Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

 A súlyos magatartászavarokkal küzdő fiataloknak és családjaiknak nyújt innovatív szolgáltatásokat a közösségen és otthonon belül.  Évente kb. 4100.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: " A súlyos magatartászavarokkal küzdő fiataloknak és családjaiknak nyújt innovatív szolgáltatásokat a közösségen és otthonon belül.  Évente kb. 4100."— Előadás másolata:

1

2  A súlyos magatartászavarokkal küzdő fiataloknak és családjaiknak nyújt innovatív szolgáltatásokat a közösségen és otthonon belül.  Évente kb gyereknek nyújt szolgáltatást Magyarországon, Portugáliában és az USA-ban.  Programjaink: ◦ Közvetlen munka gyerekekkel, fiatalokkal és a családokkal ◦ Képzés, tanácsadás, kutatás ◦ Gyerekeket szolgáló hatékony szolgáltatások érdekében érdekképviseleti munkát folytat

3  A Pressley Ridge gyerekeinek reményei és álmai nem különböznek más gyerekekétől: boldog és eredményes állampolgárokká válni.  A gyerekek és felnőttek közötti bizalomra alapuló kapcsolatok kiépítése elengedhetetlen a munkánk terén.

4  Az érzelmi zavarok a gyerek rosszul működő ökoszisztémájára utalnak. Vagyis: ◦ A problémás magatartás nem a gyerek bensőjéből fakad. ◦ Tanult mechanizmus, amely a környezettel illetve az onnan érkező hatásokkal való megbirkózást segíti elő (adaptív)  Ebből kifolyólag, a gyerek képes „kitanulni” ezekből a magatartásokból  És helyettük új, hatékony viselkedési formákat megtanulni,  Olyan aktív tanítási folyamaton keresztül, amely a jelen minden pillanatát tanulási helyzetként fogja fel.

5  A „kezelés” az az aktív tanítási-tanulási folyamat, amely itt és most, a gyerekek és családok valós környezetében történik.  A nevelés az egyes gyerekek és családok erősségeire koncentrál, abban a hitben, hogy a kompetenciák elsajátítására éppúgy van lehetőség, mint a változásra.  A fiatalokat a leghatékonyabban nevelni a lehető legjobban szabályozott és struktúrált környezetben lehet.  A csapatmunka a leghatékonyabb.

6  A gyerekekkel közvetlenül foglalkozók mindig képzett szakemberek, hiszen ők vannak a gyerekre a legnagyobb hatással. Őket tanár- nevelőnek hívjuk.  Amikor csak lehetséges a kezeléssel kapcsolatos döntéseket a tanár-nevelő hozza meg.  A tanár-nevelő munkáját szakemberek is segítik: pszichológus, pszichiáter, orvos, szociálismunkás, terapeuta, stb.

7  A nyelvhasználat befolyásolja a kultúrát: ◦ a patológia nyelvezetével szemben a nevelés/oktatásét részesítjük előnyben, ◦ problémák, hiányosságok helyett inkább a fejlesztendő területekre és az erősségekre koncentrálunk.

8

9

10

11

12

13

14  Csoportban nevelés  Krízis és agressziókezelés  Élménypedagógiai facilitáció alapjai  Re-ED - Súlyos érzelmi zavarokkal küzdő fiatalok magatartásmintáinak újratanítása  Magatartás-menedzsment és életrenevelési rendszer

15  Megismerik a csoport működésére vonatkozó elméleteket.  Megtanulják a konkrét módszereket, melyek segítségével nevelési céljaik érdekében kiaknázhatják a fiatalok életében meglévő legnagyobb hatást, azaz a kortárscsoport hatását.  Gyakorolják a technikákat, módszereket szituációs és élménypedagógiai gyakorlatok, forgatókönyvek elemzése során.  Megtapasztalják, hogy a csoportban nevelés során a tanár/csoportvezető hatékonyan tud dolgozni a csoport minden tagjával még akkor is, amikor csak egy gyerekkel foglalkozik.

16  Megismerik a krízisállapotok kialakulásának folyamatát, okait, és a beavatkozás konkrét gyakorlati lehetőségeit.  Alkalmazni tudják a felhangolt állapotok csillapításának technikáit.  Beavatkozásuk eredményeként a krízisállapotok és agresszív helyzetek megszüntethetők és az incidens résztvevői vagy áldozatai az újabb sérülések helyett pozitív tanulási tapasztalattal jönnek ki a helyzetből.  Az új készségek és tudás birtokában cselekedve, a szakemberek számára sokkal kevésbé megterhelő (lelkileg, szellemileg, fizikailag) a frusztrációkkal teli helyzetek megoldása.

17  Az élménypedagógia a „cselekedve tanulás”.  A módszerek segítik a tapasztalati tanulás elemeinek az iskolákba vagy más közösségi intézményekbe való bevezetését az ott dolgozó pedagógusok és más szakemberek számára.  A képzés saját élményeken keresztül mutatja be az élménypedagógia alapjait, és tanítja meg a facilitálás technikáit.  A résztvevők megismerik az élménypedagógia történetét és az alapjait képező elméleteket, és képesek lesznek a gyakorlatokat célirányosan kiválasztani, levezetni és feldolgozni, valamint hosszú távú programokat megtervezni.

18  Megismerik a szakmai munkában alkalmazható 12 Re-ED alapelvet.  Betekintést nyernek egy olyan intervenciós rendszerbe, amely hatékonyan képes kezelni a fiatalkori érzelmi és viselkedészavarokat.  A képzés végére a résztvevők megfogalmazzák saját szakmai alapelveiket és körvonalazzák saját – az alapelvekre épülő – intervenciós rendszerüket.

19  Megismernek egy intézményi keretek közt működtethető értékelési rendszert, amely: ◦ hatékonyan alkalmazható magatartás-zavarok kezelésére ◦ fejleszti a mindennapi felnőtt életben szükséges kompetenciákat.  Megismerik a rendszert támogató elméleteket és képesek a saját magatartás-menedzsment rendszerük megtervezésére, működtetésére és folyamatos fejlesztésére.

20  Az első program a Ferencvárosi Általános és Szakiskolában (jelenleg Dominó Általános Iskola) indult a Ferencvárosi Önkormányzat támogatásával 2005-ben.  Pressley Ridge program indult a salgótarjáni Bóna Kovács Károly Általános Iskola és Diákotthonban (jelenleg SKÁID) és a Kornis Klára Gyermekotthon és Szakiskolában is.

21 DOMINÓ KORNIS BÓNA

22 Gruber Andrea Közép- és Kelet-Európai Regionális Igazgató 1133 Budapest, Thurzó u. 9/b. II. em. 3. Tel:


Letölteni ppt " A súlyos magatartászavarokkal küzdő fiataloknak és családjaiknak nyújt innovatív szolgáltatásokat a közösségen és otthonon belül.  Évente kb. 4100."

Hasonló előadás


Google Hirdetések