Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Borbély-Pecze Tibor Bors Budapest, 2013. június 4.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Borbély-Pecze Tibor Bors Budapest, 2013. június 4."— Előadás másolata:

1 Borbély-Pecze Tibor Bors Budapest, június 4.

2

3  Kihívások a hazai értelmezésben: TÉT; életfogytig tartó tanulás, LLL, felnőtteknek elérhető szakképzés …  Szűk keresztmetszetek a hazai értelmezésben : CPD, validáció,kulcskompetenciák, átvihető készségek, közművelődés, állampolgárok aktiválása (képzési kártya, voucher rendszerek)…

4 OECD: Better Life Index

5  Munkaerő-piaci egyensúlytalanság és tanulás (I.)  Integrált humánerőforrás fejlesztés (II.)

6  vertikális eltérés (alul vagy felülképzettség) azaz a képzettség szintje nem felel meg az állás kívánalmainak;  horizontális eltérés, amikor az álláskereső képzettségi szintje megfelelő az álláshoz, de a képzettségi területe eltérő,  kompetenciák eltérése, amikor a munkakör és a jelentkező kompetenciái nem passzolnak egymáshoz (itt is előfordulhat kompetencia hiány vagy többlet)  kompetencia-kopás /avulás (gazdasági vagy fizikai-pszichikai okokból) (Európai Bizottság 2013:358)

7  Európai Szociális Modell (1994)  Jobb kormányzás „governance” kérdése (Wim Kok jelentés 2004),  Európa 2020 „cross-cutting” : horizontális szakpolitikák kialakítása  pl.: ifjúságpolitika, életpálya-tanácsadás (LLG), egész életen át tartó tanulás (LLL) stb.

8 „… az egész életen át tartó tanulás fogalmába minden olyan tanulási tevékenység beleértendő, amely tudás, készségek és képességek fejlesztése céljából történik, személyes, állampolgári, társadalmi és/vagy foglalkoztatási szempontból. ” Az Európai Tanács (2002/C 163/01) az egész életen át tartó tanulásról

9


Letölteni ppt "Borbély-Pecze Tibor Bors Budapest, 2013. június 4."

Hasonló előadás


Google Hirdetések