Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Al Ries-Jack Trout: Marketingháború könyve alapján.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Al Ries-Jack Trout: Marketingháború könyve alapján."— Előadás másolata:

1 Al Ries-Jack Trout: Marketingháború könyve alapján

2 1884 Gyógyszerkülönlegesség: kokalevélből származó kokain és kóladióból nyert koffein 1884 Gyógyszerkülönlegesség: kokalevélből származó kokain és kóladióból nyert koffein Coca-Bola Coca-Bola 1902 a Coca-Cola Amerika legismertebb terméke 1902 a Coca-Cola Amerika legismertebb terméke Kezdik kivonni a kokaint antialkoholista mozgalom Kezdik kivonni a kokaint antialkoholista mozgalom „A józanok nagy nemzeti itala” „A józanok nagy nemzeti itala”

3 1915 az új 6 és fél unciás Coca-Cola üveg 1915 az új 6 és fél unciás Coca-Cola üveg 1916 hamisítások (Fig Cola, Candy Cola, Cold Cola, Koca Nola stb.) 1916 hamisítások (Fig Cola, Candy Cola, Cold Cola, Koca Nola stb.) 1920-as években nincs versenytárs; a fogyasztás ösztönzésére reklámokat használnak 1920-as években nincs versenytárs; a fogyasztás ösztönzésére reklámokat használnak

4 A válság időszaka Versenytársak: Pepsi Cola és Royal Crown Versenytársak: Pepsi Cola és Royal Crown Atlanta NewYork Atlanta NewYork „Pepsi-Cola hits the spot. Twelve full ounces, thats a lot. Twice as much for a nickel, too. Pepsi-Cola is the drink for you.”

5 II. világháború Pepsi megelőzi versenytársait és a második helyet foglalja el a kólapiacon Pepsi megelőzi versenytársait és a második helyet foglalja el a kólapiacon Háború után a pepsi is emeli Háború után a pepsi is emeli az árat  Az otthoni fogyasztásra vált  Az ötvenes években még 5:1 5:1

6 1950-es évek

7  ,5:1 2,5:1  ,15:1 1,15:1

8 A „nem kóla” A kólák erőssége (?!) a kóladió íze A kólák erőssége (?!) a kóladió íze A kólák gyengesége (?!) a koffein A kólák gyengesége (?!) a koffein A koffeinmentes kóla A koffeinmentes kóla Diet Coke 1982 Diet Coke 1982

9 Pepsi piackutatásai: édesebb, mint a coke Pepsi piackutatásai: édesebb, mint a coke Válasz: coke változtat a recepten már nem az igazi Válasz: coke változtat a recepten már nem az igazi Fogyasztói döntések Fogyasztói döntések Széles termékválaszték Széles termékválaszték

10 KÖSZÖNÖM A FIGYELMET!


Letölteni ppt "Al Ries-Jack Trout: Marketingháború könyve alapján."

Hasonló előadás


Google Hirdetések