Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

TÁMOP / „Integrációs bázisiskola a Jászságban”

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "TÁMOP / „Integrációs bázisiskola a Jászságban”"— Előadás másolata:

1 TÁMOP-3.3.3-08/1-2009-0011. „Integrációs bázisiskola a Jászságban”
„Integrációs közoktatási referencia intézmények minőségbiztosítása, szakmai szolgáltató hálózatokkal történő együttműködésük támogatása” TÁMOP / „Integrációs bázisiskola a Jászságban” Tóthné Eszes Éva

2 Cél: a közoktatási intézményi hálózat kialakításában való részvétel,
a hálózati tanulás, hospitáció révén a HHH tanulók integrált oktatását segítő, IPR alapú intézményfejlesztésre, inkluzív oktatási környezetre fókuszáló együttműködés fejlesztése, sikeres programok és módszerek elterjesztése, az IPR már jól működő elemeinek rendszerré építése, hatékonyabbá tétele az egymástól való tanulás módszerével. Az együttnevelésben kialakult jó gyakorlatok, a hatékonyan működő pedagógiai modellek megismertetése, elterjesztése a kölcsönös tanulás jegyében a térség oktatási intézményei között. Tóthné Eszes Éva

3 Konzorcium tagjai: JKI Napsugár Óvoda
Szent István Egyetem Alkalmazott Bölcsészeti Kar (Jászberényi Tanítóképző Főiskola) Cigány Kisebbségi Önkormányzat Jászsági Cigányok Munkalehetőségéért Egyesület JKI Petőfi Sándor Általános Iskolai Tagintézmény Tóthné Eszes Éva

4 A projekt célcsoportjai:
Közvetlen célcsoport: a JKI Petőfi Sándor Általános Iskolai Tagintézmény pedagógusai a pályán lévő pedagógusok - a halmozottan hátrányos helyzetű (HHH) tanulók integrált nevelését megvalósítani szándékozó iskolák Közvetett célcsoport: a SZIE ABK (Jászberényi Tanítóképző Főiskola) oktatói a SZIE ABK (Jászberényi Tanítóképző Főiskola) hallgatói, a JKI Napsugár Óvoda óvodapedagógusai a JKI Napsugár Óvoda gyermekei a JKI Petőfi Sándor Általános Iskolai Tagintézmény tanulói a szülők a közoktatási intézményeket övező társadalmi környezet a közoktatási kerek-asztal résztvevői (cigány kisebbségi önkormányzat, gyermekjóléti és családsegítő szolgálat, Faluház, Civil szervezetek, rendőrség, polgárőrség) más integrációs referenciaintézmények a régió közoktatási intézményei Tóthné Eszes Éva

5 A projekt tevékenységi körei:
I. IPR alapú intézményfejlesztéshez kapcsolódó tevékenységek II. Szolgáltatóvá válást elősegítő tevékenységek III. Szolgáltatói tevékenységek IV. Közoktatási fejlesztési hálózatokhoz történő kapcsolódást, a hálózati- és horizontális tanulást segítő tevékenységek V. A támogatható tevékenységek minőségbiztosítással minőségirányítással összefüggő elemei Tóthné Eszes Éva

6 Konzorciumi partnereink együttműködésével valósulnak meg az alábbi tevékenységek:
Óvoda-iskola átmenet (Napsugár Óvoda) Főiskolai hallgatók iskolai gyakorlatának modell-kidolgozása (SZIE ABK Tanítóképző Főiskola, Jászberény) Szülői klub működtetése (óvodás és iskolás szülők, Cigány Kisebbségi Önkormányzat, Jászsági Cigányok Munkalehetőségéért Egyesület) Szociális kerek-asztal működtetése (Cigány Kisebbségi Önkormányzat, Jászsági Cigányok Munkalehetőségéért Egyesület) Más egyéb partner bevonására is sor kerül, így a szülők közösségei, gyermekjóléti és családsegítő szolgálat, nevelési tanácsadó, Iskolaszék, sportegyesület, polgárőrség, rendőrség, középiskolák képviselői is részesei egy-egy tevékenységünknek. Tóthné Eszes Éva

7 IPR alapú intézményfejlesztéshez kapcsolódó tevékenységek
Az IPR önálló tanulási képességet kialakító program 1. osztályban már kidolgozott és alkalmazott elemeinek a évfolyamokra való kiterjesztése, Nyitott iskola program kialakítása és megvalósítása az iskola külső kapcsolatrendszerének fejlesztésére a szülőkkel és a helyi közösségekkel. Tóthné Eszes Éva

8 II. Szolgáltatóvá válást elősegítő tevékenységek:
Pedagógushallgatók fogadására, hospitációk és konzultációk vezetésére, próbatanításokra, vizsgatanításokra történő felkészülés. Tóthné Eszes Éva

9 III. Szolgáltatói tevékenységek:
Más integrációs referencia intézmények számára 1 találkozó megszervezése. Bekapcsolódás más integrációs referencia intézmények által szervezett programokba. 2 további találkozón való részvétel 3-3 fővel. Kistérségi szintű szakmai fejlesztő műhely működtetése Tóthné Eszes Éva

10 III. Szolgáltatói tevékenységek:
Tematikus szakmai műhelyek célja: Az adott területek jó gyakorlatainak megismerése, közös továbbfejlesztése. A résztvevő intézmények adaptációs tervének és az adaptációnak a támogatása, hospitálások (élményszerű tapasztalatszerzés, résztvevői megfigyelés) biztosítása. Tóthné Eszes Éva

11 III. Szolgáltatói tevékenységek:
Kistérségi szintű szakmai fejlesztő műhely működtetése 6-6 alkalommal: Óvoda-iskola átmenet Kooperatív tanulásszervezés Multikulturális tartalmak Tóthné Eszes Éva

12 IV. Hálózati- és horizontális tanulást segítő tevékenységek:
Együttműködés kialakítása a régióban működő (TÁMOP ) fejlesztési koordinációt végző szervezettel, valamint a régióban az NFT 1. HEFOP 2.1. és 3.1. pályázati programok sikeres megvalósításában referenciával rendelkező, legalább 5 , a TÁMOP kiemelt program specifikációja alapján referencia hellyé váló intézménnyel. Tóthné Eszes Éva

13 IV. Hálózati- és horizontális tanulást segítő tevékenységek:
Cél: a jó gyakorlatok megismerése, terjesztése, fejlesztése, a hálózati tanulás előnyeinek kölcsönös kihasználása. Tóthné Eszes Éva

14 V. A minőségbiztosítással összefüggő tevékenységek elemei:
Az intézményi minőségpolitikában megjeleníti az IPR központú működést. A minőségfejlesztési rendszerében meghatározza az IPR alapú működést biztosító vezetési, tervezési feladatok végrehajtását. A teljes körű intézményi önértékelés rendjében szerepelteti az IPR alapú önértékelést. Az önértékelés alapján meghatározza azokat az intézkedéseket, amelyek elősegítik az IPR-ben megfogalmazott elemek beépülését, az intézmény működését biztosító folyamatokba. Tóthné Eszes Éva

15 Köszönöm a figyelmet! Tóthné Eszes Éva


Letölteni ppt "TÁMOP / „Integrációs bázisiskola a Jászságban”"

Hasonló előadás


Google Hirdetések