Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

A TERMÉSZETTUDOMÁNYI SZAKMAI GYAKORLATOK CÉLKITŰZÉSEI

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "A TERMÉSZETTUDOMÁNYI SZAKMAI GYAKORLATOK CÉLKITŰZÉSEI"— Előadás másolata:

1 A TERMÉSZETTUDOMÁNYI SZAKMAI GYAKORLATOK CÉLKITŰZÉSEI
Dobróné dr. Tóth Márta

2 AZ ALAPKÉPZÉSI SZAKOK KÉPZÉSI ÉS KIMENETI KÖVETELMÉNYEI (KKK)
Szakmai gyakorlat: A gyakorlati képzés az elméleti anyag mélyebb megértését, a gyakorlati módszerek, eljárások megismerését szolgálja. A külső szakmai gyakorló helyen, intézményben, erre alkalmas szervezetnél vagy felsőoktatási intézményi gyakorlóhelyen végzett szakmai gyakorlat időtartama legalább 6 hét.

3 SPORTSZERVEZŐ ALAPKÉPZÉSI SZAK
TERMÉSZETTUDOMÁNY KÉPZÉSI TERÜLET BIOLÓGIA ALAPKÉPZÉSI SZAK KÉMIA ALAPKÉPZÉSI SZAK FÖLDRAJZ ALAPKÉPZÉSI SZAK KÖRNYEZETTAN ALAPKÉPZÉSI SZAK MATEMATIKA ALAPKÉPZÉSI SZAK SPORTSZERVEZŐ ALAPKÉPZÉSI SZAK

4 CÉLKITŰZÉSEINK alapszakok gyakorlatorientált tevékenységének erősítése
gyakorlati kulcskompetenciák fejlesztése képzésünk erősítése a külső szakmai gyakorlatot biztosító vállalatok szakemberei által a hallgatók a tanulmányaik alatt szerzett elméleti és gyakorlati ismereteket megfelelően tudják alkalmazni a szakjukhoz kapcsolódó termelői szférában a szakmai gyakorlat keretében tapasztalatokat adni a hallgatóknak úgy, hogy a fogadó intézmények, szervezetek valós munkába tudják bevonni őket képzés tantervét, követelményrendszert úgy módosítani, hogy az megfeleljen a termelői szféra elvárásainak

5 Jelen pályázat lehetővé teszi :
eszközök vásárlását, mentortanárok és szakemberek (patronálók) bevonását, akik segítik: a hallgatók gyakorlati kompetenciáinak erősítését, a hallgatók munkáját, képzését, felkészítését a szakmai gyakorlóhelyeken, továbbá kapcsolatot tartanak a képzésfelelősökkel és a gyakorlóhelyek vezetőivel

6 Programok Programvezető Szakmai résztvevők Biológia BSc szakmai gyakorlóhelyének kialakítása Dr. Balázsy Sándor Dr. Balázsy Sándor, Dobróné Dr. Tóth Márta, Dr. Lendvai Ádám, Dr. Szabó Sándor Környezettudományi BSc szakmai gyakorlóhelyének kialakítása Dr. Szép Tibor Dr. Szép Tibor, Dr. Fekete István, Dr. Legány András, Nagy Károly, Domina Norbert, Tóth Miklós, Szőke Zsuzsa, Bíró Margit, Lengyel Adrienn Matematika BSc szakmai gyakorlóhelyének kialakítása Dr. Gát György Dr. Nagy Zsolt, Dr. Iszály György Barna, Falucskai János, Halász Attila, Dr. Kovács Zoltán, Dr. Balogh Zsolt Kémia BSc szakmai gyakorlóhelyének kialakítása Dr. Balogh József Dr. Balogh József, Dr. Jekő József Földrajz BSc szakmai gyakorlóhelyeinek fejlesztése Dr. Hanusz Árpád Dr. Hanusz Árpád, Dr. Dobány Zoltán, Dr. Tar Károly, Bácskainé Dr. Pristyák Erika, Bali Lóránt, Dr. Kókai Sándor, Dr. Szepesi János, Dr. Sütő László Sportszervező BSc szakmai gyakorlóhelyeinek fejlesztése Seregi Ernő Hegedűs Ferenc, Vass László, Seregi Ernő, Veres Gyula, Vajda Tamás

7 FELADATAINK: Tevékenységek a Biológia, Környezettan, Földrajz és Kémia alapszakon: 1.Gyakorlóhelyek kialakítása Tervezett gyakorlóhelyek (belső): Tuzson János Botanikus kert, Agrár és Molekuláris Kutató Intézet

8 TERVEZETT GYAKORLÓHELYEK (külső): Nyírségvíz Zrt. Nyíregyházi Állatpark Ivóvíz 6 Kft Fetikövizig Magyar Madártani és Természetvédelmi Egyesület (MME) Harangodi Erdei Iskola (Napkor) Felső-Tisza Alapítvány

9 E-misszió Egyesület Szatmár-Beregi Tájvédelmi Körzet A régióban működő műszeres analitikai laborok (SGS, ANALAB) Tiszatáj Közalapítvány Magyarország Nemzeti Parkjai, Naturparkjai, Hámori Szikla-és Jégmászó Sportegyesület (HSZJS)

10 1.1. Kapcsolat kiépítése a szakmai gyakorlóhelyek patrónusaival.
1.2. Az alapszakok képzési követelményeinek és a gyakorlóhelyek követelményeinek egyeztetése, a gyakorlati munkatervek kidolgozása. 1.3. Az együttműködési megállapodások egyeztetése. 1.4. A szükséges eszközök megvásárlása.

11 2. A hallgatók szakmai gyakorlatra való bevezetése.
2.1. A hallgatókkal a követelményrendszer ismertetése a gyakorlóhelyek specifikumainak megfelelően. 2.2. Szakmai felkészítés a gyakorlóhelyek munkáira a balesetvédelemtől a szakmai munkáig. 2.3. Jegyzőkönyvtervezetek elkészítése, tartalmi és formai elvárások ismertetése.

12 3. A tapasztalatok megbeszélése, szükséges módosítások kidolgozása a gyakorlóhelyek munkatársainak bevonásával. 3.1. A 6 hetes gyakorlati munkatervek kidolgozása. 3.2. A mentorok, patrónusok felkészítése.

13 4. A hallgatók szakmai gyakorlaton való részvétele.
4.1. A mentorok, patrónusok és a hallgatók tapasztalatainak megbeszélése.

14 5. A beérkező jegyzőkönyvek értékelése a szakmai kompetenciák, az elvárások, a hallgatók motiválása, a képzési színvonal értékelése.

15 6. A szakmai gyakorlati tematika módosítása
6. A szakmai gyakorlati tematika módosítása. A módosított tervek elfogadása, egyeztetése.

16 7. A hallgatók szakmai gyakorlaton való részvétele.
8. A pályázati zárójelentésének elkészítése

17 Tevékenységek a Matematika alapszakon
Gyakorlóhely kialakítása  Mentor, patrónus, oktató képzés, felkészítés  Oktatás-módszertani felkészítés Gyakorlati képzés hallgatók részére

18 Tevékenységek a Sportszervező alapszakon:
Outdoor szakmai ismeretek átadása: biztosított mászóút – via ferrata  sziklamászás  tájékozódás, gyalogtúrázási ismeretek  terepkerékpározás - mountain bike  lovaglás  

19 KÖSZÖNÖM A FIGYELMET Nyíregyházi Főiskola, Természettudományi és Informatikai Kar, B. épület, Dékáni Hivatal, I. emelet Tel: , /2361


Letölteni ppt "A TERMÉSZETTUDOMÁNYI SZAKMAI GYAKORLATOK CÉLKITŰZÉSEI"

Hasonló előadás


Google Hirdetések