Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Dr. Schiffer Csilla. Továbbképzés előnyös:  ha általános válaszok adhatók egy problémára,  ha lehetséges a gyakorlaton túli elméletalkotás, amely továbbképzéssel.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Dr. Schiffer Csilla. Továbbképzés előnyös:  ha általános válaszok adhatók egy problémára,  ha lehetséges a gyakorlaton túli elméletalkotás, amely továbbképzéssel."— Előadás másolata:

1 Dr. Schiffer Csilla

2 Továbbképzés előnyös:  ha általános válaszok adhatók egy problémára,  ha lehetséges a gyakorlaton túli elméletalkotás, amely továbbképzéssel közvetíthető,  ha azt a gyakorlati szakemberek megfelelően alkalmazzák, és ezáltal megoldják a problémáikat,  előre jól tervezhető, prognosztizálható helyzetekben. A reflektív gyakorlat előnyös:  ha a helyzet komplex,  ha gyorsan új tudást igényel  ha több személyt be kell vonni a megoldásba  Előre nehezen tervezhető, és előre látható helyzetekben.

3  „ami az elvárásoknak megfelel” (Kempfert-Rolff, )  Kinek az elvárásainak? Gazdasági elvárások – OECD, ENSZ, EU Társadalmi standardok – Salamancai ajánlások Helyi minőségfogalom – Iskolák!

4 ElőfeltételekElsődleges jelzések és folyamatok Eredmények Feltételek (Input)Oktatási intézmények minősége Tanítási és tanulási helyzetek minősége Rövidtávú hatások (Output) Hosszútávú hatások (Outcome) Struktúrák - Gazdasági - Anyagi - Személyi - Szociális- regionális - Támogató rendszerek Célok - Tanterv -Teljesítmény -Attitűd Magatartás Intézményi szint - Iskola alapelvei -Iskolavezetés - Kooperáció és koordináció - Személyzet- fejlesztés Tanítandók - Tanulási tartalmak és eszközök - A tanítás és tanulás minősége Tanulandók Oktatási célok - Teljesítmény - Attitűd - Magatartás - Szakmai siker - Társadalmi és szociális részvétel Szándékolt tanterv Megvalósuló tantervMegvalósult tanterv In. QuaSSU idézi Ditton 2000

5 oktatás (tanulás)- fejlesztés Személyzet (tantestület)- fejlesztés szervezetfejlesztés A pedagógiai iskolafejlesztés rendszerének összefüggései Kempfert Rolff 2005, 39

6  A hazai szakirodalomban tanulásfejlesztésként is megjelenik (Bognár, 2003).  Az oktatásfejlesztés vagy tanulásfejlesztés elsősorban az osztálytermi szinttel foglalkozik, amely a tanulók eredményességének mérése által nyújtott visszajelzésekre épít. (Kempfert és Rolff, 2005)

7 Egy ország közoktatási rendszerének  reformja,  közoktatási innovációinak rendszer  pl. OM középtávú közoktatásfejlesztési stratégiája 2003,

8  a differenciált oktatás bevezetése,  a kooperatív oktatás bevezetése,  a kéttanáros modell bevezetése (Papp, 1995)  programadaptációk (Gyermekek Háza program, Lépésről lépésre program)  módszeradaptációk

9 Inkluzív nevelés = tanítási módszerek megváltoztatása? nem az iskola működési folyamatait hassa át az inklúzió szemlélete az oktatás módszereit, a tanulást is!


Letölteni ppt "Dr. Schiffer Csilla. Továbbképzés előnyös:  ha általános válaszok adhatók egy problémára,  ha lehetséges a gyakorlaton túli elméletalkotás, amely továbbképzéssel."

Hasonló előadás


Google Hirdetések