Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Baross Gábor Általános Iskola

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Baross Gábor Általános Iskola"— Előadás másolata:

1 Baross Gábor Általános Iskola

2 Alapadatok Tanulólétszám: 291 fő (alsó:124, felső:167)
Osztályok: 18 csoport (alsó:8,felső:10) Napközis létszám: 165 fő Csoportok száma: 10 Pedagógusok száma: 46 fő Pedagógiai munkát segítők: 4 fő Technikaiak: 16 fő

3 Tantervi követelmények teljesítése Előző tanév zárása

4 Tanulói összetétel

5 Tanulók háttere

6 Életképek

7 Reggeli beszélgető kör

8 Önálló tanulás

9 Csoportmunka

10 Kutató munka

11 Interaktív tábla

12 Kooperatív munka

13 Sporttagozat 13

14 Énekkarunk a Zeneakadémián

15 Bakancsos-szakkör 15

16 Népszokások

17 ÖKO-nap

18 Egészségnap 18

19 Családi délután

20 Táblás játékok

21 PROBLÉMÁINK a tanulók motivációs szintje tanulók hiányzása
a tanulók logikus gondolkodása a szociális kompetencia a viselkedés szülők érdeklődésének alacsony szintje

22 Megoldások 1. Kompetencia alapú oktatás Lépésről lépésre program
Sporttagozat Néptánc oktatása alsótagozaton Dráma órák, drámapedagógiai elemek Csoportbontások (idegen nyelv, matematika)

23 Megoldások 2. Differenciálás (tehetséggondozás, korrepetálás, nsz)
Kooperatív tanulásszervezési módok Tevékenységközpontú tanítás Reggeli beszélgető körök Napköziotthon, felsős tanuló-klubok Szakkörök Énekkar Tömegsport

24 Megoldások 3. Intézményi innovációk (jó gyakorlatok átvétele)
Pedagógusok továbbképzése Oktatási eszközök megújítása Pályázatok HEFOP TÁMOP Comenius Iskolai együttműködések

25 Átfogó intézményfejlesztés
Innováció 1. Átfogó intézményfejlesztés Dokumentációk átdolgozása: Pedagógiai program, helyi tanterv A kompetencia alapú oktatás elveinek beépítése Újszerű oktatási formák bevezetése Szervezetfejlesztés: Megváltozott vezetői szerep Munkaközösségek átszervezése

26 Jó gyakorlatok megismerése, adaptációja
Innováció 2. Jó gyakorlatok megismerése, adaptációja Táblás játékok program Komplex Instrukciós Program Generációk Közötti Párbeszéd Program

27 A pedagógusok fejlesztési, innovációs tevékenysége
Múzeumpedagógia Önismereti modul Digitális tudás alkalmazása IKT-órák bevezetése (minden 3. tanóra)

28 A megvalósítás biztosítékai 1.
Iskolavezetés Elkötelezett, támogató,nyitott az intézményi innovációra Munkaközösség-vezetők Irányítja a feladatellátási helyen folyó munkát, kapcsolatot tart

29 A megvalósítás biztosítékai 2.
Munkaközösségek Közös feladatok, problémafelvetés és megoldás, egymás segítése, tantestület felé kommunikáció, példaértékű tevékenység Tantestület Támogató légkör, segítségnyújtás Nyitottság, egymástól tanulás

30 További fejlesztések Comenius Pályázat „Iskolai együttműködések”
Holland, német, spanyol és magyar iskolák jó példáinak átvétele Rendszergondolkodás beépítése az oktatásba e-twinning A tananyag-feldolgozás új módszerei

31 Eredményeink POZITÍVAN VÁLTOZOTT !!! A GYEREKEK
tapasztalata, motiváltsága, önértékelése és önbecsülése, egymás közti kapcsolata A PEDAGÓGUSOK szemlélete, motiváltsága, módszertani kultúrája, rugalmassága, műhelymunkája AZ ISKOLA légköre, kapcsolata a szülőkkel és a partnerekkel, valamint a munkánkat segítő szakemberekkel POZITÍVAN VÁLTOZOTT !!!

32 A szülők véleménye Gyermekem a matematikát jobban érti, jobban szereti. Kislányom félénk volt, a csoportmunkában önállóvá vált. Most már mer szerepelni. Angol órán szárnyalunk. A gyerekek érdeklődése nem lankad, otthon leülnek és hozzáolvasnak az anyaghoz. Jó volt a tömbösítés, könnyebben meg tudták jegyezni az anyagot, jobban megmaradt bennük.

33 Újítások bevezetése Személyi feltételek (képzések, nyitottság)
Felmenő rendszer (beállítódás) Fokozatosság Szülők megnyerése Színes, tanórán kívüli programok

34 Szemléletváltás Helytelen szemlélet:
Ha bírálod: azt tanulja, vessen meg másokat. Ellenséges vagy: azt tanulja, verje meg a másikat. Nevetségessé teszed: azt tanulja, húzódjon magába. Megszégyeníted:azt tanulja,bűnös.

35 Szemléletünk Ha megérted: azt tanulja, legyen türelmes.
Bátorítod : azt tanulja, legyen magabiztos. Dicséred: azt tanulja, értékeljen másokat. Tisztességes vagy: azt tanulja, legyen igazságos. Biztonságot adsz: azt tanulja, higgyen másokban. Megerősíted: azt tanulja, szeresse önmagát. Ha elfogadod és barátsággal közelítesz felé: megtanulja, szeretetet talál a világban.

36 jó gyakorlatok kiterjesztése iskolai szintre
2010/2011. tanévben Az innovációk, jó gyakorlatok kiterjesztése iskolai szintre


Letölteni ppt "Baross Gábor Általános Iskola"

Hasonló előadás


Google Hirdetések