Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Készítette:Keresztes Katalin Borbála KEKOAAF.PTE II. éves szabad bölcsészet szakos hallgató Óra: Kommunikáció az egyetemen Oktató:Viszket Anita 2010.04.17.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Készítette:Keresztes Katalin Borbála KEKOAAF.PTE II. éves szabad bölcsészet szakos hallgató Óra: Kommunikáció az egyetemen Oktató:Viszket Anita 2010.04.17."— Előadás másolata:

1

2 Készítette:Keresztes Katalin Borbála KEKOAAF.PTE II. éves szabad bölcsészet szakos hallgató Óra: Kommunikáció az egyetemen Oktató:Viszket Anita

3 Felhasznált irodalom: http//www.uzletibsc.hu/bologna-rendszer.php Barakonyi Károly: rendszerváltás a felsőoktatásban: Bologna- folyamat, modernizáció. Akadémiai Kiadó, Budapest

4 Hipotézis: A kreditvadászat-kreditvadász megkönnyíti a hallgatók egyetemi kihívásainak legyőzését Ennek jelentése, hogy a Bologna folyamat megkönnyíti az adat feldolgozást a hallgatóknak A kreditvadászat nyers fordításban a kreditek levadászása.

5 A Bologna folyamat: A folyamat lényege, hogy egyesítse az Európai felsőoktatást Célja: - áttekinthetőbb oklevelek létrehozása - Két fő részen alapuló oktatás - Kreditrendszer bevezetése - Hallgatói és oktatói tér kibővítése - Európai értékek ápolása

6 A több ciklusú képzés lényege,hogy eltér az eddigi képzéstől. Mivel eddig Magyarországon Főiskolai/Egyetemi képzések voltak. Ezek több dologban is letértek egymástól. Pl: időtartam,oktatás forma stb. A Bologna folyamat megjelenését több tényező is befolyásolta. Pl: Európai Unióhoz való csatlakozás A képzés így egységessé vált; két szintű lett (Bcs,Msc)

7 A Bologna folyamat konkrét célja mind ezáltal, hogy egy egységes oktatási rendszert hívjon életre. A megfelelő szintű alapképzéssel előkészíthesse a magasabb fokozatú master képzési szintet.

8 Képzési területek a Bologna rendszerben: A képzési terület azoknak a képzési ágaknak és szakoknak az összessége, amelyek hasonló vagy részben meg egyező képzési tartalommal rendelkeznek. A képzési ág a képzési terület azon szakjainak összessége, amelyeknek a képzési tartalma a képzés kezdeti szakaszában azonos.

9 Az előkészületek: Magyarországon 5 egyetem és 3 főiskola dolgozta ki a természettudományi (matematika, fizika, kémia, biológia, földrajz, földtudomány és környezettan) alapszakokon a BSc szintű képzés követelményrét.

10 A folyamat előnyei: Alapképzés egységesítése azonos oktatás Az elmúlt évekbeli felsőoktatás változatlansága nehéz a vállatoknak a szakmai kapcsolattartás Külföldi „csere” diák program egységesebb oktatás által, egyszerűbb diploma a elismerés

11 Kreditvadászat előnyei: a hallgatók megosztják a különböző tapasztalatokat egységes oktatási rendszer által Könnyebb zh, vizsga felkészülés Nemcsak hallgatók,de oktatók is kapcsolatot tudnak tartani

12 A Bologna folyamat és a kreditvadászat konzekvenciája: Bár sok szakon,karon nincs ez a rendszer Mégis „könnyebbé” teszi a diploma elismerést külföldön. visszacsatolás figyelhető meg a rendszerben megjelenő intézmények által

13 e/inbox

14 Köszönöm a figyelmet


Letölteni ppt "Készítette:Keresztes Katalin Borbála KEKOAAF.PTE II. éves szabad bölcsészet szakos hallgató Óra: Kommunikáció az egyetemen Oktató:Viszket Anita 2010.04.17."

Hasonló előadás


Google Hirdetések