Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Készítette: Spiller András

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Készítette: Spiller András"— Előadás másolata:

1 Készítette: Spiller András
A Forma-1 világa Készítette: Spiller András

2 Történet 1950-es évektől napjainkig Nagy versenyzők, csapatok, pályák
Főbb biztonsági és technikai előrelépések Szabályok, pontozás, zászlók A jövő a Forma-1-ben

3 1950-es évek 1950: Az első Forma-1-es egyéni vb, a Ferrari megalakulása 1958: Az első konstruktőri vb, farmotoros autók megjelenése Maserati, Ferrari, Alfa Romeo Guiseppe Farina, Alberto Ascari, Juan Manuel Fangio

4 1960-as évek 1968: Légterelő szárnyak megjelenése
Reklámok előtérbe kerülése Teljesítmény kb. 220 lóerő volt McLaren, Lotus, BRM,Cooper Jack Brabham, Jackie Stewart, Graham Hill, JimClark

5 1970-es évek 1970: Belső rugózás, oldalra szerelt hűtők
Bizarr technikai megoldások (hatkerekű, ventillátoros autó) Leszorítóerő kihasználása Williams, Renault, Tyrell Emerson Fittipaldi, Niki Lauda, Mario Andretti

6 1980-as évek 1982: Szénszálas kocsitest
1985: Rádiós kommunikáció a boxutcával Turbómotorok elterjedése (több mint 1000 lóerős teljesítmény) Benetton, Minardi Nelson Piquet, Alain Prost, Ayrton Senna

7 1990-es évek Elektronikai segédeszközök (pl. kipörgésgátló)
CAD-CAM tervezési módszer Biztonsági intézkedések a pályákkal kapcsolatban, csökkenő létszám a mezőnyben Jordan, Sauber, Stewart Ayrton Senna, Nigel Mansell, Mika Hakkinen, Michael Schumacher, Damon Hill

8 Napjaink Elektronikus segédeszközök betiltása
Terjeszkedés az Európán kívüli piacon Privát, nem gyári csapatok háttérbe szorulása BMW, Toyota, Honda Michael Schumacher, Fernando Alonso, Kimi Raikkönen

9 Szabályok I. Pontozás: Első helyezett 10, második 8, a harmadik 6 pontot kap, majd a következő helyezettek mindig eggyel kevesebbet (a 8.helyezett 1-et) Péntek: szabadedzés, szombat: időmérő edzés, vasárnap: verseny Minimum egy boxkiállás Minimum két különböző gumiszett abroncs egy versenyen Ha a versenyző a futam utolsó tizedében esik ki, beérkezettnek számítják Ha a verseny a 75%-ánál hamarabb szakad félbe (kivéve első öt kör), a pilóták a pontok felét kapják meg Egyéb technikai szabályok

10 Szabályok II.(zászlók)
Sárga: veszély a pályán Piros: versenyleállítás Fekete-fehér kockás: a verseny vége Fekete-fehér sávos: sportszerűtlen magatartás Fekete: kizárás Zöld: szabad a pálya Piros-sárga csíkos: csúszós útszakasz Fehér: lassú jármű a pályán Kék: Hátulról le akarnak körözni Fekete, sárga körrel a közepén: műszaki hibás autó

11 A jövő 2011: KERS bevezetése Egységes motorok (?)
Új csapatok, új versenyzők Új nagydíjak (Abu-Dhabi, Dél-Korea, India) Költségcsökkentés Újra slick (bordázatlan) abroncsok Éjszakai futamok


Letölteni ppt "Készítette: Spiller András"

Hasonló előadás


Google Hirdetések