Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Reklám etika. Reklámtörténet – reklámetika 3000 éve kikiáltók ókori görögök első kóstoltatók – reklámügynökök ókori Róma Cicero csalók-reklámhiénák elleni.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Reklám etika. Reklámtörténet – reklámetika 3000 éve kikiáltók ókori görögök első kóstoltatók – reklámügynökök ókori Róma Cicero csalók-reklámhiénák elleni."— Előadás másolata:

1 Reklám etika

2 Reklámtörténet – reklámetika 3000 éve kikiáltók ókori görögök első kóstoltatók – reklámügynökök ókori Róma Cicero csalók-reklámhiénák elleni bírálat, első etikai szabályozási igény Cégreklámok – mai emblémák ősei Lovas szobor talapzatán az első reklámok Anglia III.Henrik – állami jogi szabályozás - cégér

3 Reklámtörténet – reklámetika bor- és általános kikiáltók – reklámszakemberek első egyesülése XIV-XV cégérek elterjedése  művészi reklám Könyvnyomtatás  könyvkatalógus XVII újsághirdetések 1937 első nemzetközi reklámetikai kódex

4 Reklám funkciói Üzenetet hordoz Információt nyújt Tájékoztat Terméket ajánl Vásárlásra ösztönöz Fogyasztói döntéseket befolyásolja Szórakoztat Erkölcsi értékeket, antiértékeket hordoz

5

6 Reklámszabadság- Reklámkorlátozás Érvek a reklámszabadság mellett: Szólásszabadság egy alesete a reklámszabadság Ami termelhető, annak reklámozása is indokolt

7 Reklámszabadság- Reklámkorlátozás Érvek a reklámkorlátozás mellett: egészségvédelem

8 Gyermek- és ifjúságvédelem Nem hathat a reklám károsan a gyerekkorúak – Fizikai – Szellemi – Erkölcsi fejlődésére

9 Fogyasztóvédelem

10 Közbiztonság védelme – Fegyver – Lőszer – Robbanószer reklám tilalma

11 Rekláméletet befolyásolja, szabályozza A.Gazdaság B.Jog C.Erkölcs

12 A gazdaság szabályozó szerepe Gazdasági átalakulás: Nő a kínálat Bővül a választék Telített és aktív a piac Versenyhelyzet Növekvő reklámtevékenység: Fogyasztót el kell igazítani Vevők érdeklődését orientálni, befolyásolni „Közhírré kell tenni”

13 A jog szabályozó szerepe Gazdasági reklámtevékenységről szóló évi LVIII. Törvény (2001ben módosították) A kereskedelmi szólásszabadságot megadja, néhány meghatározó össztársadalmi érdek, érték oldaláról korlátozva Nem terjed ki a hatálya más reklámokra (politikai, társadalmi célú) Kerettörvény

14 Etikai szabályozás Erkölcs alkalmas a legszélesebb körű szabályozására

15 Területek jellemzői, ahol az erkölcsi szabályozás indokolt Tevékenysége, közvetlenül az emberre irányul, vagy nagy hatással van a tömegekre (emberi értékek közvetítése) Kiszolgáltatott az egyik fél, hatalmi pozíció Sajátos konfliktuslehetőség Tevékenységek: – Alkotás, kreativitás jellemzi – Kockázatvállalással – felelősséggel jár

16 Erkölcs - reklám etika Az erkölcs az embernek mint totalitásnak egy eleme, nem önálló rész Vannak átöröklődő vonások, de döntően változóak Tartalma eszmei-tudati, gyakorlati

17 Reklám erkölcsi szabályozásának eszköztára Pozitív előírások Megengedés Tiltás A.Külső eszközök B.Belső eszközök

18 A. Erkölcsi szabályozás külső eszközei Szokások Közvélemény Erkölcsi normarendszer – Normák élet minden területén jelen van – Normák, speciálisan reklámhoz kapcsolódnak

19 B. Erkölcsi szabályozás belső eszközei Reklámetikai kódexek 1997-es reklámtörvény: jog – gazdaság harmonizálása Magyar Reklámetikai Kódex 1997: jog – gazdaság – erkölcs harmonizálása Kódex a jogot kiegészíti

20 Etikus kommunikáció szubjektív fogalom, így etikátlan kommunikációról, mint véleményről beszélhetünk. Szankcionálni, a Reklámetikai Kódex alapján lehetséges, büntetni szinte lehetetlen a vállalati kommunikációt, pontosabban a reklámozást a reklámtörvény jogilag, míg a reklámetikai kódex erkölcsileg szabályozza egy reklám szövegezése alapján szó szerint igaz lehet, kiskapuk mégis léteznek-> apró betűs részletek, a bújtatott üzenetek az etikus reklámok nem csupán a rájuk vonatkozó törvényi, és etikai szabályoknak tesznek eleget, hanem valamivel többet adnak a társadalomnak (pozitív magatartás, értékrend formálás)

21

22

23 CSR (Corporate Social Responsibility) Vállalatok Társadalmi Felelősségvállalása létfontosságú, hogy a reklámszakma támogassa a CSR programokat, hirdetéseket szüksége lenne a társadalmi felelősségvállalás kommunikációjának jogi szabályozására, mivel a hatályos médiatörvény burkolt reklámról szóló része nehéz helyzetbe hozza a hirdetőket 2007 óta szakértői testület segíti az Országos Rádió és a Televízió Testület Munkáját a CSR kommunikációjának megítélésben etikus multinacionális vállalatok (T-Com, McDondald’s), akik társadalmi felelősséget vállalnak T-Com óriásplakát-kampánya: „előforduló” társadalmi jelenségek, mint családon belüli erőszak, és rasszizmus. A kampány a problémákra hívja fel a figyelmet.

24 Reklám etika +

25 Non-stop 23 óra

26 A körhinta nem okoz hányingert

27 „Gyermek“ élelmiszer – vodka, sör, élelmiszer, vodka, sör

28 Sör – Tankönyv - Cigaretta

29 Speciális paradicsom

30 Esküvői csokrok – törzsvásárlóknak kedvezmény

31 Adidas – bejárat a Nike boltból

32 VIP taxi

33 „Utolsó vacsora“ vegyesbolt – rovarirtó szerek – tisztító szerek

34 Segítsen a láthatatlannak

35 Ajándék


Letölteni ppt "Reklám etika. Reklámtörténet – reklámetika 3000 éve kikiáltók ókori görögök első kóstoltatók – reklámügynökök ókori Róma Cicero csalók-reklámhiénák elleni."

Hasonló előadás


Google Hirdetések