Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

„Migráns tanulók a magyar közoktatásban” Oktatási és Kulturális Minisztérium Társadalmi Megújulás Operatív Program „BÁBEL- interkulturális pedagógia porjekt”

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "„Migráns tanulók a magyar közoktatásban” Oktatási és Kulturális Minisztérium Társadalmi Megújulás Operatív Program „BÁBEL- interkulturális pedagógia porjekt”"— Előadás másolata:

1 „Migráns tanulók a magyar közoktatásban” Oktatási és Kulturális Minisztérium Társadalmi Megújulás Operatív Program „BÁBEL- interkulturális pedagógia porjekt”

2 Főpályázó: Erzsébetvárosi Kéttannyelvű Általános Iskola, Szakiskola és Szakközépiskola (Magyar-Angol Kéttannyelvű Általános Iskola és Vendéglátó Szakiskola) konzorciumi partnerek: Artemisszió Alapítvány Mérei Ferenc Fővárosi Pedagógiai és Pályaválasztási Tanácsadó Intézet

3 A PROJEKT INDOKOLTSÁGA: A migráns tanulók jelenléte - állandó pedagógiai feladat Szükségessé vált: - pedagógiánk fejlesztése, korszerűsítése - a hatékony tartalmi, módszertani disszemináció, - az érintett állami, társadalmi és civil szervezetekkel való együttműködés erősítése.

4 A PROJEKT CÉLJA: Hosszú távú: A migráns hátterű tanulók nevelésének, oktatásának, beilleszkedésének és a többséggel való harmonikus együttélésének megteremtése Budapesten és a Közép-magyarország Régióban.

5 A PROJEKT CÉLJA: Közvetlen: (1)rendszerezni és elemezni a magyar és a külföldi gyerekekkel történt együttes foglalkozás eddigi tapasztalatait (2) „jó gyakorlat”-ok felkutatása és adaptálása (3) a kidolgozott, már működő „jó gyakorlat” folytatása, a felhalmozódott tapasztalat és értékek megerősítése (4) tapasztalatok továbbadása, eszmecsere folytatása hasonló összetételű intézményekkel

6 FELADATOK és VÁRHATÓ EREDMÉNYEK: A, egyéni segítségnyújtás a sikeres integrációhoz B, saját kultúra tiszteletben tartása, ápolása, értékként való szemlélete C, tanárok továbbképzése D, disszemináció: jó gyakorlatok továbbadása

7 A, egyéni segítségnyújtás a sikeres integrációhoz: a magyar nyelvtudás fejlesztése a sikeres tanulás és beilleszkedés érdekében: magyar mint idegen nyelv tantárgyorientált segédlet kidolgozása: magyar, környezet, matematika tantárgyakhoz egyéni fejlesztési tervek kidolgozása, tanulói értékelési szempontrendszer kidolgozása komplex művészeti program kidolgozása (1-2. osztály): önkifejezés segítése a zene, a mozgás, a művészeteken keresztül

8 B, saját kultúra tiszteletben tartása, ápolása, értékként való szemlélete Interkulturális csoportfoglalkozások diákjaink számára Multikulturális napok szervezése: más országok kultúrájáról, hagyományairól való ismeretszerzés: a megismerés és elfogadás, mint érték megjelenése Mentor-program beindítása: szülők – iskola - civil szervezetek közötti együttműködés megerősítése Szakácskönyv összeállítása

9 C, tanárok továbbképzése Interkulturális akkreditált képzésben való részvétel új továbbképzési program (MID tanítása iskolás korban) kifejlesztése és akkreditációra benyújtása 1 szaktanácsadói 30 órás interkulturális oktatáshoz kapcsolódó továbbképzés anyaga, és képzés

10 D, disszemináció: jó gyakorlatok továbbadása Interkulturális audit: tanulmány ennek eredményeiről Konferenciák szervezése, bemutató órák biztosítása Hírlevelek átdolgozott (interkulturális) Pedagógiai program, Intézményi Minőségirányítási Program, SzMSz, Házirend, Alapító okirat „jó gyakorlatok” adaptációs tanulmány/útmutató készítése

11 MEGÍTÉLT ÖSSZEG: Ft Projekt vége: augusztus 31.

12 Pedagógiai irányelvünk a projekt végeztével is megmarad: - tanulóink értékként éljék meg az állampolgárságuk, anyanyelvük közötti különbözőséget, - olyan nevelési környezetben éljék mindennapjaikat, ahol szabadon megélhetik identitásukat, megtanulják megérteni és elfogadni másokét.


Letölteni ppt "„Migráns tanulók a magyar közoktatásban” Oktatási és Kulturális Minisztérium Társadalmi Megújulás Operatív Program „BÁBEL- interkulturális pedagógia porjekt”"

Hasonló előadás


Google Hirdetések