Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

A nevelés stílusa.   

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "A nevelés stílusa.   "— Előadás másolata:

1 A nevelés stílusa

2   

3 nevelő hatás  Szándékolt ráhatás  A nevelt szociokulturális minőségében maradandó változást idéz elő  Egyéni képességek fejlesztése

4 A nevelés eredmény  A nevelő hatás következménye  „állapotváltozás”  A tanulói énkép: az általa megfogalmazott kompetencia-érzés befolyással van a teljesítményére

5 Szülők neveléssel kapcsolatos nézetei  1. Az iskola tisztességre neveljen  2. Az iskola az anyanyelv-elsajátítás színtere  3. gondolkodásfejlesztés Nem fontos: a vallási, politikai, színtér, a szórakozás és a játék „A jó gyereket nem kell nevelni”

6 A hallgatók neveléssel kapcsolatos nézetei  Az előzetes képzetek határozzák meg, mit tartanak fontosnak  A képzés során ezt figyelembe kell(ene) venni  A nevelési stratégiájukat ennek mentén tudnák kialakítani.

7  A hallgatói prekoncepció és a képzés eltérő volta miatt a hallgató úgy érzi, h. a képzés nem járul hozzá, hogy jó tanár legyen  = gyenge átvitel  Okai: -hosszú távú rögzülés, -Sztereotípiák hatása

8  Az elméleti fogalmak használata gondot okoz a gyakorlatban (:fogalmi térkép)  A pedagógiai tudás nem mozaik,- hanem rendszer-szerű

9 Tanárkép  Hatalmi szerep (29%)  Alkotó szerep (27%)  Mesterség (19%)

10 A nevelési típusok  Milyenek a nevelési eljárások  Ezen eljárások aránya a nevelési folyamat egészében  Függőségi és tekintélyviszonyok

11  Baldwin: „kontroll-kapcsolat”: a demokratikus családok érdeklődőek, de agresszívek. A kontroll a konformizmusra hat, a kreativitás ellen = kevesebb agresszió

12  Ranschburg:  Meleg-engedékeny  Meleg-korlátozó  Hideg-engedékeny  Hideg-korlátozó  Melyik az ideális kombináció?  (az engedékeny a negatívat is „engedi)

13  Baumrind  -szülői kontroll  -a kapcsolat nyíltsága  -érettség  Törődés-gondozás, mely a fiúk-lányok esetében eltérő: a lányoknál eleve kisebb elvárások

14 A felnőtt nevelő hatása  A kortárs csoport hatása miatt kb. 10. életévtől a nevelős hatást külső hatásként értelmezik = ellenállóvá válnak (konfliktus)  A közvetlen nevelői interakciók ellenkező hatást fognak kifejteni  A nevelői tevékenység áttételessé válik -Szükségletformálássá -Aktivitássá -A tevékenység folyamatában magában valósul meg

15  Negatív hatások: -A tevékenység és a magatartás túlszabályozása -Szabályok: a „közepes sántáknak mankó” -Szélsőséges spontaneitás

16  Direkt hatások  -Szokások beidegzése  -Magatartás-tevékenység kialakítása  -tudatosítás., meggyőzés  Indirekt hatások  -Egyesekre irányul  -A közösségi tev. Visszahat az egyénre  -Kortársi interakciók


Letölteni ppt "A nevelés stílusa.   "

Hasonló előadás


Google Hirdetések