Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Közösségi portálok használata (Etikett, veszélyek..)

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Közösségi portálok használata (Etikett, veszélyek..)"— Előadás másolata:

1 Közösségi portálok használata (Etikett, veszélyek..)
BÉKSZI Zwack József Kereskedelmi és Vendéglátóipari Tagiskolája 5600 Békéscsaba, Gyulai út 32. Közösségi portálok használata (Etikett, veszélyek..) Készítette: Gajdács Brigitta Felkészítő tanár: Beszeda Beáta

2 Portálok Fogalma Előnyei Hátrányai Veszélyei
Hogyan segíthet a munkaadónak a közösségi portál Rövid jellemzése egy közösségi hálónak

3 Érdekességek a facebookról
Facebook etikettje Kik használják Egy Kérdőív szerint

4 Magyarázatok: Portál: Eredetileg internetes kiindulópontot jelent, ahol az ember friss információkhoz juthat, szolgáltatásokat vehet igénybe és eljuthat különböző helyekre. Fórum: Nem valós idejű társalgásra, hosszútávú, maradandó, olykor magán légkörű eszmecserére és üzenetküldésre való.

5 Közösségi háló fogalma
Közösséginek nevezhetünk egy hálózatot, ha az azt használók kölcsönös viszonyra képesek egymással. Ez a lehető legtágabb definíció, és nagyjában minden belefér a fórumoktól elkezdve a mai összetett hálózatokig bezárólag.

6 Előnyei Régi ismerősök felkeresése Információ közlése másokkal
Hirdetések Levelezések Ismerkedés Kapcsolatépítés

7 Hátrányai Személyiséglopás nem lehet tudni, hogy ki milyen valójában
Függőséget okozhat Olyan embereket ismerhetsz meg akik rosszat akarhatnak neked

8 Veszélyei Hamis adatokat adhatnak meg magukról mások
Mindent megtudhatnak rólad Átverhetnek Pedofília

9 Hogyan segíthet a munkaadónak a közösségi portál
Sokszor a munkaadók mielőtt felvesznek valakit,valamelyik közösségi portálon megnézik a képeit illetve az adatlapját. Munkaidőben ha valaki közösségi oldalakon van fent,akkor a főnöke azt tudja ellenőrizni.

10 Rövid jellemzése egy közösségi hálónak: FACEBOOK
Mark Elliot Zuckerberg a Facebook tulajdonosa Pillanatok alatt népszerűvé vált 132 vizsgált országból már 115-ben a Facebook a vezető közösségi oldal. Több mint félmilliárdan használják már 2004. februárjában indult

11 Facebook etikettje Ha ismerősnek jelölsz valakit, írj személyes üzenetet Ne küldj linket az ismeretség felvételekor Válaszolj személyes üzenettel ha téged jelölnek ismerősnek Köszönd meg az ismerőseid aktivitását Ne küldj szemetet az ismerőseid üzenő falára

12 Fűzz megjegyzést az ismerőseid bejegyzéseihez, lájkolj és ossz meg
NE reklámozd a blogod, weboldalad vagy fantasztikus üzleti lehetőséged A *90/10-es szabály Reklámozd az ismerőseid eseményeit, bejegyzéseit NE jelöld be az ismerőseidet fényképeken, videókon, alkalmazásokban ha semmi köze sincs hozzá *Aktív Facebook felhasználók 90%-a hasznos, minőségi tartalmakat oszt meg a közösséggel. 10% viszont lényegtelen dolgokat oszt meg úgynevezett „szemetet” ami nem érdekli a közösséget.

13 Egy kérdőív szerint: Középiskolásokat kérdeztem meg, hogy manapság a legnépszerűbb közösségi hálóról mi a véleményük és miért szeretik használni Érdekes eredményeket kaptam.

14 Miért szeretik? Miért nem szeretik?
Megszűnhet a személyes kapcsolattartás Jó szórakozási lehetőség Lehet chatelni Ismerkedési lehetőség Gyorsan megtudom az új információkat 10 diákból 9 szereti és rendszeresen használja a facebookot !!!! A diákok többsége naponta többször is felmegy a facebook oldalára hogy megnézze hogy történt-e valami változás. Meglepő, hogy alig mondanak rosszat róla.

15 Köszönöm a figyelmet!

16 Források: http://szocial.blogspot.com/


Letölteni ppt "Közösségi portálok használata (Etikett, veszélyek..)"

Hasonló előadás


Google Hirdetések