Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Készített: Schneider Gábor GM/N/ Április 1.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Készített: Schneider Gábor GM/N/ Április 1."— Előadás másolata:

1 Készített: Schneider Gábor GM/N/3 2010. Április 1.
Üzleti etika Reklámetikai Kódex előírásainak érvényesülése (Információk, tények a kódex érvényesüléséről) Készített: Schneider Gábor GM/N/3 2010. Április 1.

2 A Magyar Reklámetikai Kódex
azzal a céllal készült, hogy: a Magyarországon reklámtevékenységet folytatók szakmai-etikai normagyűjteményeként szolgáljon, alkalmazásával megvalósuljon az Országgyűlés által a gazdasági reklámtevékenység alapvető feltételeiről szóló, valamint a fogyasztókkal szembeni tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat tilalmáról szóló törvényben is elismert szakmai önszabályozás.

3 A Kódex hatálya A Kódex a Magyarországon reklámtevékenységet folytatók gyakorlati, szakmai-etikai normagyűjteménye. A Kódex személyi hatálya kiterjed az aláíró szervezetek tagjaira, és mindazokra, akik a Kódex rendelkezéseinek önként alávetik magukat. A Kódex tárgyi hatálya kiterjed – a politikai hirdetések kivételével – a Magyarországon közzétett valamennyi reklámra azok megjelenési formájától, közzétételi helyétől függetlenül. A Kódex hatálya kiterjed a digitális marketingkommunikációra: interneten, mobil eszközökön küldött reklámokra is.

4 Alapelve, hogy a reklámnak jogszerűnek, tisztességesnek és igaznak, egy tényállításának valósnak kell lennie.

5 Általános reklámtilalmak és korlátozások
A reklám nem tartalmazhat olyan elemeket, és nem kelthet olyan összhatást, amelyek sértik a társadalom általánosan elfogadott erkölcsi-etikai normáit. A reklám nem élhet vissza a fogyasztó bizalmával. A reklám nem sérthet semmilyen világnézeti és vallási meggyőződést. A reklám nem tartalmazhat semmilyen hátrányos megkülönböztetést A reklám nem tartalmazhat olyan elemeket, amely agresszív, erőszakos vagy törvénybe ütköző cselekedeteket támogat vagy igazol. Tilos a reklámozásban az erotika, a szexualitás öncélú felhasználása. A reklám nem tartalmazhat tudatosan nem észlelhető elemeket. A kereskedelmi kommunikációban tilos minden, az illegális szerekkel,, drogokkal kapcsolatos olyan célzás vagy utalás, amely azok használatára ösztönöz, vagy azok elfogadhatóságát közvetíti.

6 A Bizottság A Reklámetikai Bizottság erős legitimitást élvez, hisz egy közmegegyezésen alapuló Kódex alapján végzi feladatát Fontos tudni, hogy a Bizottság nem bíróság, nem büntet, csak állásfoglalás formájában megállapítja az etikai vétséget

7 Panaszok A Bizottsághoz fordulók illetve állásfoglalást kérők ügyeinek körülbelül a fele, amely etikai normát sért, másik része elsősorban reklámízléssel kapcsolatos, szubjektív, néha konzervatív jellegű panasz (az ilyen esetekben etika vétség megállapításának nincs helye)

8 Állásfoglalás érvényesítése
A Bizottság állásfoglalásaival csak elmarasztalhat, cselekvően nem avatkozhat bele a reklámpiac működésébe, erkölcsi súlyának köszönhetően azonban döntési többnyire érvényre jutnak. Gyakori döntés, hogy felszólítják a reklámozót a reklám felfüggesztésére. Bejelentést bárki tehet (!)


Letölteni ppt "Készített: Schneider Gábor GM/N/ Április 1."

Hasonló előadás


Google Hirdetések