Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az interprofesszionális együttműködés munkaformáinak sajátosságai (Mohácsi – Lakatos)  ESETKONFERENCIA:  -résztvevők érdekeltek a kliens/klienscsoport.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Az interprofesszionális együttműködés munkaformáinak sajátosságai (Mohácsi – Lakatos)  ESETKONFERENCIA:  -résztvevők érdekeltek a kliens/klienscsoport."— Előadás másolata:

1 Az interprofesszionális együttműködés munkaformáinak sajátosságai (Mohácsi – Lakatos)  ESETKONFERENCIA:  -résztvevők érdekeltek a kliens/klienscsoport problémájának megoldásában  -közösen dolgozzák ki az akciótervet  -az akció végrehajtásában tevőlegesen is részt vesznek  -gyakran jelen van maga a kliens is  -adott helyzetekre szerveződik  -a csoportra a feladattudat jellemző  -a csoport összetétele változhat egy konferencia folyamatában

2  ESETMEGBESZÉLŐ CSOPORT:  -segítséget és támogatást nyújt az esetgazdának az esetvezetés problémáinak kreatív megoldásában  -az esethozó személyes érzelmeinek megértésében és kezelésében (SZERINTEM EZ A SZUPERVÍZIÓ – Ágoston Magdolna) Az interprofesszionális együttműködés munkaformáinak sajátosságai (Mohácsi – Lakatos)

3  TEAM :  -rendszeresség, csoporttudat, csoportszellem  -tagjai állandóak  -intézményi és intézményközi formája is lehet  -a csoport a feladattal foglalkozik (a személyes érintettség helyett!)  -interprofesszionális jellegű  -az összetartó erő a feladattudat  -a team-ülések közötti időszakban tevőlegesen is részt vesznek a tagok a feladat megoldásában

4 A sikeres interprofesszionális team jellemzői (H. J. Kersting)  1. Szociális kompetencia az interprofesszionális együttműködésben  -a tagok kapcsolata pozitív, tehát teherbíró  -a konfliktusok kimondhatóak, tehát megoldhatóak  -a team képviselői és a környezet közötti konfliktusok nyílttá tehetők  -az érdekek kiegyensúlyozása bekövetkezik  -a különbözőségeket konstruktívan használják a tagok

5 A sikeres interprofesszionális team jellemzői (H. J. Kersting)  minden tag a csoporthoz tartozónak érzi magát  -a tagok a szakmai határaikon túlmutató módon azonosulnak a programmal  -saját team-kultúra jön létre  -a team tagjai pozitív képet nyújtanak kifelé, bár tudatában vannak belső problémáiknak  -belső (teamen belüli) problémáikat kihívásnak tekintik

6 A sikeres interprofesszionális team jellemzői (H. J. Kersting)  a tagok kibontakoztathatják saját képességeiket  -érzékenyek egymásra és adekvátan reagálnak egymás érzelmi állapotára  -a team keresi a külső kapcsolatokat, de a belső tapasztalat és véleménycsere zavartalan marad  -a megbeszélések nyíltak, őszinték  -a hibák megbeszélésekor nincs személyes támadás

7 A sikeres interprofesszionális team jellemzői (H. J. Kersting)  a hibákat tolerálják  -a konfliktusokat a fejlődés esélyének tekintik  -minden tag informált a szükséges mértékben, ill. tudja honnan, hogyan szerezheti be azokat

8 A sikeres interprofesszionális team jellemzői  2. Funkcionális kompetencia:  -a tagok ismerik a célt és egyetértenek vele  -törekszenek a cél elérésére  -hisznek a cél elérésében  -a vezetés moderátornak tekinti magát  -a tagok maguk döntenek a területükhöz tartozó intézkedésekről  -a tagoknak világosan meghatározott és értelmes funkciójuk van  -a funkciók elhatároltak egymástól  -a funkciók egyeztetettek és kiegészítik egymást

9 A sikeres interprofesszionális team jellemzői  3. Szakmai kompetencia:  -a tagok megfelelő szakmai tudással rendelkezzenek saját szakmájukban  -ismerik szakmai határaikat  -készek kompetenciáik kibővítésére  -tudják, milyen más szakmák képviselőit kell meghívniuk a team-be


Letölteni ppt "Az interprofesszionális együttműködés munkaformáinak sajátosságai (Mohácsi – Lakatos)  ESETKONFERENCIA:  -résztvevők érdekeltek a kliens/klienscsoport."

Hasonló előadás


Google Hirdetések