Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

A szemét útja Készítette: Rain Tamara Felkészít ő tanár: András Izabella Gábor Áron Technológia Líceum Szentegyháza, Mihai Eminuescu utca 2B Hargita megye,

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "A szemét útja Készítette: Rain Tamara Felkészít ő tanár: András Izabella Gábor Áron Technológia Líceum Szentegyháza, Mihai Eminuescu utca 2B Hargita megye,"— Előadás másolata:

1 A szemét útja Készítette: Rain Tamara Felkészít ő tanár: András Izabella Gábor Áron Technológia Líceum Szentegyháza, Mihai Eminuescu utca 2B Hargita megye, Románia

2 Mi is a szemét? A mindennapi életben, sokszor van, hogy összekeverjük, és egy kalap alá vesszük a szemét, és a hulladék fogalmát. Pedig a két szó, két különböző jelentést takar. Szemétnek hívjuk az olyan haszontalanná vált és általában vegyesen tárolt, szétszórt anyagokat, holmikat, amelyeknek további felhasználásáról már lemondtak, kezelésükről, elhelyezésükről nem gondoskodnak.

3 A hulladék Hulladéknak hívjuk azokat a dolgokat, tárgyakat, amik a mindennapi életben használatosak, gyárak, üzemek, háztartások helyén keletkeznek, és haszontalanná váltak. Ezektől általában megválunk, vagy kötelesek vagyunk megválni, és kezelésükről külön kell gondoskodnunk. Ez a hulladékok újrahasznosítását, és ártalmatlanítását jelenti.

4 Tennünk kell valamit! A szemét és hulladék problémája már az egész emberiséget foglalkoztatja, csak nem eléggé. A műanyag palackok, csomagolóanyagok és ételmaradékok hegyeit nem kis feladat nap mint nap eltakarítani. De ezek mellett, még ott vannak a bányászat, feldolgozóipar, energiaszektorok, és más iparágak termelte hulladékok is.

5 U gyan elég ritka a megbízható statisztika, környezetkutatók szerint a világ szemetének mindössze 3-5 százalékát teszi ki a települési hulladék. A maradékot hívják láthatatlan hulladéknak, mert sok esetben a hatóságok nem tartják pontosan számon.

6 Mit tehetünk? Szerintetek mit tehet egy ember napjainkban, hogy kevesebb szemét legyen, esetleg hogyan érhetné el, hogy város-, ország- szintűvé váljon a szemét és a hulladék szelektív gyűjtése, ártalmatlanítása?

7 Jöjjön egy pár ötlet, amit már használnak napjainkban…

8 Újrahasznosítás Biztosan hallottatok már erről az eljárásról. Most kicsit elmagyarázom, mit is jelent. Az újrahasznosítás alatt érthetjük azt, hogy: 1.Az ember által készített, tartós, nem természetes, főleg hulladékot nyersanyaggá alakítsa át. Ezáltal újra lehet használni a tárgyakat. 2.Olyan anyagokat állít elő, amelyek által, kevesebb természetes anyagot kell felhasználnunk.

9 Hogyan segíthetünk ezen? Kezdjük a baj forrásánál. A városok, már nem tudnak mit kezdeni, a napról napra, több és még több szeméttel, hulladékkal. Az első és legfontosabb, hogy igyekeznek megvédeni az ivóvizet, mely létfontosságú. Próbálják a szennyezett folyadékokat nem természetes vizekbe vezetni, illetve elterjedt már a szelektív hulladékgyűjtés is, a szilárd hulladékoknak, hasznosítás, és feldolgozás szerint.

10 A három f ő hulladékgy ű jt ő kategória 1.Papír 2.Üveg 3.Műanyag Gyűjtsd te is szelektíven a hulladékot! ;)

11 Mi is a szelektív hulladékgy ű jtés? A különféle hulladékok anyag szerinti különválasztása. Ezek az anyagok: 1.Fém 2.Fehér üveg 3.Színes üveg 4.Papír 5.Műanyag

12 Segíts te is! Már a legtöbb intézményben megtalálhatók a szelektív hulladékgyűjtők. Ha mindig figyelmesen a megfelelő kategóriába dobjátok a hulladékot, az sokat segít környezetünk megvédésében! Csak ügyesen!

13 Fontos tudnotok hogy: A hulladéktól teljesen megszabadulni nem lehet. Át lehet változtatni, eltüntetni, környezetbarát módon, de ez nem a megsemmisítést jelenti, így csak újabb hulladékok keletkeznek. Gondoljatok erre mikor vásároltok, vagy bármit is csináltok, hogy minél kevesebb a szemét illetve hulladék, annál „Boldogabb” a környezetetek! Tegyetek a környezetért!

14 Szórakozz! A környezetedben lévő hulladékokból készítsetek különféle dolgokat. Például: játékokat, házikókat, amit csak el tudtok képzelni belőlük. Rendezzetek versenyt az iskolában, szerveződjetek csoportokba, kérjétek meg tanáraitokat, hogy pontozzák műveiteket, és a legkreatívabb nyerjen! Utána rendezhettek kiáltást amire meghívhatjátok szüleiteket, barátaitokat.

15 Egy pár kreatív ötlet:

16 Felhasznált források a-hulladek_-es-mi-a-szemet_.html a-hulladek_-es-mi-a-szemet_.html a-szemet-utja a-szemet-utja s s https://www.google.ro/search?q=hullad%C3%A9kb%C3%B3l+j%C3% A1t%C3%A9kok&rlz=1C1CHMO_huRO470RO470&aq=f&um=1&i e=UTF-8&hl=hu&tbm=isch&source=og&sa=N&tab=wi&ei=- 5sgUffHNcKA4gSg4IGwBA&biw=1024&bih=619&sei=K5wgUZK HAaXJ4ASPnIGADw https://www.google.ro/search?q=hullad%C3%A9kb%C3%B3l+j%C3% A1t%C3%A9kok&rlz=1C1CHMO_huRO470RO470&aq=f&um=1&i e=UTF-8&hl=hu&tbm=isch&source=og&sa=N&tab=wi&ei=- 5sgUffHNcKA4gSg4IGwBA&biw=1024&bih=619&sei=K5wgUZK HAaXJ4ASPnIGADw


Letölteni ppt "A szemét útja Készítette: Rain Tamara Felkészít ő tanár: András Izabella Gábor Áron Technológia Líceum Szentegyháza, Mihai Eminuescu utca 2B Hargita megye,"

Hasonló előadás


Google Hirdetések