Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Kedvezőtlen iskolai hatások,az iskolai környezeti ártalom.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Kedvezőtlen iskolai hatások,az iskolai környezeti ártalom."— Előadás másolata:

1 Kedvezőtlen iskolai hatások,az iskolai környezeti ártalom

2 „Az iskolai ártalom fogalmának megjelenése sajátos ellentmondásra utal, mivel az iskolák cél- feladatrendszere kizárttá teszi károsító tényezők jelenlétét”

3 A gyakorlat során mégis számos olyan tényező jelenik meg amely, károsan hat a gyermek személyiségfejlődésére. Iskolai ártalom lehet az átmenet az óvoda és iskola között Miért?

4 a családjában rosszul szocializált a pedagógus a gyermek fegyelmezetlenségét, órákon való nem oda figyelését a gyermek rosszindulatának feltételezi eltérő a két intézménytípus szemlélete és módszere Következménye: szorongás, az iskolától, a tanulástól való félelem és elfordulás, vagy a magatartászavarokkal történő kompenzáció

5 Iskolai ártalmak gyakran családi környezeti ártalom nélkül is keletkezhetnek. Két tipikus formája van: amikor a gyermek még iskolaéretlen Következmények:  gyerekek lemaradnak  súlyos beilleszkedési és magatartási problémák alakulnak ki  hyperaktiv vagy az átlagosnál lassúbb tempójú a gyermek  elvesztik biztonságérzetüket, önbizalmukat

6 A nem megfelelően megválasztott pedagógiai módszerek is okozhatnak viselkedészavarokat a gyermekeknél. Ha egy túlérzékeny, szorongó gyermek keménykezű, hangos, a büntetéseket preferáló pedagógushoz kerül, akkor ezt a típusú fegyelmezést nem bírja elviselni, még ha az osztály többségének ez megfelelő is. Gyakran a magas tanulmányi és magatartási elvárásoknak is ellentétes következményei lesznek Csökken a motivációjuk a tanulás és az iskola fele A teljesítmény értékelésében is megfigyelhető, hogy mind a szülő, mind a pedagógus azt várja el a gyermektől, hogy kitűnően tanuljanak.

7 a túlkorosság  komplex család, iskolai ártalom eredménye, és újabb iskolai ártalom forrása. Következmények: - eleve rosszul érzik magukat az osztályukban a nála fiatalabbak között -egyfajta bélyeget viselnek azzal, hogy ismételtek egy adott osztályt

8 A teljesítmények formális értékelése szintén kedvezőtlen tüneteket eredményezhet. Az általános iskolás gyerekeknek nagy része napközis vagy tanulószobai foglalkozáson vesz részt  napi nyolc - kilenc órát töltenek el az iskolában irányított, meghatározott szabályok között.


Letölteni ppt "Kedvezőtlen iskolai hatások,az iskolai környezeti ártalom."

Hasonló előadás


Google Hirdetések