Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

IBM- Lenovo Készítette Elmer Elizabet Primusz Flóra.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "IBM- Lenovo Készítette Elmer Elizabet Primusz Flóra."— Előadás másolata:

1 IBM- Lenovo Készítette Elmer Elizabet Primusz Flóra

2 Tartalom… Történeti áttekintő Vihar a szövetség körül Lenovo magyarországi helyzete A terjeszkedés lehetőségei IBM vs. Lenovo A szövetség A márkanév építése

3 Az IBM története; a kezdetek 1890-ben kezdődött USA népszámlálás-lyukkártya Herman Hollerith - 4 hét alatt Tabulating Machine Co 1911-ben Charles R. Flint – trösztszervező Computing-Tabulating-Recording Co. Európára, Dél-Amerikára, Ázsiára és Ausztráliára IBM International Business Machines Corporation

4 Az IBM PCD története 1981-ben Personal Computer Divison Irodai és otthoni felhasználás lehetővé tétele 1984-ben az első notebook ThinkPad, ThinkCenter, ThinkVantage május 3. stratégiai szövetség

5 A Lenovo története 1984-ben Liu Chuanzhi Legend Group elődjét („Le” + novo) Kínai Tudományos Akadémia finanszírozta CÉL: feltárni az információs technológia előnyeit Kínában Vívmányaik – Szaküzletek elterjedése – Kínai betűk

6 Vihar a „házasság” körül Amerikai hatóságok Nemzetbiztonsági okok március 9.elfogadják

7 Lenovo Magyarországon Lenovo Technology Hungary – Egykori IBM leány – Önálló szervezet a Lenovon belül – Vezérigazgató: Gottlibe István Korábban ismeretlen márka Piacrészesedés kb. 7% IBM révén Acer agresszív terjeszkedése Szaküzletek hiánya

8 A terjeszkedés lehetőségei Saját márkanév, márkás termék Szerves felépítés: -Saját márka -Független helyi forgalmazók Akvizíció: -Cég: márkás termék -Marketing gondok

9 IBM vs. Lenovo IBMLenovo 60%: notebook 40%: asztali gép Notebookok, asztali gépek 15%: notebook 85%: asztali gép Nagyvállalatok, intézményi ügyfelek Vásárlók köreKínai magánvevők és kisüzemek, fogyasztói elektronika Erős vállalati kultúra, globálisan azonos minőségű szabvány MárkapolitikaÉletstílus- márka, divatos design

10 A stratégiai szövetség dec márc. 31. Értékesítési és szolgáltatási szövetség Tárgy: IBM PC üzletág (notebook, PC, K&F, gyártás, marketing, szervizközpontok) Értéke: 1,75 Mrd USD / IBM: 18,9% Think márkacsalád Éves forgalom: 13 Mrd USD Piaci részesedés: 7,2% alkalmazott Fő tevékenység: Bejing, Raleigh

11 A márkanév építése I. „A márkanév jelentősége az állandóan változó világban” 1. Márkaszempontok elválasztása 2. Meglévő márkák kiépítése 3. Két üzleti terület összekapcsolása

12 A márkanév építése II. Két üzleti terület összekapcsolása -Összetartozás: Közös szlogen, közös szín- és formanyelv, közös hangzás Márkaszempontok elválasztása -Nemzetközi konszernek- -Kis és középvállalatok- - Magánfogyasztók- Céges vevő: value branding Magánfogyasztó: design, ár Meglévő márkák kiépítése -Meglévő márkanevek használata Céges vevő: Think- terméksor Magánfogyasztók: bevezetett márkanév hiánya

13 9 hónap eredményei… Divatos modell, vonzó ár: magánfogyasztó, kis- és középvállalatok IBM név, Think sorozat háttérbe szorul Hagyományos reklám- és márkaeszközök: – középpontban a felhasználók

14 Köszönjük a figyelmet!


Letölteni ppt "IBM- Lenovo Készítette Elmer Elizabet Primusz Flóra."

Hasonló előadás


Google Hirdetések