Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az intimszféra átalakulása a fiataloknál.  Facebook használatot főként két alapvető társadalmi szükséglet motiválja:  1. a valahova tartozás szükséglete:

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Az intimszféra átalakulása a fiataloknál.  Facebook használatot főként két alapvető társadalmi szükséglet motiválja:  1. a valahova tartozás szükséglete:"— Előadás másolata:

1 Az intimszféra átalakulása a fiataloknál

2

3  Facebook használatot főként két alapvető társadalmi szükséglet motiválja:  1. a valahova tartozás szükséglete: a másokkal való társulás vágya és a társadalmi elfogadottság igénye  2. az önmegjelenítés szükséglete: jó benyomás keltésére való folyamatos törekvés  A kétmotivációs tényező létezhet egyszerre, de külön külön, önmagában is lehet az FB használat indítéka. (Ashwini Nadkarn, Stefan G. Hofmann, 2011)

4  Jean Twenge pszichológus szerint: az ÖNBECSÜLÉS  Az önbecsülés szorosan összefonódik a valahová tartozás szükségletével.  A közösség általi elfogadhatóság mutatója.  Az önbecsülés csökkenése a közösségből való lehetséges kizárásra utaló jelzés és arra motiválja az egyént, hogy lépéseket tegyen az elutasítás elkerülésére és a társadalmi hierarchiában való pozíciója javítására.

5  Twenge ezt négy tényezővel magyarázza:  a nevelési módszerek változásával,  a "hírességek" - közkeletű kifejezéssel élve - a celebek kultuszával,  az internettel és a könnyen szerzett érdemekkel. "Mindezek együtt vezetnek el egy felnagyított önészleléshez, amiben a teljesítmény látszata sokkal fontosabb, mint a valós teljesítmény".

6  Brad Bushman 2010-es kísérletében megállapította, hogy az egyetemisták többre becsülik az önbecsülés növelését, például egy jó osztályzatot vagy egy dicséretet.  Jobban vágynak rá, mint azokra a jutalmakra, amik az emberiséget az idők kezdetétől motiválják, például a kedvenc ételünk elfogyasztása vagy egy szexuális aktus.

7  A közösségi média felületei többszörözik a nárcisztikus igényeket  A You Tube olyan “láttatást” biztosít, amely felerősíti a “Te is lehetsz sztár 15 percre” (Andy Warhol) vágyakat  A kamaszok a transzparencia és az intimitáshatárok eltolódását már nem is érzékelik, számukra ez a normális

8  A kommunikáció a vizuális szcénán keresztül történik – én megjelenítések, a pillanat varázsa  A legnépszerűbb jelenleg a Snapchat, ami biztosítja a tartalom törlődését, hacsak:  Valaki nem csinál screenshot-ot, vagy egy másik okostelefonnal fotót  A legnagyobb veszély: hogy ez valóban szexting app lett

9  A digitális önmegjelenítés módosíthatja az önbecsülést.  Már pár perc elég ahhoz, hogy módosuljon az önkontroll.  A FB lehetővé teszi a társadalmi kapcsolatok vizualizálását, megerősíti és fokozza a felhasználók önbecsülését.  FB-on szereplő Én-ek olyan társadalmilag kívánatos identitások, amelyeket a vizsgált személyek a számítógépen kívüli világban is szeretnének megtestesíteni, de valamilyen okból erre még nem képesek.  Az intimitáshatárok oldódhatnak az ideális Én-nél

10  Lájkok, kérdés-válasz – Ask.Fm  Követés  Trendinek lenni  Fotózni  A pillanatot megosztani- Snapchat  Csoporthoz tartozni – centrálisnak lenni  Hot or not hot – folyamatos figyelése

11 Köszönöm a figyelmet!


Letölteni ppt "Az intimszféra átalakulása a fiataloknál.  Facebook használatot főként két alapvető társadalmi szükséglet motiválja:  1. a valahova tartozás szükséglete:"

Hasonló előadás


Google Hirdetések