Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Előadás Szerda 08.00 – 09.30 A. III. 240 Hallgató Előadás Szerda

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Előadás Szerda 08.00 – 09.30 A. III. 240 Hallgató Előadás Szerda"— Előadás másolata:

1 Előadás Szerda 08.00 – 09.30 A. III. 240 Hallgató Előadás Szerda 11.20 – 12.50 A. I. 140 Hallgató Fogadó óra Kedd 10.00–11.00 Szerda M 11 Gyakorlat Szerda 09.40 – 11.10 A 202

2 7-8-9 gyakorlat 10. gyakorlat 11-12 gyakorlat 13 gyakorlat
Minden gyakorlaton kiemelések és akcióterv beszámolások 3-4 hallgató 7-8-9 gyakorlat Szállásbevételi terv ismertetése Vendéglátás bevételi terv ismertetése Specializációs bevételi terv ismertetése 10. gyakorlat Bevételi tervek beszámolásai minden szálloda 11-12 gyakorlat Elmaradt beszámolások egyéni és szállodai pótlása Írásbeli vizsgaanyag áttekintése 13 gyakorlat ZH értékelése és jegybeírás ismertetése ZH pótlás Elmaradt vagy egyes javítóvizsgán

3 Teacher only opens the door! Hat kulcskompetencia elvárás
Meggyőzés Convince Kommunikáció Communications Probléma megoldás Problem Solving Konfliktuskezelés Conflict Managing Mobilitás Mobility Elkötelezettség Commitment to Tourism

4 Hotel Manager HR Manager Sales Manager Expedia Revenue Manager Front Office Manager Hotelstars F&B Manager Hotel Manager

5 Dr. Juhász László PhD. Bachelor of Art Master of Art
BGF tantárgyi felelős Bachelor of Art Szállodai (szálláshelyi) alapismeretek Szállodaüzlet vezetése Rendezvényszervezés Szállodagazdálkodás és vezetés 1. Szállodagazdálkodás és vezetés 2. Master of Art Nemzetközi szállodamenedzsment Gyógyfürdők és gyógy-szállodák vezetése Oktatók Budea Ildikó, Csehy Dénes, Csekőné Gulyás Katalin, Karakasné Morvai Klára, Dr. Niklai Ákos, Dr. Szauter István, Várhegyi Péter

6 Dr. Juhász László PhD. - Szakmai gyakorlat állomásai
Családi szálloda, Budapest, városi, re-pozicionálás Klimatikus-, natúr-, sí-szálloda nyitásának előkészítése Butik-szálloda nyitásának szakmai koncepció alakítása Gyógy-szállodanyitás előkészítés és piaci bevezetés 2005 – Szállodai tantárgyak felelőse, THM Course Manager, egyetemi docens Balatoni üdülő-szállodaigazgatója 2000 – 2004 Részmunkaidős oktató KVIK szállodai tantárgy, Záróvizsga Bizottsági Elnök Balatoni Igazgatóság Igazgatója, Accor Hungary Városi – Konferencia - szálloda igazgatóhelyettes 1995 – 2000 Óraadó szállodai és Human Resource témákban, Záróvizsga Elnök Humánpolitikai Igazgató Európa, Accor – Pannonia Utazási irodavezető London (HAT), Akvizíciós - Privatizációs Manager Pannonia Hotels Rt Szállodaigazgató városi-szálloda 1987 – 1995 Óraadó Budapesti Közgazdaságtudományi Egyetem, Turizmus és Szálloda Éttermi Igazgató szállodaigazgató helyettes városi-szálloda Mulatóvezető-helyettes, bármixer (Európa, Regina, Casanova, Horoszkóp) Csárdavezető Balaton (Piroska) Felszolgáló, teremfőnök, söröző, étterem (Apostolok, Sofia, Dunapark) 1966 – 1969 Felszolgáló tanuló kávéház, söröző (Gresham, Apostolok)

7 Szállodaüzlet vezetése
Ajánlás - Inspiráció CBL Alapismeretek Tevékenységek – részlegek – feladatok - munkakörök – berendezések - felszereltség – engedélyezési és üzemeltetési feltételek - kategorizálás Szállodaüzlet vezetése Room Division Management, földszint és emelet részletesen Új dimenzió vezetés és gazdálkodás BA szálláshely szolgáltatás és turizmus - átfogó ismerete - összefüggések felismerése - célok kitűzése - elért eredmények bemutatása - célkitűzések értékelése

8 1. Szállodavezetés és üzemeltetés alapjai
1. Vezetés esszenciája, integrációja 2. Gazdálkodás esszenciális területei, tervezés 3. Szállodák tulajdonjoga és üzemeltetési formái 4. Szállodák fejlődési trendjei 5. Szálláshelyek gazdálkodás környezete 2. Piaci-gazdálkodás a szálláshely szolgáltatásban 6. Piac elemei 7. Szálloda termék 8. Szállodák tevékenységei. 9. Szállodai árak 10. Piaci-gazdálkodás tevékenységei 3. Bevétel-gazdálkodás a szállodákban 11. Szobakiadás 12. Szállodai vendéglátás 13. Specializáció – Szabadidős turisztikai bevételek 14. Specializáció – Üzleti turisztikai bevételek 15. Bevételgazdálkodás

9 Szállodavezetés Esszenciája
Külső makró környezet Globális turizmus környezet Lokális piaci környezet Közvéleménykörnyezet Elégedett VENDÉG VENDÉG Szálloda Szervezet Rendszer V I R Piaci célok Élőmunka munkatársak elégedett munkatársak Emberi célok Holtmunka Befektetett eszköz ingatlan – gép - berendezés Forgóeszköz készlet (árú-anyag) - pénz elégedett tulajdonosok Gazdasági célok Elmélet és gyakorlat

10 Szállodavezetés integráció
Helyszín Budapest, Balaton, Vidék Megyék, Régiók statisztikai, Régió turisztikai, Üdülőkörzetek, Gyógyhelyek Gazdálkodás területei Piaci, Bevétel, Humán, Eredmény, Eszköz, Pénz Tulajdonosi kör Családi szálloda, Önállószálloda, Szállodalánc szálloda, Szállodacsoport szálloda Specializáció Üzleti, Butik, Apartman, Konferencia, Városi, Üdülő, Termál, Sport Gyógy, Wellness, Kastély, Öco, Alternatív Vezetés Piaci helyzet, Termék adottsága, Tulajdonosi elvárások Környezet Használati jog Tulajdon, Résztulajdon, Bérleti szerződés, Lízingszerződés, Üdülési jog szerződés Kategória 1 – 2 – 3 – 4 - 5* márkák Részlegek Értékesítés, Földszint, Emelet, Szállás Szállodai vendéglátás, Típus - Specializáció Karbantartás, Adminisztráció Üzemeltetési forma Tulajdon használatjoga Üzemeltetési szerződés, Franchise szerződés

11 VENDÉG Szállodagazdálkodás esszenciája Pénz- Piaci-gazdálkodás
Pénzügyi terv Pénzforgalom kezelése Pénzeszköz kezelése Kontroling Piaci-gazdálkodás Marketingterv Értékesítés Disztribúció - Foglalás VENDÉG Bevétel- gazdálkodás Bevételi terv Vendégstatisztika Bevételgazdálkodás Időszakos Árképzés Eszköz- gazdálkodás Eszközpótlási terv Befektetett eszközök Készletgazdálkodás Tőkegazdálkodás Beruházás – Beszerzés Biztonság – Védelem Karbantartás Leltár Emberi erőforrás gazdálkodás Emberi erőforrásterv Élőmunka gazdálkodás Személyi költséggazdálkodás Munkaügyi gazdálkodás Humán Menedzsment Eredmény- gazdálkodás Jövedelmezőségi terv Kapacitás – Volumen Költséggazdálkodás Eredmény kimutatás Jövedelmezőség

12 Kiemelések – akciók – prezentációk
Doc formátum 750 ( ) szó három oldal Grafikon, kép kell, de nem számít oldalszámba Hivatkozások Harvard Szakdolgozat formai elvárásai Bemutatások időrendje az előadásokat követi Minden hallgató választ vagy javasol egy témát

13 Határidők - teljesítések
Kiemelések (Virtuális szálloda terveiből releváns tényezők kiemelése, 750 szó) IT rendszerek és kapcsolataik, munkaállomások száma és helye Virtuális szálloda értékesítési csatornái és szegmensek indoklással Szálloda disztribúciós felületek kiválasztása indoklással Tíz szegmens és szálloda prior szegmensei indoklással Kínálati árképzés részletes bemutatása Csomagár képzés bemutatása Dinamikus árképzés bemutatása Mutasson be tíz szállodai missziót értékelje és indokolja Vendégpanasz kezelés formalizált lehetőségei Szegmens tábla megoszlásra szállás, kiadott, vendégéjszaka, bevétel Kapacitások Ft és %, ár, volumen, bevétel Virtuális szálloda bevételnövelésének lehetőségei, indoklással Egy balatoni gyerekbarát szálloda a szabadidős bevételét szeretné növelni. Dolgozzon ki bevételi terveket tartalmazó akcióterveket, a hozzátartozó értékesítési lehetőségekkel, árazott termékekkel, és a vendégszegmens változásaival. Szálláshely mutatószámok, indoklással 15 db Ismertesse a szállodaipar fejődési szakaszait a specializálódási folyamatát

14 Határidők - teljesítések
Akcióterv készítése tíz lépésben, rövid 3-4 soros indoklással lépések 750 szó 16. Piaci célok megfogalmazására 17. Éves üzleti terv készítés folyamatára 18. Megosztási, beszerzési, kínálati és átlagárak értelmezése 19. Növelje az átlagárat a kínálati árak emelése nélkül 20. Ismertesse a szakmai csoportosítási lehetőségeket indoklással 21. Értékesítési szervezet kialakítása indoklással 22. Virtuális szálloda árkapacitás növelése x %-ponttal 23. Virtuális szálloda szállásszegmensének átszegmentálásra 24. Virtuális szálloda bevétel kapacitás növelése x %-ponttal 25. Gyógy-szálloda, piaci célja a szállodai vendéglátás területén az egy vendégre jutó extrafogyasztás növelése 26. Extra fogyasztás növelése wellness szegmensben 27. Termelékenység növelés lehetőségei, indoklással 28. Franchise szerződés bevezetése, szintek, díjak és döntés indoklással 29. Bérlet, lízing, management, franchise eltérései indoklással, díjakkal 30. Adjon tanácsot a franchise szerződés lehetséges kiterjesztésének hatásairól

15 Határidők - teljesítések
Akcióterv 2 készítése tíz lépésben, rövid 3-4 soros indoklással 750 szó 31. Mutassa be, a szállodavezetés és a szállodagazdálkodás esszenciális területeit elméleti összefüggéseit a vezetés integrációjával 32. Szállodák kínálat és kereslet alakulásának trendjei Vázoljon a lehetséges célokat, a kialakítható terveket, példákkal szemléltetve 33. Mutassa be a virtuális szálloda pozicionálására vonatkozó stratégiát és indokolja milyen piaci kommunikációt valósítana meg 34. Rendezvénypiac szerepe a szállodafejlődésben 35. Budapest vonzáskörzetében termál-szálloda piaci szegmentálás ismérvei, szegmensei 36. Szállodai honlap ismérvei, internet , web, elvárások, SEO, REO 37. Értékelje az eltérő turisztikai és törzsvendégkártyák használatát és promóciós hatásait tulajdonosi körök szerint 38. Egészségturizmusra specializálódott szállodák fejlődése 39. Mutassa be a szállodák karbantartási tevékenységét, részlegét, feladatait 40. Mutassa be a szállodák adminisztrációs tevékenységét, részlegét, feladatait 41. A turizmusvállalkozásra ható külső környezeti tényezők 42. Turizmus lokális és globális piaci környezete

16 Házi dolgozat fejezetei
I. „Szállodák piaci helyzetének alakulás az elmúlt öt évben” Piaci pozíciók – részarányok, összetételek – ütemek- változások - trendek Kereslet – turizmus alanyai – beutazók – turisták – vendégek – vendégéjszakák Kínálat – szálláshely – kereskedelmi szálláshely (férőhelyek) – szállodák – szobák Indikátorok- Bevételek – ARR – TREVPAR - SZF% Helyszín (ország, régió, megye, kistérség, település) – típusonként - kategóriáként II. „Szálloda Üzemeltetési forgatókönyve” Termék leírása, tevékenységek, működési program (szolgáltatások, helyszínek, kapacitások, nyitva tartások, üzletek, részlegek, szervezeti felépítés), alapterületek, színvilágok, szobatükör, formaruhák, egyediségek kiemelése, specializáció, tematizáció, közös területek, környezet, berendezések, 239/2009 rendelet és Hotelstars használata, Számítástechnikai programok és munkaállomások a szállodában, Szálloda jogi formái, működési engedélyek, bejentési kötelezettségek III. „Szálloda Marketing Terve” „Marketing terv”, küldetés, környezetelemzés (piac, település, versenytárs), belső elemzés szegmens összetétel kialakítása, kínálati ár meghatározása, árszegmentálás, jövőkép, piaci célok prior szegmensek és árak, szállás, vendéglátás, specializáció Disztribúciós web helyek meghatározása szegmensenként, értékesítési csatornák kijelölése szegmensenként, Foglalási rendszerek meghatározása (on és offline), negyedéves akció terv piaci célokra, akcióterv költségesítése

17 Házi dolgozat fejezetei
IV. „Szállás tevékenység árbevételi terve” Marketingterv alapján prior és kiegészítő szegmensek (minimum öt) Vendégstatisztika, kiadott szobaszám, foglaltság, vendégéjszaka, vendégéjszaka hányados, átlagár, szállásbevétel, hipotézisekkel Bruttó szállás árbevételi terv havi bontásban, öt év kiterjesztés Kapacitásszámítások (bevétel, ár, szoba) ismertetése és elemzése, Szegmens összetétel összefoglaló bemutatása, Szállásbevételre három akcióterv kidolgozása, Összes szállás táblázatban és grafikusan megjelenítése V. „Szállodai vendéglátás árbevételi terve” Marketingterv alapján, tevékenységek, részlegek, üzletek, szegmensek, vendégstatisztika szegmensenként eladott étkezés, átlagár, bevétel Bruttó árbevételi terv havi bontásban, legalább öt alszegmens kidolgozásával, öt év kiterjesztés, Árképzés, árelemzés, számszaki mutatószámok és feladatok alkalmazása, elemzések a dolgozatban VI. „Szállodai egyéb tevékenységek árbevételi terve” Marketing terv alapján, - szegmensek maghatározása, - eladott szolgáltatások, árak, bevételek, típus és egyéb bevételek, szálloda bevételi tervének összesítése, bevételek nettósítása, A szálloda bevétel gazdálkodásának elemzése Tevékenységek, szegmensek és üzletek szerinti mutatószámok, bemutatása és elemzése.


Letölteni ppt "Előadás Szerda 08.00 – 09.30 A. III. 240 Hallgató Előadás Szerda"

Hasonló előadás


Google Hirdetések