Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Közösségi portálok használata

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Közösségi portálok használata"— Előadás másolata:

1 Közösségi portálok használata
Viola Izabella Soós Gábor Deák Ferenc Informatikai és Közgazdasági Szakközépiskola 9022 Győr, Bisinger sétány 32.

2 Meghatározás Közösségi portálon olyan web2*-es oldalakat értünk, ahol az emberek közösséget alkotnak. *A web 2.0 (vagy webkettő) kifejezés olyan internetes szolgáltatások gyűjtőneve, amelyek elsősorban a közösségre épülnek, azaz a felhasználók közösen készítik a tartalmat vagy megosztják egymás információit.

3 Főbb jellemzői Saját profilt hozhatunk létre
Képeket, információkat, videókat oszthatunk meg Ismerősöket szerezhetünk Vannak kisebb célközönséget, de vannak óriási tömegeket vonzó portálok is A közösségi portálok egy kommunikációs felületet biztosítanak a regisztrált felhasználók számára.

4 Előnyei Kapcsolatot tarthatunk olyan ismerőseinkkel, akikkel másképp nem tudhatnánk Hirdetési felületet biztosítanak a cégek számára Új ismeretségekre tehetünk szert a világ szinte bármely pontján Üzeneteket küldhetünk ismerőseinknek

5 Egyes közösségi portálok nyilván tartják születésnapunkat és névnapunkat, ezáltal értesíti ismerőseinket, így fel tudjuk őket köszönteni, ha esetleg elfelejtettük volna E portálokon belül a levél küldésén kívül gyakran indítanak blogokat, fórumokat, chatszobákat, melyek lehetőséget biztosítanak a véleménycserére, vagy egyszerű beszélgetésre

6 Hátrányai Sok ismerősünkkel már csak ilyen módon tartjuk a kapcsolatot
Biztonsági kockázatot jelentenek a felhasználók számára Gazdag anyagot szolgáltatnak a bűnözőknek a csalás minden fajtájára A barátságok igazi ápolása csak a valóságban lehetséges, és az internetes kapcsolattartás felszínessé válhat valóságos beszélgetések nélkül

7 Szinte bárki könnyedén visszaélhet a közzétett képeinkkel, adatainkkal

8 Legismertebb közösségi portálok
Facebook IWIW MySpace Twitter Wikipédia YouTube Google MyVIP

9 Facebook

10 Facebook A Facebook amerikai alapítású
A világ egyik legnagyobb hálózata, mely több, mint 600 millió regisztrált felhasználóval rendelkezik A rendszer használata ingyenes, csatlakozni hozzá meghívás nélkül, egyszerű regisztrálással lehet, szemben a meghívásos magyar iWiW-vel A felhasználók létrehozhatnak egy személyes profilt, kapcsolódhatnak személyekhez és csoportokhoz egyaránt, üzeneteket cserélhetnek, információkat frissíthetnek és megoszthatnak oldalakat, információkat egymással.

11 Facebook Az oldal jelenleg 207 országban, 37 különböző nyelven érhető el Nemzetközi, chat programjával könnyen tarthatjuk a kapcsolatot külföldi ismerőseinkkel is

12 Etikett Etikettnek nevezzük a társadalmi érintkezés formáinak elfogadott rendszerét. Az informatika fejlődése új kultúrát teremtett saját szokásokkal, viselkedési normákkal, illemszabályokkal. Aki részesévé akar válni ennek a világnak, annak meg kell ismernie, és be kell tartania ezeket a szabályokat. Az Internetre vonatkozó illemszabályokat, szokásokat, viselkedési formákat hálózati etikettnek, röviden netikettnek nevezzük  A szokásos netikettek erkölcsi, etikai normákat és használati tanácsokat vegyesen tartalmaznak. A netikett célja barátságos légkör megteremtése és megőrzése az Internetes kommunikációban.

13 Források http://hu.wikipedia.org/wiki/Facebook


Letölteni ppt "Közösségi portálok használata"

Hasonló előadás


Google Hirdetések