Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

A személyiség ösztönző – reguláló sajátosságcsoportja Rapos Nóra.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "A személyiség ösztönző – reguláló sajátosságcsoportja Rapos Nóra."— Előadás másolata:

1 A személyiség ösztönző – reguláló sajátosságcsoportja Rapos Nóra

2 Személyiségértelmezések tanfolyamjellegűszociomorális Oktatás+képzés Redukcionista Nevelés+oktatás+képzés Komplex

3 Nevelési célok és emberkép

4 Nevelési értékek Konstruktív életvezetés Szociálisan értékes Egyénileg eredményes

5 A rendszer elemei: konstruktív életvezetés (KMTR, KMTF) ösztönző – reguláló scs. biológiai scs. szervező – végrehajtó scs.

6 Az öszt. – reg. scs. elemei: szokás életvezetési modellek meggyőződés

7 1. A szokás: beidegzés, gyakorlás útján ösztönző funkciója van, de uralkodik is rajtunk konstruktív szokások intenzíven 10 éves korig veszély: habituális személyiség

8 A szokásformálás feltételei: A.) Széles tevékenységkínálat: reformpedagógia felismerése a gy. permanens tevékenykedtetése Mo.-on beszűkült tevékenységkínálat jellemző

9 A szokásformálás feltételei: B.) Motiválás : reformpedagógia az érdeklődésre épít Mo.-on nem tekintik fontosnak itt szükségletekre alapozva: játék, mozgás, változatosság, eredményesség, információ iránti szükséglet.

10 2. Életvezetési modellek: Fajtái:példakép életterv, életeszmény, ideál

11

12 Életvezetési modellek: Példakép konkrét személyhez kötött korán kialakul nem hosszú távú nem ismeri az életét lehet destruktív is lehet destruktív is

13

14

15 Életvezetési modellek: Életterv, életeszmény hosszabb távú racionálisan átgondolt életvezetési koncepció kapcsolata az önértékeléssel

16 Az életvezetési modellek alakításának feltételei: A.) Modellközvetítő személy legyen élményforrás többlet: jogi, ismeretbeli, esztétikai, fizikai B.) Együttes tevékenység

17 3. A meggyőződés: belső szükségletté vált norma kialakítása időigényes, de életre szól, felső tagozat rétegei: eszmei-, ideológiai-, alap meggyőződés,

18 Meggyőződés alakítása: - bizonyítékokkal tapasztalati tényekkel tapasztalaton túli tényekkel képi bizonyíték tárgyi bizonyíték dokumentumfilmek, videók memoárok, önéletrajzok

19 A tények bemutatása lehet: harmónia modell rövid távú, mert a meggyőződés leépül devalválja a meggyőző személyt közömbösségre nevel konfliktusos modell hosszú távú, mert a valósággal igazol a modellnyújtó hiteles marad erősíti a konstruktív türelmetlenséget meg akarja oldani a problémát

20 A rendszer elemei: konstruktív életvezetés (KMTR, KMTF) ösztönző – reguláló scs. biológiai scs. szervező – végrehajtó scs.

21 A szervező – végrehajtó és a biológiai scs. elemei: Szervező – végrehajtó scs. ismeretjártasságkészségképesség Biológiai scs. adottság biogén szükségleti réteg vérmérséklettestalkatösztönök neurohormonális alap

22 Bábosik István koncepciója

23 Nagy József elmélete

24 Jellemformálás, jellemfejlődés

25 A jellem: - morális szükségletekből álló személyiségkomponens tartalmi: morális tartalmak létrejötte szerkezeti: A szükségleti rendszer rendezetlen halmazból, strukturált hierarchia lesz

26 A jellem szerkezeti fejlődése: Kialakulatlan jellem fázis: Szimptómái: pótcselekvési hajlam álhatatlanságdöntésképtelenség Kialakult jellem fázis: homogén viselkedés alá-, fölérendeltség alá-, fölérendeltség domináns szükséglet


Letölteni ppt "A személyiség ösztönző – reguláló sajátosságcsoportja Rapos Nóra."

Hasonló előadás


Google Hirdetések