Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Coaching a közigazgatásban 2010. szeptember 09.. Köszöntő Rövid szakmai pályafutásunk Profilunk A coachingról Kiknek ajánljuk? Milyen helyzetekben? A.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Coaching a közigazgatásban 2010. szeptember 09.. Köszöntő Rövid szakmai pályafutásunk Profilunk A coachingról Kiknek ajánljuk? Milyen helyzetekben? A."— Előadás másolata:

1 Coaching a közigazgatásban szeptember 09.

2 Köszöntő Rövid szakmai pályafutásunk Profilunk A coachingról Kiknek ajánljuk? Milyen helyzetekben? A coaching bevezetése a szervezetek életbe A coaching szemléletű vezetés

3 Rövid szakmai pályafutásunk: - Eltérő tapasztalatok, azonos szemlélet - Akkreditált coach képzés -Piaci jelenlétünk -Konferencia, publikációk -Részvétel a felsőoktatásban Profilunk: - Szervezetátvilágítás - Egyéni és team coaching - Coaching szemléletű vezetés szeminárium

4 A döntéshozó helyzete  A XXI. században a szervezetek vezetőire, döntéshozókra minden eddiginél nagyobb nyomás nehezedik. Folyamatosan bizonyítaniuk kell, hogy alkalmasak a pozícióra, és képesek a területüket vagy akár az egész szervezetet sikerrel kormányozni.  A vezetőknek szembe kell nézniük azzal, hogy a kényelmes bőrfotelben nem dőlhetnek hátra, folyamatosan képezniük kell magukat. A szervezeti tudástőke növekedéséért is ők a felelősek.  A vezetők értékrendje, erkölcsi magatartása meghatározó a szervezet egészére nézve.

5 A XXI. század kihívásai  Szakmai hozzáértés  Vezetői készségek  Bizonyítási kényszer  Eredmény orientáltság  Stake-holderek  Társadalmi szerepvállalás  Nyilvánosság  Etika, munkamorál  Önmegvalósítás  Magánélet Coachra van szükségem…

6 A Coachingról általában  Amerikából indult a ’80-as években  Eredeti értelmében edzést, tréninget jelent  Új szakma  Eltérő irányzatok  Különbözőségek A coaching az üzleti folyamatokat kísérő intenzív, speciális munkaforma, amely segíti a vezetőt „bajnokká” válni.

7  A coaching elegáns, egyéni igényekhez igazodó szakmai megoldást kínál a gondjaival, döntési dilemmáival magára maradt vezetők számára.  Az ember egészleges volta, mindent átható személyisége révén vesz részt a szervezeti életben, nem lehet részekre szedni és csak ezzel, vagy csak azzal az aspektusával kontaktálni.  A business coach nem a személy problémáival foglalkozik, hanem az őt foglalkoztató üzleti kérdésekkel, a munkája során felmerülő döntési helyzetekkel.

8  A coach az a professzionálisan képzett „szakmai barát”, aki értő figyelemmel fordul az ügyfele felé, őszintén elfogadva a vezető által felvázolt szakmai kérdéseket, pozitív visszajelzésekkel, megerősítésekkel előmozdítja az eredmény kibontakozását.  Azoknak a szervezeteknek ajánljuk, amelyek elkötelezték magukat a változás mellett, felismerték, hogy nem ellenállni kell a változásnak, hanem irányt szabni neki! A COACHING kiváló lehetőség a változás támogatására!

9 A coach feladata az, hogy felajánlja friss, széleskörű tudását a coachee számára. Segítsen abban, hogy az adott szakmai kérdést új kontextusba helyezve, a vezető rátaláljon a számára kielégítő megoldásra.  Analógiák keresése  Alternatívák bedobása  Transzdiszciplinaritás  Cél, útvonal, térkép  Tudáshiány  Módszertan

10 A coaching folyamata  A coaching folyamatnak két fő szereplője van.  A coachee - a vezető beosztású döntéshozó, és a coach - a független szakmai partner.  A 0. ülés az, ahol kiderül, hogy működik-e a „kémia”, a coach és coachee tudnak-e együtt dolgozni.  A coach és a coachee közötti kapcsolat kölcsönös megbecsülésen alapul.  A rendszeres találkozókon olyan közös nyelvet alakítanak ki, amelyen értelmes párbeszédet folytathatnak a felvetett problématerületekről.

11  A társas érintkezés udvariassági szabályait betartva – provokáló kérdések felvetésével – eljuttatja a vezetőt tudásának felső határáig. Sőt azon is túl!  Keretbe foglalja a beszélgetéseket.  A felfedezés öröme kreatív energiákat mozgósít.  A vezető saját tudásában, képességeiben megerősödve nyugtázza a közös munkát.

12  A coaching folyamat eredményessége attól is függ, hogy milyen a szervezeten belüli elfogadottsága.  A vezető az a kompetens személy, aki ismeri a különböző coaching irányzatokat és beilleszti a szervezeti kultúrába. A vezető kezében van a siker kulcsa.

13 Kiknek ajánljuk?  Jegyzőknek, Polgármestereknek,  Képviselőknek,  Bizottságok vezetőinek,  Kulcsembereknek, akik részt vesznek a település jövőképének alakításában,  Projektvezetőknek

14 Milyen helyzetekben ajánljuk?  Stafétabot váltás  Új kinevezés  Szakmai szerepvállalás erősítése  Döntési dilemma, döntés előkészítés  Burn out szindróma kezelése  Tudásfrissítés, tudásmegosztás  Szakmai elszigeteltség feloldása  Outplacement coaching

15 A coaching szemléletű vezetés szeminárium sorozat Emberközpontú, demokratikus, teljesítmény centrikus megközelítés. A vezető humán kompetenciáinak fejlesztésére helyeződik a hangsúlyt. A szervezet gyakorlatába bekerülnek a coaching módszertani elemei. (de a vezető nem coach) kép

16 CREDO Szenvedélyesen hiszünk abban, hogy a coaching a XXI. században be fog törni a közigazgatás világába is és újszerű látásmódjával hozzásegíti a szervezeteket a jövő értékeinek megteremtéséhez.

17 Köszönjük a figyelmet! Kovács Gabriella Tímár Erzsébet


Letölteni ppt "Coaching a közigazgatásban 2010. szeptember 09.. Köszöntő Rövid szakmai pályafutásunk Profilunk A coachingról Kiknek ajánljuk? Milyen helyzetekben? A."

Hasonló előadás


Google Hirdetések