Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Lénárd Sándor ELTE PPK Neveléstudományi Intézet Összebeszélünk - I. Ifjúságügyi Kongresszus 2014. október 31. Mire lehet/ne jó az iskola.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Lénárd Sándor ELTE PPK Neveléstudományi Intézet Összebeszélünk - I. Ifjúságügyi Kongresszus 2014. október 31. Mire lehet/ne jó az iskola."— Előadás másolata:

1 Lénárd Sándor ELTE PPK Neveléstudományi Intézet Összebeszélünk - I. Ifjúságügyi Kongresszus október 31. Mire lehet/ne jó az iskola

2 1. Kihívások 2. Az iskola új funkciói 3. Pedagógusok lehetősége/felelőssége 4. Ötletek

3 1. Kihívások információrobbanás – gyorsaság, hozzáférés bizonytalanság – kezelésének képessége gyermekkor – sokszínűsége, eltérések tananyag – az iskola műveltségközvetítő szerepe megkérdőjeleződött motivációs válság - a diákok többségének a hazai iskolarendszer nem jelent valódi csatornát a társadalmi felemelkedésre

4 2. Az iskola új funkciója ElmagányosodásÉrték pluralitás Tanulás értelmezés

5 Értékek Hagyományos szeresd felebarátod! korlátozd vágyaid! légy becsületes! dolgozz! élj takarékosan! engedelmeskedj! fogadd el a helyed! Modern szeresd önmagad! éld ki szabadon vágyaid! légy sikeres! élvezd az életet! fogyassz! légy független, autonóm! törj ki! hódítsd meg a világot! Hankiss Elemér: A proletár reneszánsz

6 Útban az egyszemélyes csoportok felé: - populáció növekedése, megszűnő csoportizoláció - megindul a csoportok keveredése, - keveredő ideák, alternatív válaszok, - új lehetőségek és a „kulturális döntések” kényszere, - a csoport elveszett? - melyik szabály, norma az igazi? - csoportszoba, beszélgetés közösség? Egyszemélyes csoport Csányi Vilmos: Egyszemélyes csoportok és a globalizáció

7 Új tudás a tanulásról Tanuláskutatás és kognitív idegtudomány A meglévő tudás és az érzelmek rendkívül nagy szerepe A tanulás egyéni jellege („mindenki másképp csinálja”) A tanulás kollektív jellege („együtt könnyebb”)

8 3. A pedagógus lehetőségei A tanulói teljesítmények alakulására a legnagyobb hatást a tanári munka minősége gyakorolja. Komplex emberi erőforrás menedzsment az oktatásban (országos és intézményi szinten) William Sanders - Tennessee tanárkutatás, 1996

9 Forrás: OECD 2009-es pedagógusok között végzett TALIS vizsgálatának eredményeibőlTALIS vizsgálatának A pedagógusok elégedettsége és munkájuk érzékelt sikeressége

10 4. Ötletek Átgondolandó lépések: dereguláció – helyi döntések emberléptékűség – átlátható csoportlétszám, közösség építés gazdag tevékenység repertoár – önmagunk bemutatása egyéni tanulási utak támogatása (3 alapszükséglet) OECD forgatókönyvek

11 Köszönöm a figyelmet!


Letölteni ppt "Lénárd Sándor ELTE PPK Neveléstudományi Intézet Összebeszélünk - I. Ifjúságügyi Kongresszus 2014. október 31. Mire lehet/ne jó az iskola."

Hasonló előadás


Google Hirdetések