Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Farkas Katalin – Vilmányi Márton 2006. június 15. MINŐSÉGKÖZPONTÚ SZERVEZETIRÁNYÍTÁS – IRÁNYÍTÁSKÖZPONTÚ MINŐSÉGMENEDZSMENT?

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Farkas Katalin – Vilmányi Márton 2006. június 15. MINŐSÉGKÖZPONTÚ SZERVEZETIRÁNYÍTÁS – IRÁNYÍTÁSKÖZPONTÚ MINŐSÉGMENEDZSMENT?"— Előadás másolata:

1 Farkas Katalin – Vilmányi Márton június 15. MINŐSÉGKÖZPONTÚ SZERVEZETIRÁNYÍTÁS – IRÁNYÍTÁSKÖZPONTÚ MINŐSÉGMENEDZSMENT?

2 A Dél-alföldi felsőoktatási intézmények benchmarking alapú minőségértékelési rendszerének kialakítása HEFOP P /1.0

3 A projektet megvalósító konzorcium intézményei: Szegedi Tudományegyetem, Szeged, Eötvös József Főiskola, Baja, Tessedik Sámuel Főiskola, Szarvas

4 I. CÉL II. ELŐZMÉNYEK III. EDDIGI EREDMÉNYEK IV. TERVEK

5 I. CÉL Távlati cél: A Dél-alföldi régió felsőoktatási képzési struktúrájának munkaerő-piac orientált átalakítása Konkrét cél: Dél-alföldi felsőoktatási intézmények minőségértékelési modelljének kidolgozása és bevezetése

6 II. ELŐZMÉNYEK Koncepció kialakítása Kompetencia felmérés : „A szervezet minőségügyi törekvései” kérdőív, 2005 „Munkatársak kompetenciái” kérdőív, 2005 Minőségtérkép elkészítése, Humánerőforrás-fejlesztés Vezetői és munkatársi képzések –Felsővezetői konzultáció, október 24. –Bolognai szemléletű munkatársi képzés,Baja, Szarvas, Szeged, november  Workshop-sorozat konzorciumi szakértői fejlesztés céljából, január-február  Dél-alföldi minőséghét, február 21 – 28 Tananyagfejlesztés: FELKÉSZÍTÉS A MINŐSÉGKÖZPONTÚ INTÉZMÉNYIRÁNYÍTÁS BEVEZETÉSÉRE

7 II. ELŐZMÉNYEK Szakmai rendezvények, konferenciák „Regionalitás, minőségügy, felsőoktatás” konferencia február 25. – Szeged „Felsőoktatási intézmények tevékenységének minőségi dimenziói” párbeszéd konferencia szeptember 13. – Baja „A régi jó egyetem – a régió egyeteme” kerekasztal-beszélgetés december 8. – Szeged „Partnerközpontúság – minőségértékelés – minőségkultúra váltás” konferencia december 16. – Szeged

8 III. EDDIGI EREDMÉNYEK A felsőoktatásra általánosan értelmezhető minőségértékelési modell Mérési és értékelési módszertani kézikönyv Rendszer működtetési kézikönyv

9 III. EDDIGI EREDMÉNYEK A felsőoktatásra általánosan értelmezhető minőségértékelési logikai modell EFQM Irányítási modell

10 III. EDDIGI EREDMÉNYEK A felsőoktatásra általánosan értelmezhető minőségértékelési modell

11 Az EFQM modell lényegi működése se Vezetés Emberi erőforrások Politika és stratégia Partnerkapcsolatok, erőforrások Folyamatok Dolgozói eredmények Vevői eredmények Társadalmi eredmények Kulcs fontosságú eredmények se Vezetés Emberi erőforrások Politika és stratégia Partnerkapcsolatok, erőforrások Folyamatok Dolgozói eredmények Vevői eredmények Társadalmi eredmények Kulcs fontosságú eredmények Intézményi/szervezeti egység szintű beavatkozási területek megjelölése Intézmény/ szervezeti egység stratégiája III. EDDIGI EREDMÉNYEK

12 Az EFQM önértékelés becsatornázása az irányítási folyamatokba III. EDDIGI EREDMÉNYEK Intézményi beavatkozási területek FeltételekMűködésÉrdekeltek Intézményi mutatószámok képzése Szervezeti egység Szintű beavatkozási területek FeltételekMűködésÉrdekeltek Szervezeti egység szintű mutatószámok képzése

13 III. EDDIGI EREDMÉNYEK Mérési és értékelési módszertani kézikönyv tartalma Bevezető Általános minőségértékelési modell felépítése Érdekeltek nézőpont Működés nézőpont Feltétel nézőpont Minta célrendszer bemutatása Céltérkép meghatározása, célok magyarázata, mutatószámok meghatározása

14 III. EDDIGI EREDMÉNYEK Általános stratégiai céltérkép

15

16 III. EDDIGI EREDMÉNYEK Mérési és értékelési módszertani kézikönyvből egy példa a 124 lehetséges cél- és mutatóból Nézőpont: Érdekeltek Célcsoport: Szellemi és tudományos szerep A célcsoport magyarázata Lehetséges cél: Interaktív kapcsolat kialakítása a versenyszférával a képzés és kutatás területén Lehetséges mutató: Szerződő partnerek száma A mutató magyarázata

17 III. EDDIGI EREDMÉNYEK Példa: Szerződő partnerek száma mutatókártya

18 III. EDDIGI EREDMÉNYEK Rendszer működtetési kézikönyv tartalma Bevezető Az általános minőségértékelési mutatószámrendszer célja, dokumentumai, területi érvényessége, alapelvei, jellemzői Minőségértékelési mutatószámrendszer működtetése Rendszer elemek, működési modell EFQM önértékelés Cél- és mutatószám menedzsment

19 III. EDDIGI EREDMÉNYEK Rendszer működtetési kézikönyv útmutató, a gyakorlati megvalósulás Adatgyűjtés Adatértékelés és jelentéskészítés Adatértékelés és jelentéskészítés Adatelemzés és beavatkozás Adatelemzés és beavatkozás Irányítási rendszer fejlesztése Irányítási rendszer fejlesztése Irányítási rendszer felülvizsgálata Irányítási rendszer felülvizsgálata Intézmény Szervezeti egység Szervezeti egység Egység

20 IV. Jelenlegi elsődleges kérdések Intézmény specifikus minőségértékelési modell kialakítása Intézmény specifikus mérési és értékelési kézikönyv kialakítása Intézmény specifikus rendszer működtetési kézikönyv kialakítása

21 IV. TERVEK Intézmény specifikus minőségértékelési rendszer bevezetése kísérleti jelleggel Tapasztalatok gyűjtése, a rendszer javítása A minőségértékelési modell kiterjesztése és akkreditálása

22 Bővebb információ: Várjuk véleményét, észrevételeit: SZTE HEFOP /M


Letölteni ppt "Farkas Katalin – Vilmányi Márton 2006. június 15. MINŐSÉGKÖZPONTÚ SZERVEZETIRÁNYÍTÁS – IRÁNYÍTÁSKÖZPONTÚ MINŐSÉGMENEDZSMENT?"

Hasonló előadás


Google Hirdetések