Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Vállalati kultúraváltás-Coach szemléletű vezetés Hogyan érhetjük el, hogy a munkatársaink szeressenek dolgozni? Skonda Mária gazdasági szakértő&executive.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Vállalati kultúraváltás-Coach szemléletű vezetés Hogyan érhetjük el, hogy a munkatársaink szeressenek dolgozni? Skonda Mária gazdasági szakértő&executive."— Előadás másolata:

1 Vállalati kultúraváltás-Coach szemléletű vezetés Hogyan érhetjük el, hogy a munkatársaink szeressenek dolgozni? Skonda Mária gazdasági szakértő&executive coach

2 Személyes credo Több, mint 20 év felsővezetői tapasztalat multinacionális pénzintézeteknél felsővezetői coach Kritikus siker faktor: teamek motiválása- a vállalati tudásmanagement „ A coach szemléletű vezetési módszer olyan eszköztár, mely által a csúcsteljesítmények teljesítésekor a vezetők saját munkájuk során is eszközt kapnak beosztottaik motiváláshoz és a vállalati kultúra színvonalának emeléséhez”

3 Tanulságok-”Lessons learned”  A hagyományos vezetői-team fejlesztői módszerek, mint Oktatások, trainingek, Team fejlesztő gyakorlatok Prezentációk, stb… közlés,közlés,közlés….de az üzenet gyakran nem megy át!  Hogyan tudom átvinni az üzenetet, hogyan tudom segíteni a munkatársakat annak megértésében: merre tart a vállalat közösen megtalálni a legjobb megoldásokat, legjobb tudásunk szerint hogyan tudom lelkesíteni őket, hogy kreativitást, kezdeményezést és szenvedélyt vigyenek munkájukba?

4 Vezetői attitüd váltás fontossága  A munkatársak értékeinek, céljainak megértése  Ezek összehangolása a szervezeti célokkal  „Figyelmes hallgatás”  Konstrutív visszajelző beszélgetések  Bizalmi alapok megteremtése Egy lehetséges út: Coaching tipusu vezetési módszerek

5 Szakemberből vezető? Mélyvíz effektus  Kevés idő és támogatás a fiatal szakemberből vezetővé váláshoz Kiesett egy olyan korosztály, amelyiknek kellő tapasztalata volt ahhoz, hogy a fiatalabb szakemberekből vezetőket neveljen.  Kapacitás hiány!  Mentori program szükségessége.  A mentor, mint tapasztalati szűrő, egy fajta minőség- biztosítás, biztosítókötél a döntéshozóknak minden ágazatban.  Coach-Mentor-szemléletű vezetésnek kellene érvényesülnie minden szinten a magán- és a közszférában egyaránt, hiszen így rögtön van visszacsatolás és érvényesülhet egyfajta „minőségbiztosítás is”.

6 A „tartalékok” – mobilizálni, ami a felszín alatt van A szunnyadó, hozott tudás, értékek feltárása, Az érzelmi kötődés megteremtése, A racionális és érzelmi azonosulás összekapcsolása A coach-vezető és munkatárs közötti bizalmi kapcsolat, A folyamat kialakítása, Racionális és érzelmi ráhatás, Mobilizálás

7 Milyen eszközeink vannak? A munkatársak értékei, céljaiPénz ? - a szervezeti célok, értékek Összhang megteremtése Figyelmen alapuló meghallgatás - konstruktív visszajelző beszélgetések

8 A „Coach-szemléletű vezető” A nemzetközi felmérések szerint az utóbbi évek legsikeresebb vezetői a napi gyakorlatban alkalmazzák a Coaching módszertan eszköztárát: -Segítség a célok megértésében -Segítség legjobb megoldások megtalálásához -Minőség-biztosítás, biztosítókötél a döntéshozóknak -Tudásmanagement -Kezdetben többlet teher-de megtérül!-

9 A vezető 5 viselkedési szabálya 1.Mond el az „igazat”  nem mindenki „sztár”!  válaszd ki a „vezető” egyéniségeket és a tehetségeket és fejleszd őket! 2.Világosan kommunikáld a szerepeket és a felelősségeket  Add meg a „siker” lehetőségét, ne csak a kiválasztottaknak!  A nehéz változásoknál „ne lepd meg” a munkatársakat a „rossz hírrel”!  Mindenki számára legyen „fejlesztési terv” és a gyengébb teljesítményüeknek „felzárkóztatási terv”

10 A vezető 5 viselkedési szabálya 3. Hozz létre vállalati kultúrát  Igazi értékek képviselete a munkatársi kapcsolatokban  Nagyobb hatás, mint a „logos” triko v. a pénteki sörözés, stb. 4.Légy fair és nyitott  Transzparens folyamatok a vezetésben  Munkatársak nagyobb nyitottsága a „változásokra”, ha a folyamat átlátható és következetes 5.Alkosd meg a saját viselkedési modelledet  Felelős és elkötelezett magatartás  A lojalitás alapja: kölcsönösség és bizalom  Az elkötelezettség alapja: lojalitás, közös célok és támogatás  Igazi értékeken alapuló cégkultúra megteremtése

11 A vezető 5 viselkedési szabálya „Emberek” vagyunk mindenek felett!  Mindannyian  Minden vezető  Minden munkatárs  Minden szervezet  Minden személy

12 A vezetői coaching készségek fejlesztése A Coach – szemléletű vezetés készség szintű elsajátítása egy folyamat, mely az alábbi szakaszokból állhat: Definíciós szakasz – vezetői fejlesztő coaching  Első lépésként a vezető ismerje meg a vezetői stílusáról környezetében kialakult képet és hasonlítsa össze a saját képével és elvárásaival. Ehhez nyújthat segítséget a definíciós szakaszban a coach szemléletű vezetésben tapasztalatokkal bíró coach, aki segítséget nyújt:  a vezetői stílus elemzéséhez  a vezető egyéniségéhez és a vállalati környezethez illeszkedő vezetési stílus fő fókuszainak meghatározásához  a vezető egyénre szabott fejlesztési tervének kimunkálásához

13 A vezetői coaching készségek fejlesztése Coach-szemléletű vezetői képzés A képzés programjának összeállítása az 1. fázisban meghatározott fejlesztési terv(ek) súlypontjait célszerű figyelembe venni Az ajánlott fő témák:  A coach szemléletű vezetés szempontjából fontos fejlesztési területek (csoportos + és/ vagy egyéni konzultációk, feldolgozás)  A coach-szemléletű vezetés módszertani alapjai és eszköztára, pszichológiai alapjai  A módszertani alapok használata a vezetői gyakorlatban Értő figyelem, kérdezéstechnika – „nyitott ajtók” Célmeghatározó és visszajelző beszélgetések Delegálás /döntés/ felelősség Kreativitás és problémamegoldás fejlesztése Coach szemlélet a vállalati kultúra alakításban, tudásközpontú szervezetben Mentoring és/vagy coaching a vezetői gyakorlatban Emocionális helyzetek és kötődések kezelése

14 A vezetői coaching készségek fejlesztése Az vezetői gyakorlatban való alkalmazás kisérése  A képzést követően a coach kiséri passzív megfigyelőként a vezetőt  figyeli az elsajátított módszerek gyakorlati alkalmazásban a napi munka során (tárgyalások, vezető-munkatársak csoportos és vezető-munkatárs négyszemközti megbeszélések, prezentációk).  A kiséréseket követően a coach visszajelzést ad a vezetőnek és támogatja a fejlesztendő területek és a további lépések meghatározásában

15 A vezetői coaching készségek fejlesztése Szupervizió – konzultációs lehetőség A coach szemléletű vezetés gyakorlati alkalmazásnak folyamatának támogatása konzultációval (szupervizió) Lehetőség az alkalmazás során jelentkező problémák megbeszélésére, a módszerek adott vezetői környezet sajátságaihoz való adaptálására, esetlegesen felmerülő magas prioritású helyzet kezelésének megtárgyalására

16 Az eredmények A munkatársi gárda  Változó, kiszámíthatatlan üzleti helyzetekben – azonnali, gyors reagálóképessége  Önálló ítélőképességének fejlődése  Javuló felkészültség és motiváltság  Erős kötődése és lojalitás a munkatárs-vezető-csapat között  Erős elköteleződése, „szívvel-lélekkel” effektus  „flow élmény” a munkában

17 Köszönöm a figyelmet! test.businesscoach.hu


Letölteni ppt "Vállalati kultúraváltás-Coach szemléletű vezetés Hogyan érhetjük el, hogy a munkatársaink szeressenek dolgozni? Skonda Mária gazdasági szakértő&executive."

Hasonló előadás


Google Hirdetések