Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Önismeret Horváth Renáta. Önismeret: a szó köznapi értelmében az önmagunkról való tudást jelöli, azt, hogy ismerjük képességeinket, adottságainkat, vágyainkat,

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Önismeret Horváth Renáta. Önismeret: a szó köznapi értelmében az önmagunkról való tudást jelöli, azt, hogy ismerjük képességeinket, adottságainkat, vágyainkat,"— Előadás másolata:

1 Önismeret Horváth Renáta

2 Önismeret: a szó köznapi értelmében az önmagunkról való tudást jelöli, azt, hogy ismerjük képességeinket, adottságainkat, vágyainkat, céljainkat, tudatában vagyunk személyiségünk pozitívumainak, de korlátainak, hiányosságainak is (Dévai). Hasonlót jelöl az énfogalom vagy énreprezentáció: az énről való tudásunkat, önmagunkkal kapcsolatos ismereteinket, melyek egyidejűleg magukban foglalják testi énünket, szociális szerepeinket, különböző csoportokban betöltött tagságunkat, vágyainkat, értékrendszerünket (Sallay).

3 Az énreprezentáció három eleme: az aktuális énkép (tulajdonságok, melyekkel jellemezzük magunkat) ideális énkép ( tulajdonságok, melyeket birtokolni szeretnénk) kell(ene) énkép ( tulajdonságok, melyekről azt gondoljuk, hogy kell, ill. kellene birtokolni.

4 Énkép szegmentálása Testkép: testünkkel kapcsolatos meglátásaink, elvárásaink Morális énkép: magunkkal, viselkedésünkkel szemben támasztott erkölcsi követelményrendszer Individuális énkép: képességeinkkel, adottságainkkal kapcsolatos elvárásaink, ill. tehetségünk elfogadtatása környezetünkkel Családi énkép: a családi légkörrel, a nevelési stílusokkal összefüggő normarendszerünk Szociális énkép: a partnerkapcsolatok milyenségével, a csoporthoz tartozás erősségével, szerepével kapcsolatos nézeteink

5 Önismereti, személyiségfejlesztő csoportok Azoknak ajánlják, akik fejleszteni szeretnék az önismeret szintjüket, a társas készségeiket, akik kapcsolati nehézségekkel küzdenek. Akár munkahelyi, társkapcsolati, gyermek-kapcsolati, vagy intimitással, önbizalommal, önbecsülés hiányával kapcsolatos társas nehézségekről van szó, a résztvevők sokat profitálhatnak a csoportmunkából.

6 Az önismereti, személyiségfejlesztő csoport jellemzője A csoporton belül zajló munka nagyon hasonlít a való élethez. A csoport tagjai megosztják a többiekkel a személyes problémáikat. Az „itt és most” érzéseivel dolgozva, védett környezetben történik a változások inspirációja. Alapszabály, hogy a csoporton belül elhangzott információkat csoporttitokként kell kezelni. Megoszthatod a csoporttársaiddal, hogy két találkozás között mi történt az életedben, milyen eseményeket éltél át, hogyan oldottad meg a felmerülő problémákat. A többi résztvevő reagál, visszajelzést ad, támogat, segít, miközben az önismeret szinted folyamatosan növekszik. A csoporttámogatás, és erő, olyan, mint egy laboratórium, ahol védett környezetben kipróbálhatod az újonnan tanult viselkedésformákat.

7 Az önismereti tréning során önismereti csoportban nő az önbecsülés és az önbizalom. Csökkennek a rossz hangulataid, a nyugtalanságod.

8

9

10

11

12

13

14


Letölteni ppt "Önismeret Horváth Renáta. Önismeret: a szó köznapi értelmében az önmagunkról való tudást jelöli, azt, hogy ismerjük képességeinket, adottságainkat, vágyainkat,"

Hasonló előadás


Google Hirdetések