Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az interprofesszionális együttműködés munkaformáinak sajátosságai (Mohácsi – Lakatos) ESETKONFERENCIA: - résztvevők érdekeltek a kliens/klienscsoport problémájának.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Az interprofesszionális együttműködés munkaformáinak sajátosságai (Mohácsi – Lakatos) ESETKONFERENCIA: - résztvevők érdekeltek a kliens/klienscsoport problémájának."— Előadás másolata:

1 Az interprofesszionális együttműködés munkaformáinak sajátosságai (Mohácsi – Lakatos)
ESETKONFERENCIA: - résztvevők érdekeltek a kliens/klienscsoport problémájának megoldásában - közösen dolgozzák ki az akciótervet - az akció végrehajtásában tevőlegesen is részt vesznek - gyakran jelen van maga a kliens is - adott helyzetekre szerveződik - a csoportra a feladattudat jellemző - a csoport összetétele változhat egy konferencia folyamatában

2 Az interprofesszionális együttműködés munkaformáinak sajátosságai (Mohácsi – Lakatos)
ESETMEGBESZÉLŐ CSOPORT: - segítséget és támogatást nyújt az esetgazdának az esetvezetés problémáinak kreatív megoldásában - az esethozó személyes érzelmeinek megértésében és kezelésében (SZERINTEM EZ A SZUPERVÍZIÓ – Ágoston Magdolna)

3 Az interprofesszionális együttműködés munkaformáinak sajátosságai (Mohácsi – Lakatos)
TEAM: - rendszeresség, csoporttudat, csoportszellem - tagjai állandóak - intézményi és intézményközi formája is lehet - a csoport a feladattal foglalkozik (a személyes érintettség helyett!) - interprofesszionális jellegű - az összetartó erő a feladattudat - a team-ülések közötti időszakban tevőlegesen is részt vesznek a tagok a feladat megoldásában

4 A sikeres interprofesszionális team jellemzői (H. J. Kersting)
1. Szociális kompetencia az interprofesszionális együttműködésben - a tagok kapcsolata pozitív, tehát teherbíró - a konfliktusok kimondhatóak, tehát megoldhatóak - a team képviselői és a környezet közötti konfliktusok nyílttá tehetők - az érdekek kiegyensúlyozása bekövetkezik - a különbözőségeket konstruktívan használják a tagok

5 A sikeres interprofesszionális team jellemzői (H. J. Kersting)
minden tag a csoporthoz tartozónak érzi magát - a tagok a szakmai határaikon túlmutató módon azonosulnak a programmal - saját team-kultúra jön létre - a team tagjai pozitív képet nyújtanak kifelé, bár tudatában vannak belső problémáiknak - belső (teamen belüli) problémáikat kihívásnak tekintik

6 A sikeres interprofesszionális team jellemzői (H. J. Kersting)
a tagok kibontakoztathatják saját képességeiket - érzékenyek egymásra és adekvátan reagálnak egymás érzelmi állapotára - a team keresi a külső kapcsolatokat, de a belső tapasztalat és véleménycsere zavartalan marad - a megbeszélések nyíltak, őszinték - a hibák megbeszélésekor nincs személyes támadás

7 A sikeres interprofesszionális team jellemzői (H. J. Kersting)
a hibákat tolerálják - a konfliktusokat a fejlődés esélyének tekintik - minden tag informált a szükséges mértékben, ill. tudja honnan, hogyan szerezheti be azokat

8 A sikeres interprofesszionális team jellemzői
2. Funkcionális kompetencia: - a tagok ismerik a célt és egyetértenek vele - törekszenek a cél elérésére - hisznek a cél elérésében - a vezetés moderátornak tekinti magát - a tagok maguk döntenek a területükhöz tartozó intézkedésekről - a tagoknak világosan meghatározott és értelmes funkciójuk van - a funkciók elhatároltak egymástól - a funkciók egyeztetettek és kiegészítik egymást

9 A sikeres interprofesszionális team jellemzői
3. Szakmai kompetencia: - a tagok megfelelő szakmai tudással rendelkezzenek saját szakmájukban - ismerik szakmai határaikat - készek kompetenciáik kibővítésére - tudják, milyen más szakmák képviselőit kell meghívniuk a team-be


Letölteni ppt "Az interprofesszionális együttműködés munkaformáinak sajátosságai (Mohácsi – Lakatos) ESETKONFERENCIA: - résztvevők érdekeltek a kliens/klienscsoport problémájának."

Hasonló előadás


Google Hirdetések