Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Fogyasztói magatartás 2006

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Fogyasztói magatartás 2006"— Előadás másolata:

1 Fogyasztói magatartás 2006
Család és Háztartás Fogyasztói magatartás 2006

2 Tartalom A háztartás fogalma, funkciói, szerkezete
Döntési szerepek a családban Gyermek Családi életciklus

3 Bevezetés - háztartás A háztartás mint fogyasztói egység
A háztartás vásárlási és fogyasztói magatartása (család szerkezete, családi életciklus, családi döntési folyamat) A vállalati marketing stratégiának ezt mindenképpen tartalmaznia kell.

4 Háztartás A háztartás személyek kis csoportja. Tagjai együtt laknak, és osztoznak jövedelmen és vagyonon, illetve közösen fogyasztják el a rendelkezésükre álló termékeket és szolgáltatásokat, mindenekelőtt a lakást és az élelmet.

5 Családháztartás Ahol legalább két ember él együtt, akit vér szerint vagy házasság révén rokoni kapcsolat fűz össze. Kultúrához köthető. Gyermek szocializációjában fontos szerepet kap.

6 A háztartások funkciói:
Háztartásvezetés, Fogyasztás, Munkamegosztás, Jövedelemkezelés, Vásárlási, beszerzési döntéshozatal, Tárolási, készletezési mechanizmus.

7 Magyar háztartás típusok
Házaspárok 18 év alatti gyermek nélkül (23%) Házaspár 18 év alatti gyermekkel (33%) Egyedülálló szülők gyermekkel (16%) Egyedül élők (14%) Nem házasságban élők (11%) Más családi háztartás (3%)

8 Házasságkötések alakulása
Gyerekvállalási kedv Általános családmodell (ma 2+2, régen 2+5) Háztartások kiadási szerkezete (élelmiszerre (28%), lakásfenntartás (18%), közlekedés (16%), művelődés, szórakozás (7%), egészségügy (6%), ruha (6%) Infláció, gazdasági- jogi-politikai környezet, mint ható tényezők szerepe. Fogyasztói kosár az egyes háztartásokban, családi preferenciarendszerek.

9 Változások: Az elfogyasztott élelem mennyisége csökken,
Egészségesebb táplálkozás, Gyors elkészítésű élelmiszerek előnyben, Az otthon elkészített ételek választéka csökken, Igényesebb fogyasztó, Kényelmesebb beszerzési formák előnyben lesznek, Kevés idő az otthoni főzésre.

10 Döntési szerepek a családban
Kezdeményező (először veti fel meghatározott termék vagy szolgáltatás vásárlásának ötletét.); Befolyásoló (Nézetei vagy tanácsai befolyásolják a döntést.); Döntéshozó (Meghatározza a döntés egyes részleteit, hogy vásároljanak-e és mit, hogyan és hol vegyék meg, amit kiválasztottak.); Vásárló (Az a személy, aki ténylegesen lebonyolítja a beszerzést.); Használó (Aki fogyasztja, vagy használja, illetve igénybe veszi a terméket vagy szolgáltatást.).

11 A vásárlási döntési folyamat
Probléma felismerése Információgyűjtés Az alternatívák értékelése Üzletválasztás, Vásárlási döntés Vásárlás utáni magatartás

12 Családi életciklus Más és más fogyasztói szegmens.
Más fogyasztási szokások és jellemzők. Állandó mozgás – az idő telik – változnak a szegmensek. Alaptétel a szegmentációnál a mérhetőség és az állandóság. Pl.: Pláza, ahol a család minden tagja megtalálja a maga kis világát, igényeit.

13 Szinglik Jól kereső diplomás egyedülálló nő/férfiak, a kik vagy nem voltak házasok, vagy nagyon korán elváltak. Általában jól jövedelmező állással, gyakorta vezető pozícióval rendelkeznek, napi órát dolgoznak, évesek, egzisztenciálisan függetlenek.

14 Jellemzők: Kedvelik a jó minőséget.
Innovátorok, új dolgokra fogékonyak. Extrém sportokat űznek. Sokat költenek szórakozásra. Kedvelik a divatos helyeket. A sport fontos számukra. Egészségtudatosabban élnek. Szeretnek jó étterembe járni. A flörtölés nem áll távol tőlük. Általában van házi állatuk. Divatosan öltöznek. A munkájuknak élnek. Fittness . Márkahűség csak a presztízs értékű dolgoknál. A státusz szimbólumok fontosak számukra.

15 Idősek piaca A lakosság 20%-a.
Égészségügy (gyógyszer, gyógyászati segédeszközök) Gyermekeik, de inkább unokáik segítése. Szűkösebb jövedelem. Több szabadidő, bulvár és politika, mint általános témák.

16 A gyerekek Egyrészt mint önálló fogyasztók Másrészt mint befolyásolók
A gyerekek, mint a jövő piaca Gyermekek és a reklámok – Etikai Kódex Mesefilmek, McDonalds játékok, könyvek , matricák, stb. Pl.: Verdák Gyermekpszichológia – reklámpszichológia

17 Köszönöm figyelmüket!


Letölteni ppt "Fogyasztói magatartás 2006"

Hasonló előadás


Google Hirdetések