Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Pordány Sarolta: Ph.D. kutatásindító Pécsi Tudományegyetem „Oktatás és Társadalom” Neveléstudományi Doktori Iskola Kutatószeminárium 4. Vezeti: Dr. Forray.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Pordány Sarolta: Ph.D. kutatásindító Pécsi Tudományegyetem „Oktatás és Társadalom” Neveléstudományi Doktori Iskola Kutatószeminárium 4. Vezeti: Dr. Forray."— Előadás másolata:

1 Pordány Sarolta: Ph.D. kutatásindító Pécsi Tudományegyetem „Oktatás és Társadalom” Neveléstudományi Doktori Iskola Kutatószeminárium 4. Vezeti: Dr. Forray R. Katalin Pécsi Tudományegyetem „Oktatás és Társadalom” Neveléstudományi Doktori Iskola Kutatószeminárium 4. Vezeti: Dr. Forray R. Katalin Pordány Sarolta: Környezet és felnőttkori tanulás, Ph.D. disszertáció

2 Kutatószeminárium 4. Vezeti: Dr. Forray R. Katalin Cím: Helyi környezet és felnőttkori tanulás (Local environment and ALE) Alcím: A felnőttkori tanulást támogató regionális együttműködések lehetséges modelljei Magyarországon Cím: Helyi környezet és felnőttkori tanulás (Local environment and ALE) Alcím: A felnőttkori tanulást támogató regionális együttműködések lehetséges modelljei Magyarországon Pordány Sarolta: Környezet és felnőttkori tanulás, Ph.D. disszertáció

3 Mit kutatok? A felnőttkori tanulás folyamatának keretet adó, annak eredményességét befolyásoló helyi és regionális irányítási és együttműködési struktúrák új modelljeit, a „tanuló város”- és „tanuló régió” - koncepció és irányítási gyakorlat elméleti kérdéseit. Mit kutatok? A felnőttkori tanulás folyamatának keretet adó, annak eredményességét befolyásoló helyi és regionális irányítási és együttműködési struktúrák új modelljeit, a „tanuló város”- és „tanuló régió” - koncepció és irányítási gyakorlat elméleti kérdéseit. Kutatószeminárium 4. Vezeti: Dr. Forray R. Katalin Pordány Sarolta: Környezet és felnőttkori tanulás, Ph.D. disszertáció

4 Milyen aktuális kérdésekre keresek választ? Milyen módon lehet a felnőttkori tanulást új, „modern” irányítási struktúrákba helyezni? Milyen környezet segíti a felnőttet az életen át tartó tanulás gyakorlati megvalósításában? Milyen módon lehet hatékonyan összehangolni a felnőttkori tanulás tartalmi és módszertani fejlesztést, a koordinációt, a pénzügyi támogatást, az ellátórendszert, a minőség menedzsmentet és az ellenőrzést? Milyen aktuális kérdésekre keresek választ? Milyen módon lehet a felnőttkori tanulást új, „modern” irányítási struktúrákba helyezni? Milyen környezet segíti a felnőttet az életen át tartó tanulás gyakorlati megvalósításában? Milyen módon lehet hatékonyan összehangolni a felnőttkori tanulás tartalmi és módszertani fejlesztést, a koordinációt, a pénzügyi támogatást, az ellátórendszert, a minőség menedzsmentet és az ellenőrzést? Kutatószeminárium 4. Vezeti: Dr. Forray R. Katalin Pordány Sarolta: Környezet és felnőttkori tanulás, Ph.D. disszertáció

5 Miért ezt a problémát kutatom? Az életen át tartó tanulás (LLL) valamennyi ország számára kulcskérdés, stratégiai terület. Kutatások bizonyítják, hogy közvetlenül hatással van a munkaerő minőségére, a demokrácia gyakorlására, az életminőségre, a mobilitásra, a társadalmi integráció erősödésére, valamint az egészségi állapotra is. Miért ezt a problémát kutatom? Az életen át tartó tanulás (LLL) valamennyi ország számára kulcskérdés, stratégiai terület. Kutatások bizonyítják, hogy közvetlenül hatással van a munkaerő minőségére, a demokrácia gyakorlására, az életminőségre, a mobilitásra, a társadalmi integráció erősödésére, valamint az egészségi állapotra is. Pordány Sarolta: Környezet és felnőttkori tanulás, Ph.D. disszertáció Kutatószeminárium 4. Vezeti: Dr. Forray R. Katalin

6 Kutatásom kiindulási pontja és célja: Hogyan lehetne a felnőtteket nagyobb tanulási aktivitásra ösztönözni a formális, a nem-formális és informális tanulás szintjén. Kutatásom kiindulási pontja és célja: Hogyan lehetne a felnőtteket nagyobb tanulási aktivitásra ösztönözni a formális, a nem-formális és informális tanulás szintjén. Pordány Sarolta: Környezet és felnőttkori tanulás, Ph.D. disszertáció Kutatószeminárium 4. Vezeti: Dr. Forray R. Katalin

7 Hipotézisek (1-4) 1) A tanulás kérdésének térségi szemléletű megközelítése nagyobb garanciát nyújt az eredményességre. 2) A potenciális tanulók bevonása a helyi és regionális felnőttképzési politikák kialakításába, azok végrehajtásába és irányításába nagyobb részvételi aktivitást eredményez. Hipotézisek (1-4) 1) A tanulás kérdésének térségi szemléletű megközelítése nagyobb garanciát nyújt az eredményességre. 2) A potenciális tanulók bevonása a helyi és regionális felnőttképzési politikák kialakításába, azok végrehajtásába és irányításába nagyobb részvételi aktivitást eredményez. Pordány Sarolta: Környezet és felnőttkori tanulás, Ph.D. disszertáció Kutatószeminárium 4. Vezeti: Dr. Forray R. Katalin

8 Hipotézisek (1-4) 3) A tanuló régiók koncepció segíti a felnőtt tanulók eredményes és hasznos szakképzését, a tanulási hajlandóság megerősödését. 4) A felnőtt önálló tanulás magas szintje önmagában nem járul hozzá a gazdaságfejlesztéshez csak akkor, ha azt már a javak és szolgáltatások termelése érdekében tervezték meg. Hipotézisek (1-4) 3) A tanuló régiók koncepció segíti a felnőtt tanulók eredményes és hasznos szakképzését, a tanulási hajlandóság megerősödését. 4) A felnőtt önálló tanulás magas szintje önmagában nem járul hozzá a gazdaságfejlesztéshez csak akkor, ha azt már a javak és szolgáltatások termelése érdekében tervezték meg. Pordány Sarolta: Környezet és felnőttkori tanulás, Ph.D. disszertáció Kutatószeminárium 4. Vezeti: Dr. Forray R. Katalin

9 A kutatás fő témái (1-6) 1/ A tanulás-fogalom expanziója – az iskolai oktatástól a tudástársadalomig (70-es évektől napjainkig) időbeli kiterjedés – életen át tartó tanulás térbeli kiterjedés – tanuló régiók gazdasági kiterjedés – tudásipar A kutatás fő témái (1-6) 1/ A tanulás-fogalom expanziója – az iskolai oktatástól a tudástársadalomig (70-es évektől napjainkig) időbeli kiterjedés – életen át tartó tanulás térbeli kiterjedés – tanuló régiók gazdasági kiterjedés – tudásipar Pordány Sarolta: Környezet és felnőttkori tanulás, Ph.D. disszertáció Kutatószeminárium 4. Vezeti: Dr. Forray R. Katalin

10 2/ Tanuló régiók és a regionális gazdaságfejlesztés összefüggései tanuló szervezetek tudás alapú, tanuló gazdaság tudás-termelés és megoszlás innovációs rendszerek 2/ Tanuló régiók és a regionális gazdaságfejlesztés összefüggései tanuló szervezetek tudás alapú, tanuló gazdaság tudás-termelés és megoszlás innovációs rendszerek Pordány Sarolta: Környezet és felnőttkori tanulás, Ph.D. disszertáció Kutatószeminárium 4. Vezeti: Dr. Forray R. Katalin

11 3/ A tanuló régiók funkciói és szerepei (Hassnik,R (1999) What does the learning region means for economy geography? - elmélete alapján) a makro-folyamatok térbeli eredménye, mikro-szintű egyvelege a szervezetek tanulásának, mezo-szintű elméleti regionális fejlesztés, 3/ A tanuló régiók funkciói és szerepei (Hassnik,R (1999) What does the learning region means for economy geography? - elmélete alapján) a makro-folyamatok térbeli eredménye, mikro-szintű egyvelege a szervezetek tanulásának, mezo-szintű elméleti regionális fejlesztés, Pordány Sarolta: Környezet és felnőttkori tanulás, Ph.D. disszertáció Kutatószeminárium 4. Vezeti: Dr. Forray R. Katalin

12 4/ Típusok, megközelítések (Florida,R (1995) Towards the learning region - elmélete alapján) elméleti-strukturális modell elméleti szereplő-orientált modell tevékenységorientált modell 4/ Típusok, megközelítések (Florida,R (1995) Towards the learning region - elmélete alapján) elméleti-strukturális modell elméleti szereplő-orientált modell tevékenységorientált modell Pordány Sarolta: Környezet és felnőttkori tanulás, Ph.D. disszertáció Kutatószeminárium 4. Vezeti: Dr. Forray R. Katalin

13 5/ Regionális politika és tanulás – az EU szociális és régiós politikájában Egész életen át tartó tanulás és az aktív állampolgárság összefüggése; A gazdasági növekedés és a tanulás összefüggései; A tanulás és a szociális kérdések összefüggése; A multikulturális régió és az egész életen át tanulás; Információs és kommunikációs technológiák alkalmazása; 5/ Regionális politika és tanulás – az EU szociális és régiós politikájában Egész életen át tartó tanulás és az aktív állampolgárság összefüggése; A gazdasági növekedés és a tanulás összefüggései; A tanulás és a szociális kérdések összefüggése; A multikulturális régió és az egész életen át tanulás; Információs és kommunikációs technológiák alkalmazása; Pordány Sarolta: Környezet és felnőttkori tanulás, Ph.D. disszertáció Kutatószeminárium 4. Vezeti: Dr. Forray R. Katalin

14 6/ Nemzetközi stratégiák az egész életen át tanulás regionális hálózatainak fejlesztésére: Dél-Korea, Ausztrália, Svédország, Németország Magyarország 6/ Nemzetközi stratégiák az egész életen át tanulás regionális hálózatainak fejlesztésére: Dél-Korea, Ausztrália, Svédország, Németország Magyarország Pordány Sarolta: Környezet és felnőttkori tanulás, Ph.D. disszertáció Kutatószeminárium 4. Vezeti: Dr. Forray R. Katalin

15 A kutatás módszertanáról Kvalitatív módszerek: Tanuló interjúk, vezetői interjúk (civil szervezetek, vállalkozások, közigazgatási szakemberek), felnőtt tanuló-interjúk. Statisztikai elemzések: KSH, EUROSTAT, OECD adatbázisok másodelemzése. Dokumentumelemzés: helyi tervek, programok, kínálatok elemzése A kutatás módszertanáról Kvalitatív módszerek: Tanuló interjúk, vezetői interjúk (civil szervezetek, vállalkozások, közigazgatási szakemberek), felnőtt tanuló-interjúk. Statisztikai elemzések: KSH, EUROSTAT, OECD adatbázisok másodelemzése. Dokumentumelemzés: helyi tervek, programok, kínálatok elemzése Pordány Sarolta: Környezet és felnőttkori tanulás, Ph.D. disszertáció Kutatószeminárium 4. Vezeti: Dr. Forray R. Katalin

16 Kutatási ütemterv február - kutatásindító tanulmány március – április - OECD dokumentumok május – fordítások június – július –augusztus – EU dokumentumok szeptember – kutatásindító tanulmány megírása Kutatási ütemterv február - kutatásindító tanulmány március – április - OECD dokumentumok május – fordítások június – július –augusztus – EU dokumentumok szeptember – kutatásindító tanulmány megírása Pordány Sarolta: Környezet és felnőttkori tanulás, Ph.D. disszertáció Kutatószeminárium 4. Vezeti: Dr. Forray R. Katalin


Letölteni ppt "Pordány Sarolta: Ph.D. kutatásindító Pécsi Tudományegyetem „Oktatás és Társadalom” Neveléstudományi Doktori Iskola Kutatószeminárium 4. Vezeti: Dr. Forray."

Hasonló előadás


Google Hirdetések