Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Üzleti etika a Providentnél. Stabil értékek egy változó világban. Sir Joshua Kelley Waddilove 1841-1920.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Üzleti etika a Providentnél. Stabil értékek egy változó világban. Sir Joshua Kelley Waddilove 1841-1920."— Előadás másolata:

1 Üzleti etika a Providentnél

2 Stabil értékek egy változó világban. Sir Joshua Kelley Waddilove

3 IPF: londoni tőzsdén jegyzett anyavállalat (FTSE 250) –130 év, 8 ország, 2,5M+ ügyfél, dolgozó –99/100 pont az FTSE ESG iparág-specifikus tesztjén Provident: dolgozó, 300e+ ügyfél –90%+ ügyfél-elégedettség  Felelős Ügyfélkezelés Program –8 (!) db reklamáció a felügyeletnél ban iparági átlag: 400/év 1 (egy) esetben találtak mulasztást önkéntes munkaóra a dolgozóktól jótékonysági szervezeteknek A Provident -- kik vagyunk?

4 –Kiválóság az Ügyfélkiszolgálásban (4x) –Arany Fokozatú Call Center (Gfk) –Legjobb Munkahely (Aon) –Best Workplace Award (világ top 30, Gallup) –Fogyatékosságbarát Munkahely –Sokszínű és Családbarát Szervezet ( mtd) –Superbrands –MAF „Felelős Támogató” védjegy 2013 –Véradóbarát Munkahely –European CSR Awards 2013 (osztott II. díj) –OHSAS/MEBIR, ISO 9001, ISO –Önkéntesség Nagykövete (HBLF ) –… Elismerések az elmúlt évekből

5 Hogyan állunk az etikához? Erkölcsi szempontok ÉS üzleti szükségszerűség –erkölcsi: IPF, the „Human face of finance” –üzleti: kockázatkezelő és teljesítményfejlesztő funkciók „Mit várnak el az érintettjeink?” –felelős, etikus hitelezés –dolgozók, tulajdonosok, beszállítók, stb. specifikus elvárásai A vállalati kultúra része – minden dolgozót bevonunk

6 Provident stakeholderek Mi mindent várnak el az érintettjeink? Tulajdonosok:profitabilitás, fenntarthatóság, átláthatóság, … Ügyfelek:minőségi kiszolgálás, felelős hitelezés, … Szabályozók:megfelelés, együttműködés, … Dolgozók:juttatások, korrektség, fejlesztés, bevonás, … Társadalom:etika, jótékonyság, körny.véd., … Versenytársak:közös érdekvédelem, tisztességes verseny, … Állam:adók, munkehelyteremtés, befektetések, … Beszállítók:RSCM (responsible supply chain mgmt)

7 Mi a tét? Elfogadottság („Licence to operate”)  Támogatottság Minden nagyvállalatnak megvan a saját „harca”:

8 Provident üzleti etika program

9 Háttér és eszközök Anyavállalati szintű kezdeményezés –Nemzetközi műhelymunka (IPF + Institute of Business Ethics) –Program szponzorok: a vállalatvezetők A magyar Provident húzóerő a nemzetközi programban Legfontosabb eszközök –Mérések, kutatások, kockázati térkép –Kommunikáció –Etikai Kódex –Képzések és vizsgák – E-LEARNING!

10 Üzleti Etika – vállalati bevezetés AwarenessLaunchingEmbedding Üzleti Etika

11 Előkészítés Kiemelt fontossággal bír a vezetők bevonása már a kezdeti stádiumban A program sikeréhez elengedhetetlen a vezetői példamutatás Üzleti Etika Üzleti Etika – vállalati bevezetés

12 ElőkészítésBevezetés Etikai Kódex és a kapcsolódó program bemutatása workshop-ok keretében Vállalati kommunikáció, e-learning bevezetése Üzleti Etika Üzleti Etika – vállalati bevezetés

13 ElőkészítésBevezetésElmélyítés Figyelem felkeltése a vállalati hierarchia minden szintjén Üzleti Etikai irányelvek beépítése a képzésekbe E-learning modulok és teszt folyamatos használata Etikai Kódex alapelveire épülő üzleti folyamatok Üzleti Etikai Munkacsoport Üzleti Etika Üzleti Etika – vállalati bevezetés

14 ElőkészítésBevezetésElmélyítés Üzleti Etika A program bevezetésének értékelése Fejlesztendő területek beazonosítása Üzleti Etika – vállalati bevezetés

15 Üzleti etika kutatás A 130 vezetőnk közül 111 kitöltötte (nem volt kötelező) 45 lehetséges, és számunkra releváns etikai tényező előfordulási valószínűségét értékelték 1-10-ig a szervezetben Mért területek: –felelős hitelezés –ügyfélkapcsolat –felelős munkaadói magatartás –jogszabályi megfelelés –transzparencia –esélyegyenlőség Kockázati átlag: 1,7

16 Kommunikáció Dönts etikusan! Megéri! Te kire hallgatsz inkább?

17 Etikai Kódex Értékek –Tisztelet –Felelősség –Őszinteség Érintettek –Ügyfelek –Dolgozók –Beszállítók –Tulajdonosok Eszközök –Belső bejelentések vonal –Szankciók –Társadalmi befektetések –…

18 Képzések E-learning (ld. később) Az üzleti etika választható „tantárgy” is a belső képzési programunkban első képzés szeptemberben részletes, „haladó” képzés Belső konferenciák, workshopok board, leadership, staff

19 E-learning: hogyan néz ki?

20 E-learning: Hogyan működik? A felhasználók egyedi azonosítót és beléptetőt kapnak A tananyag az iPad-eken kívül minden vállalati eszközön fut (PC, laptop, tablet, okostelefon) A tananyagot a résztvevők tetszés szerinti tempóban és időpontban dolgozzák fel, akár megszakításokkal Amint a résztvevő felkészült, kétszer próbálkozhat elérni a záró teszten a 80%-ot A teszt 20 véletlenszerűen összeválogatott dilemmából áll, melyekre a legetikusabb választ kell kiválasztaniuk a felkínált megoldások közül. Ha a vizsgázó nem éri el a szinthatárt két próbálkozásból, a követlen vezető értesítést kap, és az esetet a teljesítményértékelés során kell megvizsgálni A sikertelen vizsgázók újrafelkészülés után 3 hónap múlva próbálkozhatnak ismét. A rendszer egyéntől vállalatcsoport szintig képes riportokat generálni a kollégák aktivitásáról. Ha szükséges, az eredmények alapján fejlesztésekre kerül sor től minden munkatársnak évente le kell tennie az etikai vizsgát. Az S4G fejlődésének függvényében a tananyagot továbbfejlesztjük.

21 Felhatalmazás A felhatalmazó vezetés etikus vállalati környezetben működik igazán jól. több felhatalmazás = több felelősség több felelősség = több üzleti kockázat etikus vállalati kultúra = alacsonyabb üzleti kockázat alacsonyabb üzleti kockázat = több profit Franklin-Covey módszertan: „a bizalmatlanság ára” ≈az etikus dolgozókban rejlő profit


Letölteni ppt "Üzleti etika a Providentnél. Stabil értékek egy változó világban. Sir Joshua Kelley Waddilove 1841-1920."

Hasonló előadás


Google Hirdetések