Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

A Forma-1 világa Készítette: Spiller András. Történet  1950-es évektől napjainkig  Nagy versenyzők, csapatok, pályák  Főbb biztonsági és technikai.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "A Forma-1 világa Készítette: Spiller András. Történet  1950-es évektől napjainkig  Nagy versenyzők, csapatok, pályák  Főbb biztonsági és technikai."— Előadás másolata:

1 A Forma-1 világa Készítette: Spiller András

2 Történet  1950-es évektől napjainkig  Nagy versenyzők, csapatok, pályák  Főbb biztonsági és technikai előrelépések  Szabályok, pontozás, zászlók  A jövő a Forma-1-ben

3 1950-es évek  1950: Az első Forma-1-es egyéni vb, a Ferrari megalakulása  1958: Az első konstruktőri vb, farmotoros autók megjelenése  Maserati, Ferrari, Alfa Romeo  Guiseppe Farina, Alberto Ascari, Juan Manuel Fangio

4 1960-as évek  1968: Légterelő szárnyak megjelenése  Reklámok előtérbe kerülése  Teljesítmény kb. 220 lóerő volt  McLaren, Lotus, BRM,Cooper  Jack Brabham, Jackie Stewart, Graham Hill, JimClark

5 1970-es évek  1970: Belső rugózás, oldalra szerelt hűtők  Bizarr technikai megoldások (hatkerekű, ventillátoros autó)  Leszorítóerő kihasználása  Williams, Renault, Tyrell  Emerson Fittipaldi, Niki Lauda, Mario Andretti

6 1980-as évek  1982: Szénszálas kocsitest  1985: Rádiós kommunikáció a boxutcával  Turbómotorok elterjedése (több mint 1000 lóerős teljesítmény)  Benetton, Minardi  Nelson Piquet, Alain Prost, Ayrton Senna

7 1990-es évek  Elektronikai segédeszközök (pl. kipörgésgátló)  CAD-CAM tervezési módszer  Biztonsági intézkedések a pályákkal kapcsolatban, csökkenő létszám a mezőnyben  Jordan, Sauber, Stewart  Ayrton Senna, Nigel Mansell, Mika Hakkinen, Michael Schumacher, Damon Hill

8 Napjaink  Elektronikus segédeszközök betiltása  Terjeszkedés az Európán kívüli piacon  Privát, nem gyári csapatok háttérbe szorulása  BMW, Toyota, Honda  Michael Schumacher, Fernando Alonso, Kimi Raikkönen

9 Szabályok I.  Pontozás: Első helyezett 10, második 8, a harmadik 6 pontot kap, majd a következő helyezettek mindig eggyel kevesebbet (a 8.helyezett 1-et)  Péntek: szabadedzés, szombat: időmérő edzés, vasárnap: verseny  Minimum egy boxkiállás  Minimum két különböző gumiszett abroncs egy versenyen  Ha a versenyző a futam utolsó tizedében esik ki, beérkezettnek számítják  Ha a verseny a 75%-ánál hamarabb szakad félbe (kivéve első öt kör), a pilóták a pontok felét kapják meg  Egyéb technikai szabályok

10 Szabályok II.(zászlók)  Sárga: veszély a pályán  Piros: versenyleállítás  Fekete-fehér kockás: a verseny vége  Fekete-fehér sávos: sportszerűtlen magatartás  Fekete: kizárás  Zöld: szabad a pálya  Piros-sárga csíkos: csúszós útszakasz  Fehér: lassú jármű a pályán  Kék: Hátulról le akarnak körözni  Fekete, sárga körrel a közepén: műszaki hibás autó

11 A jövő  2011: KERS bevezetése  Egységes motorok (?)  Új csapatok, új versenyzők  Új nagydíjak (Abu-Dhabi, Dél-Korea, India)  Költségcsökkentés  Újra slick (bordázatlan) abroncsok  Éjszakai futamok


Letölteni ppt "A Forma-1 világa Készítette: Spiller András. Történet  1950-es évektől napjainkig  Nagy versenyzők, csapatok, pályák  Főbb biztonsági és technikai."

Hasonló előadás


Google Hirdetések