Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Baross Gábor Általános Iskola. Alapadatok  Tanulólétszám: 291 fő (alsó:124, felső:167)  Osztályok: 18 csoport (alsó:8,felső:10)  Napközis létszám:

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Baross Gábor Általános Iskola. Alapadatok  Tanulólétszám: 291 fő (alsó:124, felső:167)  Osztályok: 18 csoport (alsó:8,felső:10)  Napközis létszám:"— Előadás másolata:

1 Baross Gábor Általános Iskola

2 Alapadatok  Tanulólétszám: 291 fő (alsó:124, felső:167)  Osztályok: 18 csoport (alsó:8,felső:10)  Napközis létszám: 165 fő  Csoportok száma: 10  Pedagógusok száma: 46 fő  Pedagógiai munkát segítők: 4 fő  Technikaiak: 16 fő

3 Tantervi követelmények teljesítése Előző tanév zárása

4 Tanulói összetétel

5 Tanulók háttere

6 Életképek

7 Reggeli beszélgető kör

8 Önálló tanulás

9 Csoportmunka

10 Kutató munka

11 Interaktív tábla

12 Kooperatív munka

13 Sporttagozat

14 Énekkarunk a Zeneakadémián

15 Bakancsos-szakkör

16 Népszokások

17 ÖKO-nap

18 Egészségnap

19 Családi délután

20 Táblás játékok

21 PROBLÉMÁINK  a tanulók motivációs szintje  tanulók hiányzása  a tanulók logikus gondolkodása  a szociális kompetencia  a viselkedés  szülők érdeklődésének alacsony szintje

22 Megoldások 1.  Kompetencia alapú oktatás  Lépésről lépésre program  Sporttagozat  Néptánc oktatása alsótagozaton  Dráma órák, drámapedagógiai elemek  Csoportbontások (idegen nyelv, matematika)

23 Megoldások 2.  Differenciálás (tehetséggondozás, korrepetálás, nsz)  Kooperatív tanulásszervezési módok  Tevékenységközpontú tanítás  Reggeli beszélgető körök  Napköziotthon, felsős tanuló-klubok  Szakkörök  Énekkar  Tömegsport

24 Megoldások 3.  Intézményi innovációk (jó gyakorlatok átvétele)  Pedagógusok továbbképzése  Oktatási eszközök megújítása  Pályázatok HEFOP HEFOP TÁMOP TÁMOP Comenius Iskolai együttműködések Comenius Iskolai együttműködések

25 Innováció 1. Átfogó intézményfejlesztés  Dokumentációk átdolgozása: Pedagógiai program, helyi tanterv A kompetencia alapú oktatás elveinek beépítése Újszerű oktatási formák bevezetése  Szervezetfejlesztés: Megváltozott vezetői szerep Munkaközösségek átszervezése

26 Innováció 2. Jó gyakorlatok megismerése, adaptációja Jó gyakorlatok megismerése, adaptációja  Táblás játékok program  Komplex Instrukciós Program  Generációk Közötti Párbeszéd Program

27 Innováció 3. A pedagógusok fejlesztési, innovációs tevékenysége  Múzeumpedagógia  Önismereti modul  Digitális tudás alkalmazása  IKT-órák bevezetése (minden 3. tanóra)

28 A megvalósítás biztosítékai 1.  Iskolavezetés Elkötelezett, támogató,nyitott az intézményi innovációra  Munkaközösség-vezetők Irányítja a feladatellátási helyen folyó munkát, kapcsolatot tart

29 A megvalósítás biztosítékai 2.  Munkaközösségek Közös feladatok, problémafelvetés és megoldás, egymás segítése, tantestület felé kommunikáció, példaértékű tevékenység  Tantestület Támogató légkör, segítségnyújtás Nyitottság, egymástól tanulás

30 További fejlesztések  Comenius Pályázat „Iskolai együttműködések” Holland, német, spanyol és magyar iskolák Holland, német, spanyol és magyar iskolák jó példáinak átvétele jó példáinak átvétele  Rendszergondolkodás beépítése az oktatásba  e-twinning A tananyag-feldolgozás új módszerei A tananyag-feldolgozás új módszerei

31 Eredményeink A GYEREKEK  tapasztalata, motiváltsága, önértékelése és önbecsülése, egymás közti kapcsolata A PEDAGÓGUSOK  szemlélete, motiváltsága, módszertani kultúrája, rugalmassága, műhelymunkája AZ ISKOLA  légköre, kapcsolata a szülőkkel és a partnerekkel, valamint a munkánkat segítő szakemberekkel POZITÍVAN VÁLTOZOTT !!!

32 A szülők véleménye  Gyermekem a matematikát jobban érti, jobban szereti.  Kislányom félénk volt, a csoportmunkában önállóvá vált. Most már mer szerepelni.  Angol órán szárnyalunk.  A gyerekek érdeklődése nem lankad, otthon leülnek és hozzáolvasnak az anyaghoz.  Jó volt a tömbösítés, könnyebben meg tudták jegyezni az anyagot, jobban megmaradt bennük.

33 Újítások bevezetése  Személyi feltételek (képzések, nyitottság)  Felmenő rendszer (beállítódás)  Fokozatosság  Szülők megnyerése  Színes, tanórán kívüli programok

34 Helytelen szemlélet: Ha bírálod: azt tanulja, vessen meg másokat. Ellenséges vagy: azt tanulja, verje meg a másikat. Nevetségessé teszed: azt tanulja, húzódjon magába. Megszégyeníted:azt tanulja,bűnös. Szemléletváltás

35  Ha megérted: azt tanulja, legyen türelmes.  Bátorítod : azt tanulja, legyen magabiztos.  Dicséred: azt tanulja, értékeljen másokat.  Tisztességes vagy: azt tanulja, legyen igazságos.  Biztonságot adsz: azt tanulja, higgyen másokban.  Megerősíted: azt tanulja, szeresse önmagát.  Ha elfogadod és barátsággal közelítesz felé: megtanulja, szeretetet talál a világban. Szemléletünk

36 2010/2011. tanévben Az innovációk, jó gyakorlatok kiterjesztése iskolai szintre


Letölteni ppt "Baross Gábor Általános Iskola. Alapadatok  Tanulólétszám: 291 fő (alsó:124, felső:167)  Osztályok: 18 csoport (alsó:8,felső:10)  Napközis létszám:"

Hasonló előadás


Google Hirdetések