Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

A Nemzeti Iskolagyümölcs-program jelentősége – hazai gyakorlatok, értékelés Dr. Feldman Zsolt agrárgazdaságért felelős helyettes államtitkár Budapest,

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "A Nemzeti Iskolagyümölcs-program jelentősége – hazai gyakorlatok, értékelés Dr. Feldman Zsolt agrárgazdaságért felelős helyettes államtitkár Budapest,"— Előadás másolata:

1 A Nemzeti Iskolagyümölcs-program jelentősége – hazai gyakorlatok, értékelés Dr. Feldman Zsolt agrárgazdaságért felelős helyettes államtitkár Budapest, február 28.

2 2 A program jellemzői röviden •Része a 2009/2010. tanévben indult európai uniós iskolagyümölcs-programnak. •Dinamikusan nő a részvevők száma.

3 3 A program jellemzői röviden –Hetente 2-4 adag termék –22-28 héten át –9 féle friss zöldség, gyümölcs és 100%-os gyümölcslé –Összesen 45 millió adag termék –Uniós és hazai forrás összesen: 2,74 milliárd Ft •Általános iskolák 1-6. osztályos tanulói részére

4 4 A program jellemzői röviden • Egészséges táplálkozási szokásokról • Zöldség-gyümölcs ágazatról • Oktatási anyagok, oktatás, termelők látogatása, kóstoltatás, weblap, pályázatok és ajándékok – A 2014/15-től bővül a témák köre •Kísérő intézkedések – Az ismeretek bővítése, tudatosság növelése:

5 5 Szükségessége •Csökken a lakosság zöldség-gyümölcs fogyasztása •Növekszik a túlsúlyos és az elhízott gyermekek, felnőttek száma

6 6 Jelentőség I. •Rövid- és hosszú távon növeli a gyermekek zöldség-gyümölcs fogyasztását (kihatása lehet a szülők és tanáraik fogyasztására is) –Oka: •az iskolák többségében naponta + 1 adag gyümölcs, zöldség vagy 100%-os gyümölcslé •a tanulók hozzászoknak az egészségesebb termék napi rendszerességű fogyasztásához

7 7 Jelentőség II. •Kedvező (egészségesebb) irányban befolyásolja a gyermekek étkezési szokásait –Oka: •megkedvelik a friss gyümölcsöt, zöldséget, a 100%-os gyümölcslevet és a programból kikerülve is igénylik ezeket •esetleg nassolni valót is ezek közül választanak •a kísérő intézkedések révén bővülnek az ismereteik és tudatosabb fogyasztókká válnak

8 8 Jelentőség III. • Közvetlen értékesítési lehetőség o 2012/2013. tanévben tonna friss zöldség-gyümölcsöt és hektoliter gyümölcslevet osztottunk ki; o 2013/2014. tanévben előreláthatólag tonna friss terméket és hektoliter gyümölcslevet fogunk kiosztani. • Hosszú távon növekszik a friss zöldség és gyümölcs iránti kereslet, és ezen keresztül hozzájárul a termelői jövedelmek stabilizálásához. • A személyes kapcsolatban és a jó minőségben rejlő promóciós lehetőségek (bevésődés)

9 9 Jelentőség IV. • Elősegíti az ágazatok közötti együttműködést. • 2008 óta a program előkészítésében és végrehajtásában részt vesznek: Egészségügy • EMMI • OÉTI Mezőgazdaság • VM • MVH • AKI • Termelők, TÉSZ-ek, zöldség-gyümölcs TCS- k, TSZT-k • Szakmai és érdekvédelmi szervezetek Oktatás • EMMI • KLIK • Oktatási intézmények • Pedagógusok szakmai szervezetei

10 10 Köszönöm megtisztelő figyelmüket!


Letölteni ppt "A Nemzeti Iskolagyümölcs-program jelentősége – hazai gyakorlatok, értékelés Dr. Feldman Zsolt agrárgazdaságért felelős helyettes államtitkár Budapest,"

Hasonló előadás


Google Hirdetések