Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

A postai képzés lehetséges irányai a felnőttképzésben és a szakképzésben 2006. április 5. Előadó: Szűts Ildikó Humánerőforrás vezérigazgató helyettes.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "A postai képzés lehetséges irányai a felnőttképzésben és a szakképzésben 2006. április 5. Előadó: Szűts Ildikó Humánerőforrás vezérigazgató helyettes."— Előadás másolata:

1 A postai képzés lehetséges irányai a felnőttképzésben és a szakképzésben 2006. április 5. Előadó: Szűts Ildikó Humánerőforrás vezérigazgató helyettes

2 A vállalati képzésekre ható külső tényezők  Globalizáció kevesebb, de magasan képzett munkaerő naprakész tudásigény folytonos képzés  Információs bomba (Net, távoktatás)  A tudás gyors amortizációja (life-long learning)

3  képzettség  végzett munkával kapcsolatos ismeretek  személyes kompetenciák  innovációs képesség  munkamorál A humán tőke elemei

4 Működési kiválóság elérése a hatékonyság javítása révén Bevételek növelése minőségi szolgáltatások révén Teljesítmény- és ügyfélorientált kultúra kialakítása A Magyar Posta Zr t. stratégiai céljai Szolgáltatás/ bevétel Munkatársak, kultúra Költségek, technológia

5 Kihívások  Liberalizáció, verseny: megfelelés a teljes versenypiaci környezetnek, rugalmas válasz a piac támasztotta kihívásokra  Globalizáció: postai koncentráció a vezető nagyposták (pl. DPWN) terjeszkedése révén  Technológiai változások, helyettesítő termékek: változó fogyasztói szokások, elektronikus termékek térnyerése  Szabályozói környezet: EU szabványoknak való megfelelés, piacra való ki- és belépési feltételek egyszerűsödése, árazási kérdések  A munkatársak megfizetettsége, bérfelzárkóztatási szükséglet  A munkatársak piacképes tudása, folyamatos képzése

6 A HUMÁN STRATÉGIA Célja: A társasági stratégiai célok elérésének támogatása, tartóssá tétele, azaz a piacképességhez szükséges kompetenciák biztosítása. Fő feladata: Az üzleti stratégia megvalósítása érdekében a megfelelő számú, összetételű, képzettségű, motivált és elkötelezett munkaerő biztosítása.

7 HR stratégiai mottó : A piacképességhez szükséges kompetenciák biztosítása MIT JELENT ? HR stratégia az üzleti élet szolgálatában

8 Képzési stratégia  Szakképzés/ készségfejlesztés/ termékismeret  Változásmenedzselés folyamatának támogatása  Képzett, minőségi munkaerő

9  Munkaköri rendszer  Kompetencia rendszer  Karriermenedzsment A képzési rendszer integrációja

10 Munkaköri leírás alapján munkakör céljamunkakör célja fő feladatok és tevékenységekfő feladatok és tevékenységek egyéb ellátandó feladatokegyéb ellátandó feladatok felelősségi hatáskörökfelelősségi hatáskörök Képzettségi követelmények (tudás, iskolai végzettség, gyakorlat, készségek általános tudás és ismeretek elvárása) Társasági képzések inputjai I.

11 Társasági képzések inputjai II. Megrendelői igények alapján munkaköri feladatok változása (IRR, Erste Bank képzés) termék illetve szolgáltatás bevezetése (TELE2) készség/képesség hiánya (értékesítési technikák) technológiai változás (IPH) jogszabályi háttér változása, jogszabályi megfelelés (értékpapír jogi szakvizsga)

12 Társasági képzések inputjai III. Egyéb humán rendszerek működtetéséből fakadó igények:  Tehetségbank  Vezető utánpótlás bank  Teljesítmény menedzsment vezetői kör értékesítők

13 Képzési adatok alakulása 2003. év2004. év 2005. Hallgatói napok száma össz. 72.06745.84769.050 Társasági szakképesítés 42.17020.85025.563

14 Az oktatási tevékenység a számok tükrében SARATOGA adatgyűjtése a postán 5 típusú adat mentén: oktatási létszám oktatási feladatokat ellátók redukált létszáma oktatott órák száma legalább egy órányi képzésben részesült munkavállalók száma oktatási szakterület költsége

15 Mit mutatnak a számok? Oktatási létszám: 108 fő Oktatott órák száma: 671.229 Legalább 1 órányi képzésben részesültek: 21.671 fő Oktatási szakterület költsége: 605.659 eFt

16  képzési órák számának jelentős növelése Feladatok, lehetőségek  képzettségi követelmények felülvizsgálata, képzettségi szint emelése  önálló irányított tanulás megerősítése, távoktatás  kompetencia rendszer integrálása a készségfejlesztési modulokba

17 Köszönöm a figyelmet!


Letölteni ppt "A postai képzés lehetséges irányai a felnőttképzésben és a szakképzésben 2006. április 5. Előadó: Szűts Ildikó Humánerőforrás vezérigazgató helyettes."

Hasonló előadás


Google Hirdetések