Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Marketing KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Marketing KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc."— Előadás másolata:

1 Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Marketing KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc

2 Termékpolitika I lecke

3 Vállalati termékpolitika A termékválaszték piacvezérelt tervezése, fejlesztése és menedzselése. Szintek: Termékkínálat /-választék/: a vállalat összes piacon kínált terméke és szolgáltatása –Termékcsalád /-vonal/: Az egymással szoros kapcsolatban álló termékek Egyedi termék: A fogyasztói igények kielégítésére alkalmas fizikai és egyéb tulajdonságok összessége

4 A termékkínálat Szélessége: –A gyártott/forgalmazott termékvonalak száma Hosszúsága: –A termékvonalakba tartozó elemek száma

5 Termékvonal módosítás Szűkítés Bővítés: –Felfelé –Lefelé –Kitöltve De! Termék-kannibalizmus!!! ( Az új termék a régi termék(ek) forgalmát csökkenti.)

6 Termékhagyma Alaptermék: alaphasznosság, amiért a terméket megvesszük. Elvárt termék: az alaphasznosság konkrét formája. Kiterjesztett termék: A termékhez kapcsolódó kiegészítő tulajdonságok. VERSENYSZINTET IS JELENT!

7 Termékhagyma Alaptermék Elvárt termék Kiterjesztett termék

8 A termékéletgörbe A termék értékesítésének mennyiségét az idő függvényében leíró görbét termékélet- görbének nevezzük.

9

10 A termékélet-görbe és a nyereség kapcsolata

11 Bevezetés szakasza Magas költségek: Jelentős hirdetési ráfordítás Alacsony forgalom Innovátorok (Fogyasztókat meg kell nyerni) Lefölözéses/Behatolásos árstratégia Bevezető kampány!

12 Növekedés szakasza Bővül a fogyasztók száma Éleződik a verseny Korai elfogadók Átlagköltség csökken Intenzív hirdetés szükséges

13 Érettség szakasza Piac mérete jelentősen bővül, és egyben differenciálódik is Termékdifferenciálás Alacsony önköltség Magas nyereség Értékesítési utak bővítése Előtérbe kerül az árharc, és az értékesítésösztönzés eszközei A többség vásárolja

14 Hanyatlás szakasza Piac telítődése Csökken a termék iránti kereslet Már megjelennek a piacon az új termékek Alacsony (de növekvő) egységköltség Lemaradók Érdemes-e a piacon maradni vagy inkább célszerű kivonulni?

15 BEQ = Break-Even Quantity / Fedezeti mennyiség FC = Fixed Cost / Állandó költség p = Price / Ár AVC = Average Variable Cost / Átlagos változó költség Fedezeti mennyiség

16 Q FC TR C, R TC VC Fedezeti pont (BEQ)

17 Köszönöm a figyelmet!


Letölteni ppt "Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Marketing KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc."

Hasonló előadás


Google Hirdetések