Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Szállodavezetés és gazdálkodás I. - Tematika Dr. Juhász László PhD, KVIK – Turizmus Intézet 1 Gyakorlat Szerda 09.40 – 11.10 A 202 Fogadó óra Kedd 10.00–11.00.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Szállodavezetés és gazdálkodás I. - Tematika Dr. Juhász László PhD, KVIK – Turizmus Intézet 1 Gyakorlat Szerda 09.40 – 11.10 A 202 Fogadó óra Kedd 10.00–11.00."— Előadás másolata:

1 Szállodavezetés és gazdálkodás I. - Tematika Dr. Juhász László PhD, KVIK – Turizmus Intézet 1 Gyakorlat Szerda – A 202 Fogadó óra Kedd 10.00–11.00 Szerda M 11 Előadás Szerda – A. III. 240 Hallgató Előadás Szerda – A. I. 140 Hallgató

2 Szállodavezetés és gazdálkodás I. - Tematika Dr. Juhász László PhD, KVIK – Turizmus Intézet 2 Minden gyakorlaton kiemelések és akcióterv beszámolások 3-4 hallgató gyakorlat Szállásbevételi terv ismertetése Vendéglátás bevételi terv ismertetése Specializációs bevételi terv ismertetése 10. gyakorlat Bevételi tervek beszámolásai minden szálloda gyakorlat Elmaradt beszámolások egyéni és szállodai pótlása Írásbeli vizsgaanyag áttekintése 13 gyakorlat ZH értékelése és jegybeírás ismertetése ZH pótlás Elmaradt vagy egyes javítóvizsgán

3 Szállodavezetés és gazdálkodás I. - Tematika Dr. Juhász László PhD, KVIK – Turizmus Intézet 3 Teacher only opens the door! Hat kulcskompetencia elvárás Meggyőzés Convince Kommunikáció Communications Probléma megoldás Problem Solving Konfliktuskezelés Conflict Managing Mobilitás Mobility Elkötelezettség Commitment to Tourism

4 Szállodavezetés és gazdálkodás I. - Tematika Dr. Juhász László PhD, KVIK – Turizmus Intézet 4 Hotel Manager Sales Manager F&B Manager Front Office Manager Expedia Revenue Manager HR Manager Hotelstars Hotel Manager

5 Szállodavezetés és gazdálkodás I. - Tematika Dr. Juhász László PhD, KVIK – Turizmus Intézet 5 Dr. Juhász László PhD. BGF tantárgyi felelős Bachelor of Art Szállodai (szálláshelyi) alapismeretek Szállodaüzlet vezetése Rendezvényszervezés Szállodagazdálkodás és vezetés 1. Szállodagazdálkodás és vezetés 2. Master of Art Nemzetközi szállodamenedzsment Gyógyfürdők és gyógy-szállodák vezetése Oktatók Budea Ildikó, Csehy Dénes, Csekőné Gulyás Katalin, Karakasné Morvai Klára, Dr. Niklai Ákos, Dr. Szauter István, Várhegyi Péter

6 Szállodavezetés és gazdálkodás I. - Tematika Dr. Juhász László PhD, KVIK – Turizmus Intézet 6 Dr. Juhász László PhD. - Szakmai gyakorlat állomásai Családi szálloda, Budapest, városi, re-pozicionálás Klimatikus-, natúr-, sí-szálloda nyitásának előkészítése Butik-szálloda nyitásának szakmai koncepció alakítása Gyógy-szállodanyitás előkészítés és piaci bevezetés 2005 – Szállodai tantárgyak felelőse, THM Course Manager, egyetemi docens Balatoni üdülő-szállodaigazgatója 2000 – 2004Részmunkaidős oktató KVIK szállodai tantárgy, Záróvizsga Bizottsági Elnök Balatoni Igazgatóság Igazgatója, Accor Hungary Városi – Konferencia - szálloda igazgatóhelyettes 1995 – 2000Óraadó szállodai és Human Resource témákban, Záróvizsga Elnök Humánpolitikai Igazgató Európa, Accor – Pannonia Utazási irodavezető London (HAT), Akvizíciós - Privatizációs Manager Pannonia Hotels Rt Szállodaigazgató városi-szálloda 1987 – 1995Óraadó Budapesti Közgazdaságtudományi Egyetem, Turizmus és Szálloda Éttermi Igazgató szállodaigazgató helyettes városi-szálloda Mulatóvezető-helyettes, bármixer (Európa, Regina, Casanova, Horoszkóp) Csárdavezető Balaton (Piroska) Felszolgáló, teremfőnök, söröző, étterem (Apostolok, Sofia, Dunapark) 1966 – 1969Felszolgáló tanuló kávéház, söröző (Gresham, Apostolok)

7 Szállodavezetés és gazdálkodás I. - Tematika Dr. Juhász László PhD, KVIK – Turizmus Intézet 7 Ajánlás - Inspiráció Alapismeretek Tevékenységek – részlegek – feladatok - munkakörök – berendezések - felszereltség – engedélyezési és üzemeltetési feltételek - kategorizálás Szállodaüzlet vezetése Room Division Management, földszint és emelet részletesen Új dimenzió vezetés és gazdálkodás BA szálláshely szolgáltatás és turizmus - átfogó ismerete - összefüggések felismerése - célok kitűzése - elért eredmények bemutatása - célkitűzések értékelése CBL

8 Szállodavezetés és gazdálkodás I. - Tematika Dr. Juhász László PhD, KVIK – Turizmus Intézet 8 1. Szállodavezetés és üzemeltetés alapjai 1. Vezetés esszenciája, integrációja 2. Gazdálkodás esszenciális területei, tervezés 3. Szállodák tulajdonjoga és üzemeltetési formái 4. Szállodák fejlődési trendjei 5. Szálláshelyek gazdálkodás környezete 2. Piaci-gazdálkodás a szálláshely szolgáltatásban 6. Piac elemei 7. Szálloda termék 8. Szállodák tevékenységei. 9. Szállodai árak 10. Piaci-gazdálkodás tevékenységei 3. Bevétel-gazdálkodás a szállodákban 11. Szobakiadás 12. Szállodai vendéglátás 13. Specializáció – Szabadidős turisztikai bevételek 14. Specializáció – Üzleti turisztikai bevételek 15. Bevételgazdálkodás

9 Szállodavezetés és gazdálkodás I. - Tematika Dr. Juhász László PhD, KVIK – Turizmus Intézet Holtmunka Befektetett eszköz ingatlan – gép - berendezés Forgóeszköz készlet (árú- anyag) - pénz elégedett munkatársak elégedett tulajdonosok Lokális piaci környezet Elmélet és gyakorlat Közvéleményk örnyezet VENDÉG Szállodavezetés Esszenciája Külső makró környezet Globális turizmus környezet Élőmunka munkatársak Elégedett VENDÉG Szálloda Szervezet Rendszer V I R Piaci célok Emberi célok Gazdasági célok

10 Szállodavezetés és gazdálkodás I. - Tematika Dr. Juhász László PhD, KVIK – Turizmus Intézet Részlegek Értékesítés, Földszint, Emelet, Szállás Szállodai vendéglátás, Típus - Specializáció Karbantartás, Adminisztráció Specializáció Üzleti, Butik, Apartman, Konferencia, Városi, Üdülő, Termál, Sport Gyógy, Wellness, Kastély, Öco, Alternatív Gazdálkodás területei Piaci, Bevétel, Humán, Eredmény, Eszköz, Pénz Tulajdonosi kör Családi szálloda, Önállószálloda, Szállodalánc szálloda, Szállodacsoport szálloda Kategória 1 – 2 – 3 – 4 - 5* márkák Helyszín Budapest, Balaton, Vidék Megyék, Régiók statisztikai, Régió turisztikai, Üdülőkörzetek, Gyógyhelyek Használati jog Tulajdon, Résztulajdon, Bérleti szerződés, Lízingszerződés, Üdülési jog szerződés Üzemeltetési forma Tulajdon használatjoga Üzemeltetési szerződés, Franchise szerződés Szállodavezetés integráció Vezetés Piaci helyzet, Termék adottsága, Tulajdonosi elvárások Környezet

11 Szállodavezetés és gazdálkodás I. - Tematika Dr. Juhász László PhD, KVIK – Turizmus Intézet Szállodagazdálkodás esszenciája VENDÉG Piaci-gazdálkodás Marketingterv Értékesítés Disztribúció - Foglalás Bevétel- gazdálkodás Bevételi terv Vendégstatisztika Bevételgazdálkodás Időszakos Árképzés Emberi erőforrás gazdálkodás Emberi erőforrásterv Élőmunka gazdálkodás Személyi költséggazdálkodás Munkaügyi gazdálkodás Humán Menedzsment Eredmény- gazdálkodás Jövedelmezőségi terv Kapacitás – Volumen Költséggazdálkodás Eredmény kimutatás Jövedelmezőség Pénz- gazdálkodás Pénzügyi terv Pénzforgalom kezelése Pénzeszköz kezelése Kontroling Eszköz- gazdálkodás Eszközpótlási terv Befektetett eszközök Készletgazdálkodás Tőkegazdálkodás Beruházás – Beszerzés Biztonság – Védelem Karbantartás Leltár

12 Szállodavezetés és gazdálkodás I. - Tematika Dr. Juhász László PhD, KVIK – Turizmus Intézet 12 Kiemelések – akciók – prezentációk Doc formátum 750 ( ) szó három oldal Grafikon, kép kell, de nem számít oldalszámba Hivatkozások Harvard Szakdolgozat formai elvárásai Bemutatások időrendje az előadásokat követi Minden hallgató választ vagy javasol egy témát

13 Szállodavezetés és gazdálkodás I. - Tematika Dr. Juhász László PhD, KVIK – Turizmus Intézet 13 Kiemelések (Virtuális szálloda terveiből releváns tényezők kiemelése, 750 szó) 1.IT rendszerek és kapcsolataik, munkaállomások száma és helye 2.Virtuális szálloda értékesítési csatornái és szegmensek indoklással 3.Szálloda disztribúciós felületek kiválasztása indoklással 4.Tíz szegmens és szálloda prior szegmensei indoklással 5.Kínálati árképzés részletes bemutatása 6.Csomagár képzés bemutatása 7.Dinamikus árképzés bemutatása 8.Mutasson be tíz szállodai missziót értékelje és indokolja 9.Vendégpanasz kezelés formalizált lehetőségei 10.Szegmens tábla megoszlásra szállás, kiadott, vendégéjszaka, bevétel 11.Kapacitások Ft és %, ár, volumen, bevétel 12.Virtuális szálloda bevételnövelésének lehetőségei, indoklással 13.Egy balatoni gyerekbarát szálloda a szabadidős bevételét szeretné növelni. Dolgozzon ki bevételi terveket tartalmazó akcióterveket, a hozzátartozó értékesítési lehetőségekkel, árazott termékekkel, és a vendégszegmens változásaival. 14.Szálláshely mutatószámok, indoklással 15 db 15.Ismertesse a szállodaipar fejődési szakaszait a specializálódási folyamatát Határidők - teljesítések

14 Szállodavezetés és gazdálkodás I. - Tematika Dr. Juhász László PhD, KVIK – Turizmus Intézet 14 Akcióterv készítése tíz lépésben, rövid 3-4 soros indoklással lépések 750 szó 16. Piaci célok megfogalmazására 17. Éves üzleti terv készítés folyamatára 18. Megosztási, beszerzési, kínálati és átlagárak értelmezése 19. Növelje az átlagárat a kínálati árak emelése nélkül 20. Ismertesse a szakmai csoportosítási lehetőségeket indoklással 21. Értékesítési szervezet kialakítása indoklással 22. Virtuális szálloda árkapacitás növelése x %-ponttal 23. Virtuális szálloda szállásszegmensének átszegmentálásra 24. Virtuális szálloda bevétel kapacitás növelése x %-ponttal 25. Gyógy-szálloda, piaci célja a szállodai vendéglátás területén az egy vendégre jutó extrafogyasztás növelése 26. Extra fogyasztás növelése wellness szegmensben 27. Termelékenység növelés lehetőségei, indoklással 28. Franchise szerződés bevezetése, szintek, díjak és döntés indoklással 29. Bérlet, lízing, management, franchise eltérései indoklással, díjakkal 30. Adjon tanácsot a franchise szerződés lehetséges kiterjesztésének hatásairól Határidők - teljesítések

15 Szállodavezetés és gazdálkodás I. - Tematika Dr. Juhász László PhD, KVIK – Turizmus Intézet 15 Akcióterv 2 készítése tíz lépésben, rövid 3-4 soros indoklással 750 szó 31. Mutassa be, a szállodavezetés és a szállodagazdálkodás esszenciális területeit elméleti összefüggéseit a vezetés integrációjával 32. Szállodák kínálat és kereslet alakulásának trendjei Vázoljon a lehetséges célokat, a kialakítható terveket, példákkal szemléltetve 33. Mutassa be a virtuális szálloda pozicionálására vonatkozó stratégiát és indokolja milyen piaci kommunikációt valósítana meg 34.Rendezvénypiac szerepe a szállodafejlődésben 35.Budapest vonzáskörzetében termál-szálloda piaci szegmentálás ismérvei, szegmensei 36.Szállodai honlap ismérvei, internet, web, elvárások, SEO, REO 37.Értékelje az eltérő turisztikai és törzsvendégkártyák használatát és promóciós hatásait tulajdonosi körök szerint 38.Egészségturizmusra specializálódott szállodák fejlődése 39.Mutassa be a szállodák karbantartási tevékenységét, részlegét, feladatait 40.Mutassa be a szállodák adminisztrációs tevékenységét, részlegét, feladatait 41.A turizmusvállalkozásra ható külső környezeti tényezők 42.Turizmus lokális és globális piaci környezete Határidők - teljesítések

16 Szállodavezetés és gazdálkodás I. - Tematika Dr. Juhász László PhD, KVIK – Turizmus Intézet 16 II. „Szálloda Üzemeltetési forgatókönyve” Termék leírása, tevékenységek, működési program (szolgáltatások, helyszínek, kapacitások, nyitva tartások, üzletek, részlegek, szervezeti felépítés), alapterületek, színvilágok, szobatükör, formaruhák, egyediségek kiemelése, specializáció, tematizáció, közös területek, környezet, berendezések, 239/2009 rendelet és Hotelstars használata, Számítástechnikai programok és munkaállomások a szállodában, Szálloda jogi formái, működési engedélyek, bejentési kötelezettségek III. „Szálloda Marketing Terve” „Marketing terv”, küldetés, környezetelemzés (piac, település, versenytárs), belső elemzés szegmens összetétel kialakítása, kínálati ár meghatározása, árszegmentálás, jövőkép, piaci célok prior szegmensek és árak, szállás, vendéglátás, specializáció Disztribúciós web helyek meghatározása szegmensenként, értékesítési csatornák kijelölése szegmensenként, Foglalási rendszerek meghatározása (on és offline), negyedéves akció terv piaci célokra, akcióterv költségesítése I. „Szállodák piaci helyzetének alakulás az elmúlt öt évben” Piaci pozíciók – részarányok, összetételek – ütemek- változások - trendek Kereslet – turizmus alanyai – beutazók – turisták – vendégek – vendégéjszakák Kínálat – szálláshely – kereskedelmi szálláshely (férőhelyek) – szállodák – szobák Indikátorok- Bevételek – ARR – TREVPAR - SZF% Helyszín (ország, régió, megye, kistérség, település) – típusonként - kategóriáként Házi dolgozat fejezetei

17 Szállodavezetés és gazdálkodás I. - Tematika Dr. Juhász László PhD, KVIK – Turizmus Intézet 17 IV. „Szállás tevékenység árbevételi terve” Marketingterv alapján prior és kiegészítő szegmensek (minimum öt) Vendégstatisztika, kiadott szobaszám, foglaltság, vendégéjszaka, vendégéjszaka hányados, átlagár, szállásbevétel, hipotézisekkel Bruttó szállás árbevételi terv havi bontásban, öt év kiterjesztés Kapacitásszámítások (bevétel, ár, szoba) ismertetése és elemzése, Szegmens összetétel összefoglaló bemutatása, Szállásbevételre három akcióterv kidolgozása, Összes szállás táblázatban és grafikusan megjelenítése V. „Szállodai vendéglátás árbevételi terve” Marketingterv alapján, tevékenységek, részlegek, üzletek, szegmensek, vendégstatisztika szegmensenként eladott étkezés, átlagár, bevétel Bruttó árbevételi terv havi bontásban, legalább öt alszegmens kidolgozásával, öt év kiterjesztés, Árképzés, árelemzés, számszaki mutatószámok és feladatok alkalmazása, elemzések a dolgozatban VI. „Szállodai egyéb tevékenységek árbevételi terve” Marketing terv alapján, - szegmensek maghatározása, - eladott szolgáltatások, árak, bevételek, típus és egyéb bevételek, szálloda bevételi tervének összesítése, bevételek nettósítása, A szálloda bevétel gazdálkodásának elemzése Tevékenységek, szegmensek és üzletek szerinti mutatószámok, bemutatása és elemzése. Házi dolgozat fejezetei


Letölteni ppt "Szállodavezetés és gazdálkodás I. - Tematika Dr. Juhász László PhD, KVIK – Turizmus Intézet 1 Gyakorlat Szerda 09.40 – 11.10 A 202 Fogadó óra Kedd 10.00–11.00."

Hasonló előadás


Google Hirdetések