üzleti életben „A vállalat alapvető célja fogyasztói igények kielégítése nyereség elérése mellett.” ÉFM

3 ÉRTÉKTEREMTŐ FOLYAMATOK A VÁLLALATI MŰKÖDÉSBEN
Vállalat küldetése fogyasztói igények kielégítése nyereség Értékteremtő folyamatok Vállalati képességek ÉFM

4 Értékteremtő folyamatok
Az értékteremtő folyamatok és a vállalat küldetése Vállalati képességek Fogyasztói igények Értékteremtő folyamatok 2. Mit? Hogyan? Kinek? ÉFM

5 Termelés és szolgáltatás
ÉFM Logisztika Termelés és szolgáltatás ÉFM

6 Fogyasztói igény – fogyasztói érték
Fogyasztói érték dimenziói: Használati Hely Idő Tulajdon Fogyasztói érték: Fogyasztó-specifikus Változó Folyamatos ellenőrzés alatt áll Befolyásolja a termék jelenlegi és jövőbeli keresletét Létrehozása: termelés/szolgáltatás – logisztika – fogyasztó „útvonalon” ÉFM

7 A termelés, a szolgáltatás és a logisztika összekapcsolódása az értékteremtésben
FOGYASZTÓ ÉFM

8 Termelés és szolgáltatás
A vállalat két ikerfunkciója, melyeknek feladata a vállalat erőforrásainak transzformálása, fogyasztó igényét kielégítő termék érdekében. ÉFM – Termelés és Szolgáltatás

9 Termelés Fajtái: Jellemzői: Kitermelőipar Feldolgozóipar Mezőgazdaság
Élelmiszeripar Építőipar Gyártási rendszer Gyártási rendszer jellege Gyártás tömegszerűsége ÉFM – Termelés és Szolgáltatás

10 Szolgáltatás fajtái Elosztói Termelői Társadalmi Jóléti
ÉFM – Termelés és Szolgáltatás

11 Szolgáltatás jellemzői
Legtöbbször kézzelfoghatatlan Szubjektív az értéke Sokszor nem piacosítható Sokszor nem szállítható ÉFM – Termelés és Szolgáltatás

12 A termelést és szolgáltatást összekapcsolja:
Értékesítési szolgáltatások Termékhez kötődő szolgáltatások Fogyasztótámogató szolgáltatások ÉFM – Termelés és Szolgáltatás

13 Kapacitás és minőség Minőség: Kapacitáshoz kell: Tárgyi eszközök
Technológia Termelési eszközök Minőség: Termék azon tulajdonságai, melyekből kifolyólag alkalmas az adott szükségletek kielégítésére TQM EFQM ÉFM – Termelés és Szolgáltatás

14 2007-ben EFQM díjazottak: Kis- és közepes méretű termelő vagy szolgáltató szervezet kategóriában: Debreceni Hőszolgáltató Zrt. Nagyméretű termelő vagy szolgáltató szervezet kategóriában: Északmagyarországi Regionális Vízművek Zrt. Közszolgáltatói szervezet kategóriában: Szabolcs-Szatmár-Bereg Megyei Önkormányzat Jósa András Oktató Kórház ÉFM – Termelés és Szolgáltatás

15 Mivel foglalkozik a logisztika?
Összekapcsolja a vállalatot a termelőkkel és a fogyasztókkal Feladata: anyagok, információk, személyek és energia rendszereken belüli és rendszerek közötti áramlásának megtervezése, irányítása, szervezése és ellenőrzése. Összköltség akár 40%-a Céljai: üzleti folyamatok hatékonyabbá tétele az áruegységre jutó költségek csökkentése Termelés, értékesítés támogatása, értéknövelő szolgáltatások biztosítása – együtt adják a logisztikai teljesítményt ÉFM - Logisztika

16 Logisztikai rendszer Az anyagi áramlások és készletek, a rájuk vonatkozó információk és irányítási struktúrák rendszere Lépései: Hozzáadott érték: készletet helyez szükséges időpontban a megfelelő helyre Fogyasztói keresletről elérhető információk megszerzése Vállalat, beszerzendő anyagok, szállítók, feladott rendelések Információk mozgásba hozzák az anyagi folyamatokat ÉFM - Logisztika

17 9M-elv a megfelelő információ a megfelelő anyag a megfelelő energia
a megfelelő személyek jussanak el a megfelelő mennyiségben a megfelelő minőségben a megfelelő időpontban a megfelelő helyre a megfelelő költséggel ÉFM - Logisztika

18 A logisztika legfőbb területei:
beszerzés, alapanyag-ellátás csomagolás elosztási-, áruterítési kommunikáció készletgazdálkodás is irányítás raktározás szállítás és forgalom előrejelzés anyagmozgatás rendelés-feldolgozás és kommunikáció informatikai háttér üzem és raktárelhelyezés visszáru-kezelés vevőszolgálati szintek selejtezés ÉFM - Logisztika

19 A vállalati logisztika területei
Beszerzési (ellátási) logisztika: biztosítja a termeléshez szükséges bemeneti készleteket Termelési (gyártási) logisztika: gondoskodik róla, hogy az anyagellátás folyamatos legyen Értékesítési logisztika: termeléstől egészen a vevő általi átvételig tart Újrahasznosítási logisztika ÉFM - Logisztika

20 Logisztika /költségek
Szállítási költségek csökkentése – nagyobb raktárkapacitás Minimum költség – ideális kapacitás kihasználása Logisztika fő formái: Anyagok folyamatos és stabil áramlása – fuvarozási útvonalak és raktározási pontok hálózata Erőforrások sorrendjének koordinálása a projekt végrehajtásához ÉFM - Logisztika

21 Supply Chain Management (SCM) – Ellátási Lánc Menedzsment
ÉFM - Logisztika

22 ÉFM - Logisztika KPI: Key Performance Indicators
ÉFM - Logisztika

23 General Logistics Systems
Megbízhatóság Biztonság Átláthatóság Rugalmasság

24 Eredményesség kulcsa: Belföldi piac ismerete nemzetközi szaktudással
36 európai országra kiterjedő csomagdisztribúciós szolgálat 1998 óta van jelen a magyar csomagpiacon

25 Magas szintű csomagszállítás:
Minőségi árak Megbízható átfutási idő és csomagkezelés Felhasználóbarát Rugalmas egyéni megoldások Időgarancia: Belföldön 24 óra(másnapi kézbesítés) EU tagországokon belül jutányos feltételek

26 Technológia: Vonalkódos csomagazonosítás
Gépesített, iparszerű csomagkezelés 27 depóból álló hálózat 385 tehergépjármű dolgozik naponta Éjjel-nappali csomaginformáció Export indítás minden munkanapon az EU-ba

27 Termékek és szolgáltatások:
Belföldön: Business-Parcel, Business-Small Parcel, Express-Parcel, Express-Small Parcel Nemzetközi: Euro Business-Parcel, Euro Business-Small Parcel

28 Értéknövelő szolgáltatások:
Exchange Service Pick&Ship Service DocumentReturn Service Guaranteed24 Service Standby Service AdresseeOnly Service

29 Köszönjük a figyelmet!


Letölteni ppt "ÉRTÉKTEREMTŐ FOLYAMATOK MENEDZSMENTJE"

Hasonló előadás


Google Hirdetések