Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Farkas Katalin – Vilmányi Márton június 15.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Farkas Katalin – Vilmányi Márton június 15."— Előadás másolata:

1 Farkas Katalin – Vilmányi Márton 2006. június 15.
MINŐSÉGKÖZPONTÚ SZERVEZETIRÁNYÍTÁS – IRÁNYÍTÁSKÖZPONTÚ MINŐSÉGMENEDZSMENT? Farkas Katalin – Vilmányi Márton június 15.

2 A Dél-alföldi felsőoktatási intézmények benchmarking alapú minőségértékelési rendszerének kialakítása HEFOP P /1.0

3 A projektet megvalósító konzorcium intézményei:
Szegedi Tudományegyetem, Szeged, Eötvös József Főiskola, Baja, Tessedik Sámuel Főiskola, Szarvas

4 I. CÉL II. ELŐZMÉNYEK III. EDDIGI EREDMÉNYEK IV. TERVEK

5 I. CÉL Távlati cél: A Dél-alföldi régió felsőoktatási képzési struktúrájának munkaerő-piac orientált átalakítása Konkrét cél: Dél-alföldi felsőoktatási intézmények minőségértékelési modelljének kidolgozása és bevezetése

6 II. ELŐZMÉNYEK Koncepció kialakítása Kompetencia felmérés:
„A szervezet minőségügyi törekvései” kérdőív, 2005 „Munkatársak kompetenciái” kérdőív, 2005 Minőségtérkép elkészítése, 2005. Humánerőforrás-fejlesztés Vezetői és munkatársi képzések Felsővezetői konzultáció, október 24. Bolognai szemléletű munkatársi képzés, Baja, Szarvas, Szeged, november Workshop-sorozat konzorciumi szakértői fejlesztés céljából, január-február Dél-alföldi minőséghét, február 21 – 28 Tananyagfejlesztés: FELKÉSZÍTÉS A MINŐSÉGKÖZPONTÚ INTÉZMÉNYIRÁNYÍTÁS BEVEZETÉSÉRE

7 II. ELŐZMÉNYEK Szakmai rendezvények, konferenciák
„Regionalitás, minőségügy, felsőoktatás” konferencia február 25. – Szeged „Felsőoktatási intézmények tevékenységének minőségi dimenziói” párbeszéd konferencia szeptember 13. – Baja „A régi jó egyetem – a régió egyeteme” kerekasztal-beszélgetés december 8. – Szeged „Partnerközpontúság – minőségértékelés – minőségkultúra váltás” konferencia december 16. – Szeged

8 III. EDDIGI EREDMÉNYEK A felsőoktatásra általánosan értelmezhető minőségértékelési modell Mérési és értékelési módszertani kézikönyv Rendszer működtetési kézikönyv

9 III. EDDIGI EREDMÉNYEK A felsőoktatásra általánosan értelmezhető minőségértékelési logikai modell EFQM Irányítási modell

10 A felsőoktatásra általánosan értelmezhető minőségértékelési modell
III. EDDIGI EREDMÉNYEK A felsőoktatásra általánosan értelmezhető minőségértékelési modell

11 Az EFQM modell lényegi működése
Vezetés Emberi erőforrások Politika és stratégia Partnerkapcsolatok, Folyamatok Dolgozói eredmények Vevői Társadalmi Kulcs fontosságú Intézményi/szervezeti egység szintű beavatkozási területek megjelölése Intézmény/ szervezeti egység stratégiája III. EDDIGI EREDMÉNYEK Az EFQM modell lényegi működése

12 Az EFQM önértékelés becsatornázása az irányítási folyamatokba
III. EDDIGI EREDMÉNYEK Az EFQM önértékelés becsatornázása az irányítási folyamatokba beavatkozási Intézményi területek Feltételek Működés Érdekeltek mutatószámok képzése Szintű beavatkozási Szervezeti egység Szervezeti egység szintű

13 Mérési és értékelési módszertani kézikönyv
III. EDDIGI EREDMÉNYEK Mérési és értékelési módszertani kézikönyv tartalma Bevezető Általános minőségértékelési modell felépítése Érdekeltek nézőpont Működés nézőpont Feltétel nézőpont Minta célrendszer bemutatása Céltérkép meghatározása, célok magyarázata, mutatószámok meghatározása

14 Általános stratégiai céltérkép
III. EDDIGI EREDMÉNYEK Általános stratégiai céltérkép

15

16 III. EDDIGI EREDMÉNYEK Mérési és értékelési módszertani kézikönyvből
egy példa a 124 lehetséges cél- és mutatóból Nézőpont: Érdekeltek Célcsoport: Szellemi és tudományos szerep A célcsoport magyarázata Lehetséges cél: Interaktív kapcsolat kialakítása a versenyszférával a képzés és kutatás területén Lehetséges mutató: Szerződő partnerek száma A mutató magyarázata

17 Példa: Szerződő partnerek száma mutatókártya
III. EDDIGI EREDMÉNYEK Példa: Szerződő partnerek száma mutatókártya

18 Rendszer működtetési kézikönyv
III. EDDIGI EREDMÉNYEK Rendszer működtetési kézikönyv tartalma Bevezető Az általános minőségértékelési mutatószámrendszer célja, dokumentumai, területi érvényessége, alapelvei, jellemzői Minőségértékelési mutatószámrendszer működtetése Rendszer elemek, működési modell EFQM önértékelés Cél- és mutatószám menedzsment

19 III. EDDIGI EREDMÉNYEK Rendszer működtetési kézikönyv
útmutató, a gyakorlati megvalósulás Adatgyűjtés Adatértékelés és jelentéskészítés Adatelemzés és beavatkozás Irányítási rendszer fejlesztése felülvizsgálata Intézmény Szervezeti egység Egység

20 IV. Jelenlegi elsődleges kérdések
Intézmény specifikus minőségértékelési modell kialakítása Intézmény specifikus mérési és értékelési kézikönyv kialakítása Intézmény specifikus rendszer működtetési kézikönyv kialakítása

21 IV. TERVEK Intézmény specifikus minőségértékelési rendszer bevezetése kísérleti jelleggel Tapasztalatok gyűjtése, a rendszer javítása A minőségértékelési modell kiterjesztése és akkreditálása

22 Várjuk véleményét, észrevételeit:
Bővebb információ: Várjuk véleményét, észrevételeit: SZTE HEFOP /M


Letölteni ppt "Farkas Katalin – Vilmányi Márton június 15."

Hasonló előadás


Google Hirdetések