Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

K OMMUNIKÁCIÓ A VÉDŐNŐI MUNKÁBAN „Marketing, public relations és reklám az egészségügyben'' XIV. Országos Konferencia Budapest, 2011. február 17-18.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "K OMMUNIKÁCIÓ A VÉDŐNŐI MUNKÁBAN „Marketing, public relations és reklám az egészségügyben'' XIV. Országos Konferencia Budapest, 2011. február 17-18."— Előadás másolata:

1 K OMMUNIKÁCIÓ A VÉDŐNŐI MUNKÁBAN „Marketing, public relations és reklám az egészségügyben'' XIV. Országos Konferencia Budapest, február 17-18

2 A prezentáció elkészítésében részt vettek: Cseh- Dálnoky Mária Kéri-Záborszky Mária Kuglerné Mészáros Katalin Léderer Miklósné Szabó-Molnár Beáta a XIII. kerület Révész utcai Védőnői Szolgálat területi védőnői

3 A VÉDŐNŐI HIVATÁS RÖVID TÖRTÉNETE Országos Stefánia Szövetség az anyák és csecsemők védelmére (1915.) - a csecsemőhalandóság csökkentése - nemzet számbeli erősbítése. Zöldkeresztes Egészségvédelmi Szolgálat (1927.) - anya- és csecsemővédelem - iskola-egészségügy - nemibetegségek és TBC elleni küzdelem - szegény betegek otthoni ápolásának megszervezése - szociális gondozás.

4 XXI. század eleje: a családokat aktívan bevonjuk az ellátásba a prevenció fontossága új ismeretek átadása egészséges életmódra nevelés élethosszig tartó tanulás a tudomány új ismereteinek elsajátítása egész család gondozása - a fogamzás előtti időszaktól, a terhességen át egészen a gyermek 6 éves koráig önálló kompetencia

5 A rendszerváltás után a védőnői szakma létrehozza saját szakmai érdekképviseletét a Magyar Védőnők Egyesületét. Mottónk: " Védőnők az egészséges boldog családokért” ” (MAVE honlap, Csordás Ágnes)

6 Kommunikáció a team munka során: védőnő- szülész- nőgyógyász védőnő- gyermekorvos védőnő- asszisztens védőnő- védőnő védőnő- óvónő- bölcsődei gondozónő- tanár védőnő- a gyermekjóléti, a szociális és családsegítést végző intézmények

7 védőnő- rendőrség védőnő – BFKH Népegészségügyi Intézete (ÁNTSZ utódja) védőnő- civil szervezetek védőnő- család

8 A kommunikációs folyamat általános modellje:

9 Adó Vevő Adó Információ Zaj (zavar) Közeg KÓDOLÁSKÓDOLÁS DEKÓDOLÁSDEKÓDOLÁS

10 A KÖZVETLEN EMBERI KOMMUNIKÁCIÓ CSATORNÁI : A. Verbális csatorna: - Közvetett (tömegkommunikáció,rádió, tv, újság stb.) - Közvetlen: (interperszonális, multi perszonális)

11 B. Nem verbális csatornák: - Mimikai kommunikáció - Kommunikáció a tekintet révén - Vokális kommunikáció (hangszín,hangerő,beszédtempó,beszéd- szünet) - Mozgásos kommunikációs csatornák: - Kommunikáció gesztusok révén - Kommunikáció testtartás révén - A térközszabályozás kommunikációs csatornája

12 Intim zóna: 15-45cm Személyes zóna:46cm-1,22m Társadalmi zóna:1,22-3,6m Nyilvános zóna:3,6m felett (pl. előadás)

13 C. A kulturális szignálok kommunikatív jelentősége

14 K OMMUNIKÁCIÓS ZAVAROK : VALAMILYEN OKBÓL NEM JÖN LÉTRE MEGFELELŐEN A TELJES KOMMUNIKÁCIÓ -kóros kommunikáció: süketnémaság, agyvérzés -nyelvi szocializáció hiánya: nem megfelelő iskolázottság, családi szocializáció hiánya -szóözön: közlő túl sokat akar elmondani -zsargon: latin nyelv használata -általánosítás, közhely: igénytelenség, a közlőnek nincs saját véleménye

15 -kultúrális eltérésekből adódó félreértések -durvaság és eufemizmus (empátia hiánya) -hazudás, elhallgatás,hallgatás: valóságtartalom torzítása -szégyenlősség, gátlásosság: érzelmi élet zavara -közléssorompók: a közléssorompók csak akkor működnek gátként, ha a gyermeknek problémája van parancsolás,figyelmeztetés,moralizálás, faggatózás, kifigurázás stb.

16 „Kommunikációs fal”: sajátos szóhasználat, beszédstílus, nem verbális kommunikáció, viselkedés és ruházat különbözősége is épít, erősít és fenntart. Nehezítheti a kommunikációt a sajátos kommunikációs nehézségek: pl. sietség, zsúfoltság, személytelenség, egészségügyi szleng használata.

17 Segítő beszélgetés alapfeltételei: -pozitív elfogadás -empátia

18 Gyakori hibák a segítő beszélgetésben: - okító,moralizáló magatartás - tanácsadás (passzivitásra, függőségre kényszerít, kezdeményezőkészségét leállítja) - faggatózás,kérdésekkel ostromlás

19


Letölteni ppt "K OMMUNIKÁCIÓ A VÉDŐNŐI MUNKÁBAN „Marketing, public relations és reklám az egészségügyben'' XIV. Országos Konferencia Budapest, 2011. február 17-18."

Hasonló előadás


Google Hirdetések